Gå til innhold

Å amme offentlig


Gjest mor en gang

Anbefalte innlegg

Gjest mor en gang

Kanskje vi skal spørre deg igjen om ca ti år eller så? ;-)

Jeg husker iallefall at jeg gruet meg til å amme når jeg var gravid med førstemann. Det føltes på en måte pinlig og unaturlig å skulle gjøre det. Med det samme datteren min ble lagt på magen min, dytta jordmor henne regelrett inn i puppen og hun satte igang å suge. Der og da skjedde det noe merkelig med meg. Plutselig var det bare en selvfølge, og slett ikke ekkelt i det hele tatt å skulle amme.

Høres sikkert snålt ut for deg, men jeg tror mange mammaer har følt det på samme måten.

Jeg må vel legge til at jeg hadde utrolig mange bestemte holdninger til ditt og datt før jeg fikk barn selv, og jeg visste iallefall godt hvordan jeg skulle oppdra barna mine osv. Gjett om mange av reglene har blitt revurdert underveis! På endel områder har jeg forandret meg mye etter at jeg fikk barn, men på andre områder er jeg akkurat som før :-)

Jøss. ungen inn i puppen. trodde det var omvendt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • Mrs. Wallace

    9

  • Katt-ja

    7

  • mil1365380270

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Det er det å skulle sitte å dra frem puppene når jeg prøver å beholde matlysten. Det er ikke direkte appetitelig å se på. Litt omtanke for andre mennesker er vel ikke å forlange mye.

Du svarer ikke på spørsmålet?

Er det puppen som er uappetittelig?

Synes du det hadde vært bedre å se en tåteflaske isteden for en pupp?

Jeg må si at jeg ser mye rundt meg i samfunnet, som jeg synes kan være ekkelt, men et lite barn som får mat er ikke av de tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt uproblematisk om noen ammer i nærheten av meg, enten det er på cafe eller hjemme hos meg. Faktisk syns jeg det er litt koselig. En cafe er et sted hvor det spises, og det er klart babyer må få spise de også. Syns det er ille hvis mødre tvinges til sette seg på do for å amme. De fleste er flinke til å amme diskret syns jeg.

Bleieskift kan man gjøre på stellerom eller toalett når det trengs. Hjemme hos oss kan gjester få skifte bleie på barna sine på stuegulvet om de skulle ønske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Du svarer ikke på spørsmålet?

Er det puppen som er uappetittelig?

Synes du det hadde vært bedre å se en tåteflaske isteden for en pupp?

Jeg må si at jeg ser mye rundt meg i samfunnet, som jeg synes kan være ekkelt, men et lite barn som får mat er ikke av de tingene.

Selvsagt er det puppen som er uappetittelig. Det er da ikke noe stas å se halvnakne folk når man skal spise. Ville vært like ekkelt om en mann satt og blotta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Selvsagt er det puppen som er uappetittelig. Det er da ikke noe stas å se halvnakne folk når man skal spise. Ville vært like ekkelt om en mann satt og blotta seg.

Spiser du på stranda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Spiser du på stranda?

På stranda bader man og soler seg. Men som sagt her før, og noe som du også selv kanskje greier tenke deg. På stranda forventer man halvnakne kropper, det er hva stranda er til. Man kan holde seg unna om man vil. På kafe og restaurant forventer man ikke halvnakne folk, og ikke så lett å holde seg unne om man vil leve et normalt liv. Ikke så veldig vanskelig å se ulikheten og usakligheten i det der du kom med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Det er pussig at i løpet av min lange ammeperiode fikk jeg bare positive smil - selv da hun var to år - mens her på dol er det forkastelig å amme unger som kan be om pupp selv, eller er store nok til å dra opp genseren får å vise hva de vil.

Forskjellen er nok at på dol er man anonym, og sier det man føler,- i RL prøver man å være høflig :)

Jeg er av dem som ikke synes det er noe særlig med amming av store barn, og kan nok ha sagt min mening her, men når folk jeg kjenner ammer like lenge, så sier jeg jo ikke noe til dem om hva jeg synes. Om ikke de skulle spørre meg da. Og sannsynligvis ikke da heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stranda bader man og soler seg. Men som sagt her før, og noe som du også selv kanskje greier tenke deg. På stranda forventer man halvnakne kropper, det er hva stranda er til. Man kan holde seg unna om man vil. På kafe og restaurant forventer man ikke halvnakne folk, og ikke så lett å holde seg unne om man vil leve et normalt liv. Ikke så veldig vanskelig å se ulikheten og usakligheten i det der du kom med.

