Gå til innhold

Å amme offentlig


Gjest mor en gang

Anbefalte innlegg

Gjest mor en gang

Jeg er i såfall stolt over at jeg er så flink til å amme. Jeg har aldri merket at menn har blitt flau av at jeg ammer. Men at slikt er mere typisk kjerringprat for kvinner som er misunnelige er jeg sikker på. Synes du det er ekkelt å se på bør heller du fjerne deg for barnet må ha mat. Jeg leter her og der og lar ungen skrike i påvente av mat p.g.a av deg. Da får heller du fjerne deg.

Misunnelig?? Menn liker jo pupper så de synes vel det er ok med toppløs underholdning. jeg tror du burde revurdere tankegangen din om du mener at alle som reagerer er misunnelige. Hva mener du de er misunnelig på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • Mrs. Wallace

    9

  • Katt-ja

    7

  • ....AV

    6

Mest aktive i denne tråden

Jeg blir brydd og litt eklet ut av folk som ammer babyene sine midt i oppsynet på meg..:-o

Men det er mulig jeg har sperringer og at det er helt "naturlig"..

(men det er jo mye som er "naturlig" en ikke gjør sammen med folk fra utenfor den inerste intimsonen for det?)

Særlig store unger med fortenner og pannelugg vil jeg helst ikke se puppesugende..Når de går selv og liksom bare flekker opp puppene til mora når det passer...Æææsj!

Jeg har ingen barn, det er mulig det er derfor jeg ikke ser noe estetikk i ammende mødre..? Jeg synes det går an når de knøttsmå,men jeg har, som nevnt, ganske så vegring.

Jeg pleier ikke å ha hemninger på andres eventuelle nakenhet og nærvær av kropp og sånn..Men store ammepupper nesten oppi maten min..Blærgh..Enda verre synes jeg det er med de som bytter bleier, der folk ETER! En skulle ikke tro det GIKK AN men jeg har faktisk sett det! (naturlig det og, huh?;-))

Fysj.

:-)

Jeg er enig med deg når det gjelder skifting av bleier. Og du kan nok ha rett i at en blir ganske så herdet etterhvert i forhold til lukt og bleier.

Jeg var nok litt sløv, særlig med førstemann, og skiftet bleier på stranda der jeg satt sammen med to venninner uten barn. Angret etterpå, for jeg så jo at de ikke syntes det var noe særlig med bæsjebleie rett oppi dem. Med førstemann kunne jeg også skifte bæsjebleie i stua hvis jeg var på besøk hos noen, men med nummer to og nummer tre går jeg alltid på badet og skifter på dem.

Tissebleier er jeg vel ikke så nøye på, og går vel ikke alltid på badet og skifter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ammet mine til de har vært ca 17 mnd, og hadde nok ikke reagert på annegunns amming.

Men jeg reagerte den gangen jeg var med gutten min i en treårsbursdag, og bursdagsbarnet ble ammet i selskapet :-)

Hjelpe og trøste...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ammer overalt

Jeg tror nok at de mødrene som ikke bryr seg annet om seg selv, også gjorde det før ungen kom ja, men det var kanskje ikke så synlig da. For da var hun ego bare med seg selv, nå er hun ego med ungen også.

Mange ulikelige folk både med og uten unger da. Folkeskikk er nok i ferd med å dø ut.

Så hva mener du vi skal gjøre da når ungen har ligget og sovet en stund, våkner og skriker høyt etter pupp? Mener du at vi skal bruke tid på å leite etter et gjemmested mens barnet skriker og har dødsangst fordi det ikke får mat? Det er ikke alltid like lett skal jeg si deg.

Babayer må ha mat med en gang når de skriker etter mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ammer overalt

Misunnelig?? Menn liker jo pupper så de synes vel det er ok med toppløs underholdning. jeg tror du burde revurdere tankegangen din om du mener at alle som reagerer er misunnelige. Hva mener du de er misunnelig på?

Jeg vet at perosner som ikke har fått til ammingen har reagert som deg. Dessuten viser jeg ikke puppene mine ved amming, jeg er veldig nøyen på og ikke blott dem. Menn har et mere avslappet forhold til dette fordi de selv ikke er i den situasjonen at de trenger amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk besøk av svigermor og en tante på hennes side da jeg nettopp hadde kommet hjem fra sykehuset med guttungen og slet veldig med ammingen.

Jeg satte meg for meg selv i andre enden av stua, med ryggen til de andre, for å være i fred når jeg skulle prøve å gi ungen pupp.

Plutselig spratt denne tanta frem rett foran nesa på meg og fyrte av et par bilder med blitz, helt oppi oss. Der satt jeg, nybakt og usikker mamma, med puppen ute, melkespreng og en liten, gråtende tass.

Jeg holdt på å klikke fullstendig. Makan til respektløs oppførsel!

Husker en gang da nummer to va nyfødt og bare skreik og skreik. Eldstemann var to år og mannen min var ikke hjemme.

Min mor hadde sagt at hun skulle komme og avlaste meg litt. Det hun ikke sa var at hun tok med seg et annet barnebarn, som da var syv år. De kom inn på soverommet mitt mens jeg satt med bar overkropp og prøvde å amme, jeg gråt og babyen skreik og toåringen hang sikker over ryggen min...

