Gå til innhold

Å amme offentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her en dag så jeg ei kvinne som GIKK å ammet ungen i en butikk. Syns det var helt absurd. Så ut som ungen hang der fra puppen hennes...ærlig talt. Hun kunne i alle fall satt seg ned, men neida, hun rusla rundt i butikken med ungen som sugde på puppen, som om det var noe stas... ja,ja.

Har gått og ammet en "million" ganger jeg, både i butikker og ute på gata. Kjempepraktisk. Og ingen som har sett puppen min da heller.

Var litt småkomisk en gang da ei halvgammel dame som trodde jeg bare gikk og bar på ungen kom og stakk nesa opp til ansiktet hans for å se, og ut fra smattelydene skjønte at det var mating på gang. Hun så litt småflau ut med det samme gitt. *ler*

Men da jeg bare smilte så kommenterte hun bare med: "Nei, så koslig."

• Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Mrs. Wallace

9

• Katt-ja

7

• mil1365380270

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er jo ikke det jeg mener, men man må tenke på andre enn seg selv. Ser jo at du er en av de UTEN folkeskikk.

Iligemåde!! :-)

Skrevet

Ja, klart man må amme, men det finnes folkeskikk. Heldigvis er det noen som har det enda.

Hvem da? Ingen av dem som har svart deg her inne, tydeligvis. Du repliserer jo alltid med at de ikke tar hensyn, og slik skal aldri _du_ bli.

Men det er jo en grunn til det, selvsagt. :-)

Skrevet

Tviler på at man går gjennom en fullstendig personlighetsforandring bare fordi man blir mor. Har da kjent mange før og etter de har fått barn, og de har ikke endret seg i så stor grad, bare blitt mamma.

Tror nok folk har de samme holdningene før og etter hvertfall til en viss grad.

Kanskje vi skal spørre deg igjen om ca ti år eller så? ;-)

Jeg husker iallefall at jeg gruet meg til å amme når jeg var gravid med førstemann. Det føltes på en måte pinlig og unaturlig å skulle gjøre det. Med det samme datteren min ble lagt på magen min, dytta jordmor henne regelrett inn i puppen og hun satte igang å suge. Der og da skjedde det noe merkelig med meg. Plutselig var det bare en selvfølge, og slett ikke ekkelt i det hele tatt å skulle amme.

Høres sikkert snålt ut for deg, men jeg tror mange mammaer har følt det på samme måten.

Jeg må vel legge til at jeg hadde utrolig mange bestemte holdninger til ditt og datt før jeg fikk barn selv, og jeg visste iallefall godt hvordan jeg skulle oppdra barna mine osv. Gjett om mange av reglene har blitt revurdert underveis! På endel områder har jeg forandret meg mye etter at jeg fikk barn, men på andre områder er jeg akkurat som før :-)

Skrevet

Man skal jo i utgangspunktet være rimelig spesiell for å være kristen og tro på det der da.

Du nører oppunder der du kan, eller hva? Du er avslørt for lengst, og det vet du godt. :-)

Skrevet

Kanskje vi skal spørre deg igjen om ca ti år eller så? ;-)

Jeg husker iallefall at jeg gruet meg til å amme når jeg var gravid med førstemann. Det føltes på en måte pinlig og unaturlig å skulle gjøre det. Med det samme datteren min ble lagt på magen min, dytta jordmor henne regelrett inn i puppen og hun satte igang å suge. Der og da skjedde det noe merkelig med meg. Plutselig var det bare en selvfølge, og slett ikke ekkelt i det hele tatt å skulle amme.

Høres sikkert snålt ut for deg, men jeg tror mange mammaer har følt det på samme måten.

