Gå til innhold

Å amme offentlig


Gjest mor en gang

Anbefalte innlegg

Sorry, selvfølgelig kan barn være med på gudstjenste, det er bare amming under gudstjenste JEG ikke synes "er helt greit". Det er bare min mening og svar til hovedinnlegget.

Men det plager meg ikke, jeg blir ikke uvenner med dem som gjør det eller sender stygge blikk. Jeg tror bare jeg selv ville gått ut i våpenrommet (av hensyn til menigheten, ikke Jesus!).

I kombinasjonen begravelse og nyfødt barn skjønner jeg godt

at det er den eneste løsningen.

*angrer på at jeg svarte*

"Jeg tror bare jeg selv ville gått ut i våpenrommet (av hensyn til menigheten, ikke Jesus!)."

*S* Enig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • Mrs. Wallace

    9

  • Katt-ja

    7

  • ....AV

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Eneste gangen jeg har reagert negativt, var ei mor som ammet i kirka under gudstjeneste. Det synes jeg var veldig unødvendig og uærbødig(det er en moderne kirke med mange andre rom enn kirkerommet, så hun kunne enkelt ha gått ut og satt seg i en sofa i rommet ved siden av)

Ellers bryr det ikke, men det hender jeg syns det ser litt pussig ut på bussholdeplasser, trikken osv. Seter forøvrig mer pris på at de ammer enn at ungene skriker (som ofte er alternativet) På kafe spiller det ingen rolle.

"Eneste gangen jeg har reagert negativt, var ei mor som ammet i kirka under gudstjeneste. Det synes jeg var veldig unødvendig og uærbødig"

Uærbødig?

Nå er ikke jeg religiøs, men det tror jeg Jesus ville ha hatt noe imot;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Et slite spebarn som skriker etter mat har dødsangst. Dette er en ganske kjent spebarnspsykologi.

Å vise frem puppen offentlig for å vise seg er en stor skam.

Men det er ikke noen skam å amme sitt barn synes jeg. Det er en helt anne sak.

Du er en at trollene her inne er du ikke? Som sagt, jeg tar deg overhodet ikke serisøt når du kommer med slikt sprøyt.

Eneste måten barn har å kommunisere på er ved gråt, derfor gråter de mye og ved ulike situasjoner. Men å si de har dødsangs, er jo helt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

I babyperioden var det en selvfølge med amming når det trengtes, hvilket i praksis vil si der og da, litt bortvendt, men ikke nødvendigvis så veldig bortvendt. Bleieskiftene foregikk bak lukkede dører eller i det minste i skjul på annet vis.

Nå synes jeg åpenlys amming nesten ser småvulgært påtrengende ut, og skjønner ikke hvorfor ikke mødrene er såpass fintfølende at de skjønner at vi andre ikke vil ha pupper midt i fleisen. Bleieskift vil jeg under ingen omstendighet være vitne til.

;-)

-"Bleieskiftene foregikk bak lukkede dører eller i det minste i skjul på annet vis."

Godt å høre Favn! Satt på kafè en fin sommerdag da mammaen på nabobordet la ungen opp på bordet og skiftet bleia:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ammer overalt

Du er en at trollene her inne er du ikke? Som sagt, jeg tar deg overhodet ikke serisøt når du kommer med slikt sprøyt.

Eneste måten barn har å kommunisere på er ved gråt, derfor gråter de mye og ved ulike situasjoner. Men å si de har dødsangs, er jo helt latterlig.

Du kan heller spørre psykiateren om du ikke tror meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-"Bleieskiftene foregikk bak lukkede dører eller i det minste i skjul på annet vis."

Godt å høre Favn! Satt på kafè en fin sommerdag da mammaen på nabobordet la ungen opp på bordet og skiftet bleia:-(

Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en at trollene her inne er du ikke? Som sagt, jeg tar deg overhodet ikke serisøt når du kommer med slikt sprøyt.

Eneste måten barn har å kommunisere på er ved gråt, derfor gråter de mye og ved ulike situasjoner. Men å si de har dødsangs, er jo helt latterlig.

Nei, det er da ikke latterlig? En anerkjent forklaringsmodell på babyers mer eller mindre uforklarlige gråting og umettelige behov for omsorge og nærhet.

Men hvis du tenker på en :bevissthet: om dødsangst, har selvsagt ikke babyer det. Dette er mer et ur-fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Nei, det er da ikke latterlig? En anerkjent forklaringsmodell på babyers mer eller mindre uforklarlige gråting og umettelige behov for omsorge og nærhet.

Men hvis du tenker på en :bevissthet: om dødsangst, har selvsagt ikke babyer det. Dette er mer et ur-fenomen.

