Gå til innhold

Å amme offentlig


Gjest mor en gang

Anbefalte innlegg

mil1365380270

Kanskje ikke, men mulig mange av de som jeg har sett rundt omkring også går rundt og tror det.

Har aldri sett noe særlig, jeg. Men så har jeg aldri sett etter heller. Regner med at de som ammer ikke gjør det for å vise seg frem, men fordi ungen er sulten, og de kan ikke sitte hjemme hele tiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • Mrs. Wallace

    9

  • Katt-ja

    7

  • ....AV

    6

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Jeg blir brydd og litt eklet ut av folk som ammer babyene sine midt i oppsynet på meg..:-o

Men det er mulig jeg har sperringer og at det er helt "naturlig"..

(men det er jo mye som er "naturlig" en ikke gjør sammen med folk fra utenfor den inerste intimsonen for det?)

Særlig store unger med fortenner og pannelugg vil jeg helst ikke se puppesugende..Når de går selv og liksom bare flekker opp puppene til mora når det passer...Æææsj!

Jeg har ingen barn, det er mulig det er derfor jeg ikke ser noe estetikk i ammende mødre..? Jeg synes det går an når de knøttsmå,men jeg har, som nevnt, ganske så vegring.

Jeg pleier ikke å ha hemninger på andres eventuelle nakenhet og nærvær av kropp og sånn..Men store ammepupper nesten oppi maten min..Blærgh..Enda verre synes jeg det er med de som bytter bleier, der folk ETER! En skulle ikke tro det GIKK AN men jeg har faktisk sett det! (naturlig det og, huh?;-))

Fysj.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke, men mulig mange av de som jeg har sett rundt omkring også går rundt og tror det.

Kanskje de ikke har vært så opptatt av å skjule puppen. Pupper er jo faktisk noe alle kvinner har (i større eller mindre grad) og også noe alle _vet_ at kvinner har, og til og med noe 99% av alle mennesker har sett før...

Kanskje du har litt "puppefobi"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Jeg blir brydd og litt eklet ut av folk som ammer babyene sine midt i oppsynet på meg..:-o

Men det er mulig jeg har sperringer og at det er helt "naturlig"..

(men det er jo mye som er "naturlig" en ikke gjør sammen med folk fra utenfor den inerste intimsonen for det?)

Særlig store unger med fortenner og pannelugg vil jeg helst ikke se puppesugende..Når de går selv og liksom bare flekker opp puppene til mora når det passer...Æææsj!

Jeg har ingen barn, det er mulig det er derfor jeg ikke ser noe estetikk i ammende mødre..? Jeg synes det går an når de knøttsmå,men jeg har, som nevnt, ganske så vegring.

Jeg pleier ikke å ha hemninger på andres eventuelle nakenhet og nærvær av kropp og sånn..Men store ammepupper nesten oppi maten min..Blærgh..Enda verre synes jeg det er med de som bytter bleier, der folk ETER! En skulle ikke tro det GIKK AN men jeg har faktisk sett det! (naturlig det og, huh?;-))

Fysj.

:-)

Bleieskift, ja! Hva er det med folk som tror at det er greit???

Sa fra en gang til en i familien. Fikk da beskjed om at det ikke var noe farlig, var bare en tissebleie. Mulig jeg er fintfølende, men ikke når jeg spiser takk! Ga meg ikke heller den gangen, de fikk fortsette i et annet rom.

Tror enkelte mister litt antenner etter å ha stått til knes i tiss og bærs noen måneders tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Bleieskift, ja! Hva er det med folk som tror at det er greit???

Sa fra en gang til en i familien. Fikk da beskjed om at det ikke var noe farlig, var bare en tissebleie. Mulig jeg er fintfølende, men ikke når jeg spiser takk! Ga meg ikke heller den gangen, de fikk fortsette i et annet rom.

Tror enkelte mister litt antenner etter å ha stått til knes i tiss og bærs noen måneders tid.

Kanskje det..:-)

Jeg synes det er ufint jeg også,jeg er ikke så veldig vant til babyer, de er søte nok,men jeg er ikke herdet nok til å anse alle kroppsfunksjonene ders som "yndige"..En sånn sennepsgul, stinkende bleie er IKKE mye yndig i min verden;-)

Jeg ser det mye på en uterestaurant borti gata her..der flekkes det bæsjebleier, mens bestillinger leveres til nabobordet. Det blir litt feil.