Jeg må vel legge til at jeg hadde utrolig mange bestemte holdninger til ditt og datt før jeg fikk barn selv, og jeg visste iallefall godt hvordan jeg skulle oppdra barna mine osv. Gjett om mange av reglene har blitt revurdert underveis! På endel områder har jeg forandret meg mye etter at jeg fikk barn, men på andre områder er jeg akkurat som før :-)

Jeg tror vi bare skal la henne holde på jeg. Hun er bare ute etter én ting - p-r-o-v-o-s-e-r-e. :-)

Skrevet

Jeg tror vi bare skal la henne holde på jeg. Hun er bare ute etter én ting - p-r-o-v-o-s-e-r-e. :-)

Hun provoserer meg faktisk ikke noe særlig...Jeg bare småler litt over bedrevitere som trolig ikke vet helt hva de snakker om ;-)

Skrevet

Hun provoserer meg faktisk ikke noe særlig...Jeg bare småler litt over bedrevitere som trolig ikke vet helt hva de snakker om ;-)

Hun vet nok utmerket godt hva hun snakker om, hun er proff provokatør - men her har hun ikke lykkes, gitt. ;-)

Skrevet

Hun vet nok utmerket godt hva hun snakker om, hun er proff provokatør - men her har hun ikke lykkes, gitt. ;-)

Og godt er det ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Enig der, men da er det ikke ammingen som støter deg i seg selv, men det at de ammer for store barn.

"men da er det ikke ammingen som støter deg i seg selv, men det at de ammer for store barn"

Men hva er det nå med denne ammingen som gjør deg så støtt?

Kan du si meg det? Er det kun puppen i seg selv? Er det å se bayen som suger eller hva?

Ser du noe sexuelt i denne forferdelige handlingen?

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Det er så ubegripelig.

Skrevet

Enig der, men da er det ikke ammingen som støter deg i seg selv, men det at de ammer for store barn.

Jeg ammet yngstemann til han var nesten 3.

Jeg kan forsikre deg om at det ikke var ekkelt :-)

Skrevet

Men andre tror det, vettu.

Amming av store barn er et av vår tids store tabuer....

(to år og fire mnd her...)

Skrevet

Men andre tror det, vettu.

Amming av store barn er et av vår tids store tabuer....

(to år og fire mnd her...)

Ja det er visst det. Jeg omgir meg heldigvis med tolerante og oppegående mennesker som ikke har hatt problemer med det.

Skrevet

Ja det er visst det. Jeg omgir meg heldigvis med tolerante og oppegående mennesker som ikke har hatt problemer med det.

Det var min erfaring også - helt til jeg fortalte på dol hvor lenge jeg ammet, og at jeg faktisk ammet offentlig omtrent like lenge...

Skrevet

Det var min erfaring også - helt til jeg fortalte på dol hvor lenge jeg ammet, og at jeg faktisk ammet offentlig omtrent like lenge...

Der sier du noe. Jeg er så naiv (eller noe sånt) at det antagelig ikke hadde falt meg inn at noen kunne synes det var ekkelt at jeg ga barnet mitt mat før jeg leste her.

Skrevet

Der sier du noe. Jeg er så naiv (eller noe sånt) at det antagelig ikke hadde falt meg inn at noen kunne synes det var ekkelt at jeg ga barnet mitt mat før jeg leste her.

Jepp. Det er pussig at i løpet av min lange ammeperiode fikk jeg bare positive smil - selv da hun var to år - mens her på dol er det forkastelig å amme unger som kan be om pupp selv, eller er store nok til å dra opp genseren får å vise hva de vil.

Skrevet

Jeg har ammet mine barn offentlig, er de sultne får de mat, så enkelt og så vansklig.

Bleieskift foregikk selvsagt ikke midt oppi trynet på folk, men på et toalett eller annet egnet sted.

Skrevet

Man skal jo i utgangspunktet være rimelig spesiell for å være kristen og tro på det der da.

Javel.

Gjest mor en gang
Skrevet

Jo, det er ekkelt. Men klart du ikke så det, da hadde du ikke gjort det.

Gjest mor en gang
Skrevet

"men da er det ikke ammingen som støter deg i seg selv, men det at de ammer for store barn"

Men hva er det nå med denne ammingen som gjør deg så støtt?

Kan du si meg det? Er det kun puppen i seg selv? Er det å se bayen som suger eller hva?

Ser du noe sexuelt i denne forferdelige handlingen?

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Det er så ubegripelig.

Det er det å skulle sitte å dra frem puppene når jeg prøver å beholde matlysten. Det er ikke direkte appetitelig å se på. Litt omtanke for andre mennesker er vel ikke å forlange mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...