Blir helt feil å kalle det dødsangst. De skriker fordi de er sultne og vil ha mat. De må lage så mye opstyr at de faktisk får mat for å overleve. De kan jo ikke snakke. Verre enn det er det ikke, og heller ingen vits å gjøre det mer komplisert.

Ikke rart det er masse psyke folk rundt omkring om alt skal overtolkes i det vide og brede.

Uansett tar ikke ungen skade av om den ikke får puppen plassert i munnen umiddelbart. Man har tid til å rusle bort fra den værste folkemengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ammet mine til de har vært ca 17 mnd, og hadde nok ikke reagert på annegunns amming.

Men jeg reagerte den gangen jeg var med gutten min i en treårsbursdag, og bursdagsbarnet ble ammet i selskapet :-)

For å kverulere - jeg sa ikke at jeg reagerte på ammingen, men at det er forskjell på en baby og et barn på 17 mnd. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang da nummer to va nyfødt og bare skreik og skreik. Eldstemann var to år og mannen min var ikke hjemme.

Min mor hadde sagt at hun skulle komme og avlaste meg litt. Det hun ikke sa var at hun tok med seg et annet barnebarn, som da var syv år. De kom inn på soverommet mitt mens jeg satt med bar overkropp og prøvde å amme, jeg gråt og babyen skreik og toåringen hang sikker over ryggen min...

Likte IKKE at hun niesa mi var med da...

Å huff, sånt er så mareritt.

Moralen er at man bør trå varsomt rundt nybakte mødre som mater sitt avkom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, selvfølgelig kan barn være med på gudstjenste, det er bare amming under gudstjenste JEG ikke synes "er helt greit". Det er bare min mening og svar til hovedinnlegget.

Men det plager meg ikke, jeg blir ikke uvenner med dem som gjør det eller sender stygge blikk. Jeg tror bare jeg selv ville gått ut i våpenrommet (av hensyn til menigheten, ikke Jesus!).

I kombinasjonen begravelse og nyfødt barn skjønner jeg godt

at det er den eneste løsningen.

*angrer på at jeg svarte*

jeg synes du svarte helt fint for deg, jeg. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo heller ikke kristen og toelrant to ord som har noe med hverandre å gjøre...

Tullball. Det finnes mange romslige, rause og tolerante kristne mennesker - det er dessverre bare slik at det er de intolerante og dømmende som synes og høres best. Derfor virker det som om de er den eneste sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at du mener det samme om belieskift midt på kafebordet også? For ungen kan jo ikke skrike i et minutt. Nei, jeg gir opp denne tråden.

Gir du opp tråden? Allerede nå? Du har jo ikke fått eglet oss opp ennå, jo! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er da vel virkelig ikke nødvendig å amme overalt til enhver tid? I jobbintervju?? Regner med du ikke fikk den jobben, og i begravelse, og på konsert?? Hva gjør et lite barn på konsert uansett...

Nei, blir mer og mer sikker på at jeg ikke kommer til å forandre meg til å bli sånn når jeg blir mor. Jeg synes det er ok å ta litt hensyn jeg, både til andr eog barnet. (Fred og ro rundt ammingen må da være greit for barnet?).

"Oi, det er da vel virkelig ikke nødvendig å amme overalt til enhver tid? I jobbintervju?? Regner med du ikke fikk den jobben"

Og _du_ snakker om at folkeskikken er i ferd med å dø ut? :-)

Ta deg ei pølse, kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, mange mødre tror sikkert at man ikke ser puppene når de ammer, men det vet vel de svært liyte om fra der de selv sitter. Jeg har sett masse pupp hos masse damer, og det må da være grenser for hvor lite respekt man har for andre når man viser seg fram slik.

Tror du må slutte å gå ut jeg, offentlig amming er nok kommet for å bli. Sorry :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke mas for deg, men du tenker vel sikkert ikke på omgivelsene dine heller.

Uff ja, folk tenker generelt for mye på seg selv. De burde istedet tenke mer på deg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Tullball. Det finnes mange romslige, rause og tolerante kristne mennesker - det er dessverre bare slik at det er de intolerante og dømmende som synes og høres best. Derfor virker det som om de er den eneste sorten.

Man skal jo i utgangspunktet være rimelig spesiell for å være kristen og tro på det der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Tror du må slutte å gå ut jeg, offentlig amming er nok kommet for å bli. Sorry :-)

Ja, klart man må amme, men det finnes folkeskikk. Heldigvis er det noen som har det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Uff ja, folk tenker generelt for mye på seg selv. De burde istedet tenke mer på deg. :-)

Det er jo ikke det jeg mener, men man må tenke på andre enn seg selv. Ser jo at du er en av de UTEN folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...