Den ammegreia derimot, det kan helt sikkert være like mye meg som dem, det er ikke sikkert reaksjonen min er adekvat i det hele tatt..Jeg skjønner jo at unger må ha mat, det er ikke det..Men sånn følelsesmessig..Da vil jeg hewlst få slippe å se det, særlig hvis de er større en sånn heeelt ferske..Jeg vet ikke hvorfor det plager meg, men det gjør det. Jeg synes (muligens stikk i strid med majoriten) at det er uestetisk og litt ekkelt.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ammer overalt

Jeg ammer som regel hvor som helst. Om noen ikke liker å se andre ammer skyldes det vel trolig misunnelse. De har kanskje aldri fått ammet selv eller hatt problemer med det. Rart hvor såre kvinner ofte er på sånnt. Det plager jo ikke mannfolka at man ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Kanskje det..:-)

Jeg synes det er ufint jeg også,jeg er ikke så veldig vant til babyer, de er søte nok,men jeg er ikke herdet nok til å anse alle kroppsfunksjonene ders som "yndige"..En sånn sennepsgul, stinkende bleie er IKKE mye yndig i min verden;-)

Jeg ser det mye på en uterestaurant borti gata her..der flekkes det bæsjebleier, mens bestillinger leveres til nabobordet. Det blir litt feil.

Den ammegreia derimot, det kan helt sikkert være like mye meg som dem, det er ikke sikkert reaksjonen min er adekvat i det hele tatt..Jeg skjønner jo at unger må ha mat, det er ikke det..Men sånn følelsesmessig..Da vil jeg hewlst få slippe å se det, særlig hvis de er større en sånn heeelt ferske..Jeg vet ikke hvorfor det plager meg, men det gjør det. Jeg synes (muligens stikk i strid med majoriten) at det er uestetisk og litt ekkelt.

:-)

Mat og bleier hører ikke sammen! Punktum!

Også enig i at amming ikke er like ukomplisert når barna blir større. Sikkel er også ekkelt. For ikke å snakke om snørr.

Faktisk forstår jeg ikke de som jobber i barnehage, og må ta seg av andres unger på den måten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Mat og bleier hører ikke sammen! Punktum!

Også enig i at amming ikke er like ukomplisert når barna blir større. Sikkel er også ekkelt. For ikke å snakke om snørr.

Faktisk forstår jeg ikke de som jobber i barnehage, og må ta seg av andres unger på den måten :-)

Det har jeg spurt mora mi om også..Hvordan hun orker å drive med unger sånn på den måten..

(hun er styrer i barnehage, og kunne sikkert få slippe å drive å bytte på unger og tørke snørrbarten og sånn, men hun gjør det for det! Skrudd...;-))

Skal jeg ha med unger å gjøre vil jeg låne dem uthvilte, blide, friske og RENE..I ca max tre timer(så kan jeg ase dem opp og gi dem tilbake oppgiret, fulle av sukker og møkkete..;-)Det er grei arbeidsfordeling og sånn ca akkurat hvor mye& hvordan jeg vil ha med unger å gjøre..;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ammet ikke overalt

Jeg gjorde det ikke offentlig, men må babyen ha mat så må den nesten få melk. Jeg likte heller ikke å amme når vi hadde besøk eller var borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg spurt mora mi om også..Hvordan hun orker å drive med unger sånn på den måten..

(hun er styrer i barnehage, og kunne sikkert få slippe å drive å bytte på unger og tørke snørrbarten og sånn, men hun gjør det for det! Skrudd...;-))

Skal jeg ha med unger å gjøre vil jeg låne dem uthvilte, blide, friske og RENE..I ca max tre timer(så kan jeg ase dem opp og gi dem tilbake oppgiret, fulle av sukker og møkkete..;-)Det er grei arbeidsfordeling og sånn ca akkurat hvor mye& hvordan jeg vil ha med unger å gjøre..;-))

....jeg likte egentlig ikke unger før jeg fikk unger selv. Synes de var litt morsomme sånn fra 2 år og oppover, men før det var de helt uintresante... Ting forandrer seg! Hvis man tror man ikke endrer seg av å få barn, så må jeg si jeg ville være villig til å være med på et veddemål. Og jeg vill gjerne spytta inn et stort beløp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor25

Jeg håper inderlig ikke jeg blir sånn. Litt respekt for egen kropp vil jeg beholde og ikke minst respekt for omgivelsene.

Tror man tenker litt anderledes når man har barn altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Før jeg fikk barn skulle jeg IKKE amme offentlig! Så det så, kunne ikke fatte at noen ville det.

Men øh, så kom ungen da...Og plutselig tok jeg meg selv i å amme akkurat der jeg var (med enkelte hensyn da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på å fise og drite i buksa mener jeg.

Har ikke lest mange av svarene du har fått, får ta runda etterpå.

Når jeg ammer ute er det ingen som ser noe somhelst av puppen min. Ikke magen min heller, for den del. Brystvorta er det fysisk umulig å se da den er inni munnen til ungen hele tida, og bak babyen når den pakkes ut og vekk. Det er ikke alltid det går an å se om babyen spiser eller om jeg bare stryker henne over hodet for å få henne til å sovne f.eks.