Likte IKKE at hun niesa mi var med da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok mange ikke prøver skjule det. Og nei, jeg har ikke glant, det trengs ikke for å se det der. For å finne et ledig bord på feks Ikea-kafeen, må man jo se seg rundt, og da er det pupper i fri dressur overalt.

Jeg så ingen pupper da jeg var der for et par uker siden - men jeg kikket ikke etter noen heller da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Så hva mener du vi skal gjøre da når ungen har ligget og sovet en stund, våkner og skriker høyt etter pupp? Mener du at vi skal bruke tid på å leite etter et gjemmested mens barnet skriker og har dødsangst fordi det ikke får mat? Det er ikke alltid like lett skal jeg si deg.

Babayer må ha mat med en gang når de skriker etter mat.

Dødsangst? Ærlig talt, jeg kan ikke ta deg seriøst når du skriver slik. En baby dør ikke om den må skrike i et par minutter eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Misunnelig?? Menn liker jo pupper så de synes vel det er ok med toppløs underholdning. jeg tror du burde revurdere tankegangen din om du mener at alle som reagerer er misunnelige. Hva mener du de er misunnelig på?

Nesten så jeg begynner å tro at du er redd for at kjæresten din skulle komme til å se andre pupper enn dine.

Kanskje det er sjalusien din du bør jobbe litt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Jeg vet at perosner som ikke har fått til ammingen har reagert som deg. Dessuten viser jeg ikke puppene mine ved amming, jeg er veldig nøyen på og ikke blott dem. Menn har et mere avslappet forhold til dette fordi de selv ikke er i den situasjonen at de trenger amme.

Folk som ikke har fått til amming.. jaha.. det er sikkert mange.. Eller teller du da også med menn og alle som ikke har barn, osv? Fordi de jo nødvendigvis ikke får det til? Du er så usaklig at jeg ikke tar deg seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I babyperioden var det en selvfølge med amming når det trengtes, hvilket i praksis vil si der og da, litt bortvendt, men ikke nødvendigvis så veldig bortvendt. Bleieskiftene foregikk bak lukkede dører eller i det minste i skjul på annet vis.

Nå synes jeg åpenlys amming nesten ser småvulgært påtrengende ut, og skjønner ikke hvorfor ikke mødrene er såpass fintfølende at de skjønner at vi andre ikke vil ha pupper midt i fleisen. Bleieskift vil jeg under ingen omstendighet være vitne til.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsangst? Ærlig talt, jeg kan ikke ta deg seriøst når du skriver slik. En baby dør ikke om den må skrike i et par minutter eller mer.

Jeg foretrekker i alle fall en ammende mor i rommet på f.eks. kafeer/restauranter/kinosal/konserter osv.osv enn en skrikende unge :) Mye mer hensynsfullt overfor andre (og barnet) å gi det mat istedetfor å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mor en gang

Nesten så jeg begynner å tro at du er redd for at kjæresten din skulle komme til å se andre pupper enn dine.

Kanskje det er sjalusien din du bør jobbe litt med?

Nå tar det jo helt av her med underlige teorier. Tror jeg hopper ut av denne tråden fær det utarter seg helt. Gud bedre, at det går ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Jeg foretrekker i alle fall en ammende mor i rommet på f.eks. kafeer/restauranter/kinosal/konserter osv.osv enn en skrikende unge :) Mye mer hensynsfullt overfor andre (og barnet) å gi det mat istedetfor å vente...

Regner med at du mener det samme om belieskift midt på kafebordet også? For ungen kan jo ikke skrike i et minutt. Nei, jeg gir opp denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ammer overalt

Dødsangst? Ærlig talt, jeg kan ikke ta deg seriøst når du skriver slik. En baby dør ikke om den må skrike i et par minutter eller mer.

Et slite spebarn som skriker etter mat har dødsangst. Dette er en ganske kjent spebarnspsykologi.

Å vise frem puppen offentlig for å vise seg er en stor skam.

Men det er ikke noen skam å amme sitt barn synes jeg. Det er en helt anne sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Nå tar det jo helt av her med underlige teorier. Tror jeg hopper ut av denne tråden fær det utarter seg helt. Gud bedre, at det går ann.

Hi hi, du må da tåle såpass. Du kan jo bare svare for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Regner med at du mener det samme om belieskift midt på kafebordet også? For ungen kan jo ikke skrike i et minutt. Nei, jeg gir opp denne tråden.

Man kan gå på do for å skifte bleie.

Men, man går bare ikke på do for å mate sitt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo heller ikke kristen og toelrant to ord som har noe med hverandre å gjøre...

*knegg* Ikke uenig med deg i at det (dessverre) ofte er slik nå for tiden, men hvis man går tilbake til opprinnelsen, altså Jesus, så var jo han kjent for sin toleranse! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du mener det samme om belieskift midt på kafebordet også? For ungen kan jo ikke skrike i et minutt. Nei, jeg gir opp denne tråden.

Det er vel de færreste barn som skriker så intenst på bleieskift som de gjør etter mat! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...