Gå til innhold

Ta med mat til Syden/18 mnd

Anbefalte innlegg

Var i utgangspunktet ikke tenkt å ta med meg mat til snuppa på 1,5 år, men ser flere steder på nettet at folk anbefaler dette. Vi skal til fastlandsspania. Trenger jeg å ta med middagsglass? Er middagsglassene de selger der nede så mye annerledes enn her hjemme? Hva med melk? Vi skal til Torrevieja

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194598-ta-med-mat-til-syden18-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Middagsglass? Kan hun ikke spise det dere spiser da?

Mener å huske at snuppa fikk samme middag som oss fra hun var 10 mndr eller noe....

Joda, hjemme spiser hun det samme som oss, der har hun gjordt lenge. Men det blir jo mye restaurantbesøk og fremmed mat der nede.

Gjest Persille

Joda, hjemme spiser hun det samme som oss, der har hun gjordt lenge. Men det blir jo mye restaurantbesøk og fremmed mat der nede.

Så fremmed mat er det ikke. De har jo gjerne barneretter som spaghetti, pølser etc overalt, og det er ikke noe i veien for at hun kan få litt av deres porsjoner heller...

Annonse

Vi var på Kanariøyene da minsten var 10 mnd. Der fikk vi fersk OK melk, leverpostei på boks som lignet på norsk, god yoghurt, brød og vanlig pålegg. Middagsglassene var veldig forskjellig fra norske, bl.a. mye mer finmoset (måtte opp et alderstrinn eller to), og vi fikk ikke ungen til å spise det. Grøt var også vanskelig, mer som søt velling med vaniljesmak.

Hvis du vil gi middagsglass, bør du sikkert ta med hjemmefra, men jeg tror det går greit å få mat som passer for en liten på restaurant (pølse, burger, pizza, pasta, ris, kylling, pommes frites osv.).

Det som også kan være lurt å ta med, er bleier, det var RÅDYRT, i hvert fall der vi var (130kr for en pakke Pampers).

God tur!

Vi var på Kanariøyene da minsten var 10 mnd. Der fikk vi fersk OK melk, leverpostei på boks som lignet på norsk, god yoghurt, brød og vanlig pålegg. Middagsglassene var veldig forskjellig fra norske, bl.a. mye mer finmoset (måtte opp et alderstrinn eller to), og vi fikk ikke ungen til å spise det. Grøt var også vanskelig, mer som søt velling med vaniljesmak.

Hvis du vil gi middagsglass, bør du sikkert ta med hjemmefra, men jeg tror det går greit å få mat som passer for en liten på restaurant (pølse, burger, pizza, pasta, ris, kylling, pommes frites osv.).

Det som også kan være lurt å ta med, er bleier, det var RÅDYRT, i hvert fall der vi var (130kr for en pakke Pampers).

God tur!

Vi hadde med en 8 mnd gml STOR baby til kanariøyene, og da var det kun små bleier å få kjøpt i nærheten av hotellet.

Man kunne dra til et supermarked noen km unna, men man gidder ikke alltid det når mman har en ukes ferie! :-) Så jeg var kjmepeglad for at jeg hadde med nok bleier hjemmefra. De veide jo ikke stort, og når vi skulle hjem hadde vi masse ledig plass til ting vi hadde kjøpt! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...