Gå til innhold

Å amme offentlig


Gjest mor en gang

Anbefalte innlegg

Det er rart hvilket forhold man får til puppene når man ammer! Husker godt på sykehuset med nr. 1 når jeg slet med amming. Sikkert 20 mennesker innom for å dra og trykke på puppene, dytte ungen innpå, vise hvordan det skulle gjøres osv... Alt var helt greit, det var liksom ikke noe rart med det. Når jeg senere ammet henne gjorde jeg det litt avskjermet de første månedene fordi hun klønet så fælt, men siden har barna fått puppeservering når de har måttet ønske det - uansett hvor maten da befinner seg! Blotter ikke puppa totalt da, har litt genser over.... Ville aldri trodd jeg skulle fått et sånt forhold til puppene før jeg fikk barn, men sånn er det nå bare blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • Mrs. Wallace

    9

  • Katt-ja

    7

  • ....AV

    6

Mest aktive i denne tråden

Men trenger man egentlig å gjøre det alle steder da? Blir selv brydd av de som gjør det jeg...

Er ungen sulten så er den sulten, uansett hvor man befinner seg. Hensynet til ungen går foran alle som evt måtte irritere seg. Sånn er det bare. Er det muligheter for å gjemme seg litt bort så gjør vel de fleste det.

Hvis ikke det går så får det bli opp til hver enkelt å ikke glo hvis de misliker offentlig amming. Du trenger ikke sjekke om puppen synes, liksom.

Så lenge du ikke selv har barn enda (?) så får du selv se når den tid evt kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Det er rart hvilket forhold man får til puppene når man ammer! Husker godt på sykehuset med nr. 1 når jeg slet med amming. Sikkert 20 mennesker innom for å dra og trykke på puppene, dytte ungen innpå, vise hvordan det skulle gjøres osv... Alt var helt greit, det var liksom ikke noe rart med det. Når jeg senere ammet henne gjorde jeg det litt avskjermet de første månedene fordi hun klønet så fælt, men siden har barna fått puppeservering når de har måttet ønske det - uansett hvor maten da befinner seg! Blotter ikke puppa totalt da, har litt genser over.... Ville aldri trodd jeg skulle fått et sånt forhold til puppene før jeg fikk barn, men sånn er det nå bare blitt.

Jeg håper inderlig ikke jeg blir sånn. Litt respekt for egen kropp vil jeg beholde og ikke minst respekt for omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er direkte ufint å sitte å se på når noen ammer, selv om det er svigerforeldre.

Vi fikk besøk av svigermor og en tante på hennes side da jeg nettopp hadde kommet hjem fra sykehuset med guttungen og slet veldig med ammingen.

Jeg satte meg for meg selv i andre enden av stua, med ryggen til de andre, for å være i fred når jeg skulle prøve å gi ungen pupp.

Plutselig spratt denne tanta frem rett foran nesa på meg og fyrte av et par bilder med blitz, helt oppi oss. Der satt jeg, nybakt og usikker mamma, med puppen ute, melkespreng og en liten, gråtende tass.

Jeg holdt på å klikke fullstendig. Makan til respektløs oppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ammepupper re da større og ser fastere ut og hele palla menn liker. Tror neppe de synes det er stygt å se på...

Neida, men de blir liksom litt anonyme, for mange ammepupper ser helt like ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å amme offentlig, men svært diskret.

Satte meg feks i et hjørne av en café og passet på at minst mulig syntes - det får man veldig god dreis på etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke tenke meg at jeg blir så hjernevasket at jeg ikke tenker på puppene mine som pupper men bare mat.

*he he* De aller fleste kvinner må nok bite i seg noen av de skråsikre uttalelsene de kom med før de fikk barn! ;-)

Selv tok jeg meg stadig vekk i å håpe at jeg bare hadde TENKT slik og slik - at jeg for guds skyld ikke hadde sagt det til noen! *he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at jeg blir så hjernevasket at jeg ikke tenker på puppene mine som pupper men bare mat.

Jeg tenker ikke så mye på mine i det hele tatt, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk besøk av svigermor og en tante på hennes side da jeg nettopp hadde kommet hjem fra sykehuset med guttungen og slet veldig med ammingen.

Jeg satte meg for meg selv i andre enden av stua, med ryggen til de andre, for å være i fred når jeg skulle prøve å gi ungen pupp.

Plutselig spratt denne tanta frem rett foran nesa på meg og fyrte av et par bilder med blitz, helt oppi oss. Der satt jeg, nybakt og usikker mamma, med puppen ute, melkespreng og en liten, gråtende tass.

Jeg holdt på å klikke fullstendig. Makan til respektløs oppførsel!

Hurpe-tante! Burde vært skuddpremie på slike!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

*he he* De aller fleste kvinner må nok bite i seg noen av de skråsikre uttalelsene de kom med før de fikk barn! ;-)

Selv tok jeg meg stadig vekk i å håpe at jeg bare hadde TENKT slik og slik - at jeg for guds skyld ikke hadde sagt det til noen! *he he*

Jeg kommer nok neppe til å endre meg. Er for sær til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at jeg blir så hjernevasket at jeg ikke tenker på puppene mine som pupper men bare mat.

Hjernevasket? Det var da et underlig ord - det er ikke fordi man blir utsatt for propaganda at det blir sånn.

Men når puppene sildrer melk ved den minste berøring, verker av melkespreng, er innpakket i amme-BH, kjennes helt annerledes ut enn vanlig, og store deler av døgnet har en liten krabat festet til dem, blir det nok slik at man tenker på dem mest som "matstasjon".

Det går selvsagt over etter hvert - mine pupper er heldigvis bare mine egne igjen nå. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig ikke jeg blir sånn. Litt respekt for egen kropp vil jeg beholde og ikke minst respekt for omgivelsene.

Alt for barna her!

:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurpe-tante! Burde vært skuddpremie på slike!

Det er nesten fem år siden, men jeg kjenner fremdeles jeg blir muggen og varm under luggen av å tenke på det.

*grrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer nok neppe til å endre meg. Er for sær til det.

Men hva er da problemet her? Skjønner ikke meningen med innlegget ditt jeg. Men det er vel en grunn til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Men hva er da problemet her? Skjønner ikke meningen med innlegget ditt jeg. Men det er vel en grunn til det...

Jeg ville høre hva andre mente om saken. Det er vel ikke så uvanlig her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte ser man en god del av puppen jo, uansett så ser man jo litt. Man trer da ikke genseren over ungen. Og den skal ut og inn av munnen også.

Er ikke noe problem å amme uten at noe av puppen vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor en gang

Er ikke noe problem å amme uten at noe av puppen vises.

Kanskje ikke, men mulig mange av de som jeg har sett rundt omkring også går rundt og tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke, men mulig mange av de som jeg har sett rundt omkring også går rundt og tror det.

Mulig at dem du snakker om ikke har vært så opptatt av å skjule seg, da.

Eller mulig du har glant mer enn du strengt tatt burde? *he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke, men mulig mange av de som jeg har sett rundt omkring også går rundt og tror det.

Du får slutte å sjekke da, vettu. Men om du skulle slumpe til å se en pupp i forbifarten så tar du sikkert ikke nevneverdig skade av det.

Så får andre evt tilskuere passe seg sjøl, og du får slenge et sjal over deg og ungen hvis det blir din tur en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...