Gå til innhold

Fjernet mandler - og stemmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesøster fikk fjernet et par gigantiske mandler og en like stor adenoide (falsk mandel) tirsdag i forrige uke.

Selve inngrepet gikk greit, til tross for en god del plunder med narkosen. Etterpå har hun også hatt det greit, fått smertestillende ved behov og hatt "drageånde", men ellers vært i fin form.

Men stemmen hennes har blitt så rar! Før var hun nasal, men ganske tydelig. Nå er det bare piping med sutrestemme uansett hva hun skal snakke om. Hun høres ut som en blanding av en bortskjemt drittunge og 7. far i huset (han som sitter i hornet).

Er dette vanlig? Noe som normaliserer seg når hun blir vant til den nye halsen? Eller har det skjedd noe under inngrepet? F.eks. skade på stemmebåndene?

Erfaringer - please!

Fortsetter under...

Gjest trultemor25
Skrevet

Hun er ikke en del hoven og sånn enda da? Det er jo ikke så lenge siden inngrepet.

Skrevet

Niks - her er det full åpning - har sett etter (det jeg kan se, da).

Synes det er rart (og ufattelig slitsomt) med denne stemmen, da....

Takk for forslaget!!

;-)

Skrevet

Ville ventet i hvert fall en uke til før jeg bekymret meg.

Kan godt hende det er vondt ennå, og da kan man jo bli sutrete.

mvh

Skrevet

Min jente på 7 fikk fjernet tilsvarende i våres. Hun BLE faktisk nasal en god stund etterpå. Men det har rettet seg nå. Nå sover hun lydløst hele natta :o)

Gi henne tid, ting må gå seg til!

Skrevet

Kjenner igjen alt du skriver. Poden gjorde akkurat det samme da han var nesten 2 år, samt la dren i ørene. Det tok 1,5-2 uker før han var "seg selv" igjen - og sluttet med den avsindige snorkingen.

Gi henne en uke til før du bekymrer deg, det er en stor operasjon for en liten kropp.

Annonse

Skrevet

Det går seg til etter hvert når sårene er ordentlig grodd og hevelsene går ned :)

Skrevet

Nabojenta på snart 12 gjorde samme operasjonen tidligere i sommer, og hadde også rar stemme en stund etterpå. Det normaliserte seg heldigvis. :)

Skrevet

Vi kalte datteren vår lille smurf en god stund etterpå. Skulle tro at hun hadde fått en god porsjon helium.

Det går over .o)

Skrevet

Takk - alle sammen - for oppklarende svar om Lillesøsters stemme.

Godt å høre at det er en ganske normal tilstand. Skulle bare ønske jeg var blitt informert på forhånd, all annen informasjon var utrolig bra og utfyllende.

Men etter gode svar fra dere har blodtrykket senket seg hos en bekymret mor.

;-)

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...