Jeg har aldri sett noen amme halvnakne på cafe. De pleier å ha på seg klær som alle andre. Hvis man står og stirrer kan man nok få et lite glimt av en pupp, men det koster lite anstrengelse å snu seg vekk da. Det er også høfligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Jeg har aldri sett noen amme halvnakne på cafe. De pleier å ha på seg klær som alle andre. Hvis man står og stirrer kan man nok få et lite glimt av en pupp, men det koster lite anstrengelse å snu seg vekk da. Det er også høfligere..

Ja, ikke sant. De kunne jo bare snu seg litt bort, men høfligheten forvinner visst i takt med det å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

På stranda bader man og soler seg. Men som sagt her før, og noe som du også selv kanskje greier tenke deg. På stranda forventer man halvnakne kropper, det er hva stranda er til. Man kan holde seg unna om man vil. På kafe og restaurant forventer man ikke halvnakne folk, og ikke så lett å holde seg unne om man vil leve et normalt liv. Ikke så veldig vanskelig å se ulikheten og usakligheten i det der du kom med.

Så hvis du skulle få et lite glimt av en pupp på cafe, så mister du matlysten og blir kvalm eller hva?

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ekkelt?

Altså,- nå skal ikke jeg forsvare "mor en gang" her....men:

Du synes sikkert det hadde vært ekkelt (evt. bytt ut med et annet ord) med en mor som ammet f.eks. en 12-åring. Aldersgrensen for hva _du_ synes er OK/ekkelt er et eller annet sted mellom 3 og 12 - mens det for noen andre er et sted før 3 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei tråden

Så hvis du skulle få et lite glimt av en pupp på cafe, så mister du matlysten og blir kvalm eller hva?

*ler*

at dere gidder......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ikke sant. De kunne jo bare snu seg litt bort, men høfligheten forvinner visst i takt med det å få barn.

Så du mener det er de med barn som stirrer mest på ammende mødre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså,- nå skal ikke jeg forsvare "mor en gang" her....men:

Du synes sikkert det hadde vært ekkelt (evt. bytt ut med et annet ord) med en mor som ammet f.eks. en 12-åring. Aldersgrensen for hva _du_ synes er OK/ekkelt er et eller annet sted mellom 3 og 12 - mens det for noen andre er et sted før 3 år...

Ja vi har vel alle en grense for oss selv. Men ekkelt synes jeg nok ikke det ville være å se en 12-åring bli ammet. Jeg lurer bare på hva som gjør det ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har vel alle en grense for oss selv. Men ekkelt synes jeg nok ikke det ville være å se en 12-åring bli ammet. Jeg lurer bare på hva som gjør det ekkelt.

Nja, hva ville du kalt det hvis en 12-åring ble ammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Så hvis du skulle få et lite glimt av en pupp på cafe, så mister du matlysten og blir kvalm eller hva?

*ler*

Det er ikke direkte apetittelig nei, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Så du mener det er de med barn som stirrer mest på ammende mødre..?

Hva surrer du med? Nei, men de ammende kan jo snu seg bort fra folk, sånn at det ikke blir så mye innsyn.

Som jeg har sagt trenger man ikke se etter ammende mødre for å se pupp, det holder at man feks leter etter et ledig bord, da må man se seg litt rundt, og der midt i glaningen sitter de, ikke inntil veggen eller i et hjørne, neida. Gjerne med barnevogna strategisk plassert slik at all ferdsel er hindret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva surrer du med? Nei, men de ammende kan jo snu seg bort fra folk, sånn at det ikke blir så mye innsyn.

Som jeg har sagt trenger man ikke se etter ammende mødre for å se pupp, det holder at man feks leter etter et ledig bord, da må man se seg litt rundt, og der midt i glaningen sitter de, ikke inntil veggen eller i et hjørne, neida. Gjerne med barnevogna strategisk plassert slik at all ferdsel er hindret.

Er du litt puppefiksert kanskje? Jeg kan ikke huske å ha sett nakne pupper på cafe, og jeg er ofte på cafe. Jeg syns det er en selvfølge å se en annen vei hvis noen gjør mine til å amme, det er kanskje derfor jeg ikke ser alle disse puppene du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...