Men å dra frem puppen for så å hente babyen, og etterpå lufttørke brystet og legge vekk babyen før puppen pakkes vekk, det er noe helt annet. Jeg har alltid syns det har vært nydelig å se babyer som blir ammet, om det er på kjøpesenter eller i familieselskap.

Men det er ingenting i veien for å sette seg et sted man ikke syns. Da ville jeg f.eks sagt at babyen blir forstyrret hvis det skjer mye rundt, og at den da ikke klarer å spise ordentlig. I en periode var jeg nødt å sette meg steder det var minst mulig action, men det er slutt nå så nå kan jeg sitte overalt og amme.

Om man ikke har sett en pupp før så er det vel på tide, og hvis man skal være nødt til å spise på toalettet/stellerom så er det for gærent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er direkte ufint å sitte å se på når noen ammer, selv om det er svigerforeldre.

Ja, hadde svigerfar og svigermor begynt å amme tror jeg jammen jeg hadde syntes at det var litt ekkelt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleieskift, ja! Hva er det med folk som tror at det er greit???

Sa fra en gang til en i familien. Fikk da beskjed om at det ikke var noe farlig, var bare en tissebleie. Mulig jeg er fintfølende, men ikke når jeg spiser takk! Ga meg ikke heller den gangen, de fikk fortsette i et annet rom.

Tror enkelte mister litt antenner etter å ha stått til knes i tiss og bærs noen måneders tid.

Hehe, det minner meg om da vi fikk vår førstefødte og måtte skifte bæsjebleie på flyet. Det var kø på toalettet og pappaen ville skifte bleia i flysetet. Han kunne ikke skjønne at jeg protesterte. Det var da vel ingen som kunne ta anstøt av å se litt bæsj på en så skjønn liten baby!?

Da måtte jeg minne han på at han aldri hadde klart å skifte bæsjebleie på en baby før han fikk sin egen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig ikke jeg blir sånn. Litt respekt for egen kropp vil jeg beholde og ikke minst respekt for omgivelsene.

Bare vent og se ;-)

PS: Jeg hadde vært fullstendig enig med deg før jeg fikk min første for åtte år siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de ikke har vært så opptatt av å skjule puppen. Pupper er jo faktisk noe alle kvinner har (i større eller mindre grad) og også noe alle _vet_ at kvinner har, og til og med noe 99% av alle mennesker har sett før...

Kanskje du har litt "puppefobi"?

*fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trenger man egentlig å gjøre det alle steder da? Blir selv brydd av de som gjør det jeg...

De første ukene (og månedene?) gjør man stort sett ikke annet enn å amme. Jeg hadde ikke kommet meg utenfor døra på ukesvis hvis jeg ikke kunne fått amme offentlig.... Men, jeg er flink til å skjule puppene når jeg ammer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir brydd og litt eklet ut av folk som ammer babyene sine midt i oppsynet på meg..:-o

Men det er mulig jeg har sperringer og at det er helt "naturlig"..

(men det er jo mye som er "naturlig" en ikke gjør sammen med folk fra utenfor den inerste intimsonen for det?)

Særlig store unger med fortenner og pannelugg vil jeg helst ikke se puppesugende..Når de går selv og liksom bare flekker opp puppene til mora når det passer...Æææsj!

Jeg har ingen barn, det er mulig det er derfor jeg ikke ser noe estetikk i ammende mødre..? Jeg synes det går an når de knøttsmå,men jeg har, som nevnt, ganske så vegring.

Jeg pleier ikke å ha hemninger på andres eventuelle nakenhet og nærvær av kropp og sånn..Men store ammepupper nesten oppi maten min..Blærgh..Enda verre synes jeg det er med de som bytter bleier, der folk ETER! En skulle ikke tro det GIKK AN men jeg har faktisk sett det! (naturlig det og, huh?;-))

Fysj.

:-)

Jeg er enig med deg om bleiene. Har nesten uten unntak funnet stellerom hver eneste gang jeg har byttet bleie. Har byttet et par ganger når vi har vært på dagstur på stranda, men da har det vært mer sånn at jeg har tatt av bleia så hun har luftet stompen, og så tatt på ny etter en stund. Og en babyrompe kan vel ingen bli brydd av? Uten bæsj selvsagt. Er kjempeheldige sånn sett, hun bæsjer stort sett bare hjemme. Har tatt en bæsjebleie hos mutter, ellers har alle blitt tatt på stellebordet.

Det verste med å bytte bleie sånn hvor-som-helst er ikke at man viser frem underlivet til babyen, syns JEG da, selv om jeg skjønner det, men problemet mitt er at da får jeg ikke vasket hendene mine fort som faen etterpå, og det er jeg nødt til. En baby putter fingrene til foreldrene inn i munn hele tida, eller andre ting som mor har klasset på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...