Gå til innhold

Første dag i 2. klasse - foreldre tilstede?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ikke uvanlig å være med første dag i 2. klasse her, men heller ikke nødvendig. Vår snart-2.klassing får følge av en av oss på mandag,primært fordi han ønsker det.

Han får nytt klasserom, og ny kontaktlærer så det er litt kjekt for oss å hilse på og se hvor de skal være også.

Regner med at vi blir med på "åpningen" og følger klassen til klasserommet, for så å gå på jobb.

ikke uvanlig å være med første dag i 2. klasse her, men heller ikke nødvendig. Vår snart-2.klassing får følge av en av oss på mandag,primært fordi han ønsker det.

Han får nytt klasserom, og ny kontaktlærer så det er litt kjekt for oss å hilse på og se hvor de skal være også.

Regner med at vi blir med på "åpningen" og følger klassen til klasserommet, for så å gå på jobb.

Jeg har ikke mulighet med mindre jeg får vikar på jobben og akkurat nå er det vanskelig...

Pappan skulle forhøre seg, kanskje han evt. kan bli med om han insisterer.

Annonse

Gjest sol og regn

Vi har hatt skolestart i 2. klasse. Hos oss var noen foreldre tilstede det første kvarteret og fikk litt felles info av lærerne sammen med barna. Deretter gikk alle foreldre hjem, da barna skulle begynne undervisning.

Også her var det ny kontaktlærer.

Vi har fulgt dem til skolen første dag i 2. klasse. Og så har de klart seg selv etter det.

Ungene våre går ikke på SFO, så det er 8 uker siden sist de var på skolen. Jeg tror de setter pris på å få hjelp til å finne riktig inngangsdør og sånn.

I dag var vi forresten 7-8 foreldre som fulgte i en klasse på 19 barn. Et par av mammaene hadde vært med i timen, etter ønske fra barna sine.

Vi har fulgt dem til skolen første dag i 2. klasse. Og så har de klart seg selv etter det.

Ungene våre går ikke på SFO, så det er 8 uker siden sist de var på skolen. Jeg tror de setter pris på å få hjelp til å finne riktig inngangsdør og sånn.

I dag var vi forresten 7-8 foreldre som fulgte i en klasse på 19 barn. Et par av mammaene hadde vært med i timen, etter ønske fra barna sine.

Poden har vært på SFO i 3 uker når skolen starter over helgen og vet utmerket godt hvor han skal være. :o)

Hos oss var vel halvparten med til skulestart 2.klasse, og vi var noen som lurte oss med første dag i tredje klasse også. De fikk ny lærer og det var hyggelig å hilse på:-)

I år får førsteklassingen følge, mens fjerdeklassingen klarer seg selv!

Annonse

Aner ikke. Jeg kommer til å følge til skolen for å få på plass ekstraklær ol. Men så går jeg.

Selvfølgelig følger jeg ham bort til skolen, han vil ikke gå alene ennå. :o) Men jeg har ikke anledning til å bli utover dagen, med mindre personalsjefen finner på at jeg har rett til fri med lønn og disker opp med en vikar til meg så... :o)

Hadde tenkt å være med når min gutt skulle begynne i 2.klasse, og han ønsket det selv også, fordi det var litt vel spennende etter den lange skoleferien Men da vi kom til skoleporten sa han høflig at nå kunne jeg dra hjem igjen for nå klarte han seg selv;)

Ikke vanlig hos oss ihvertfall!

Nå har jeg en fersk 3. klassing, og disse tre årenes skoleoppstart har vært omtrent slik:

1. klasse = mor og far tilstede

2. klasse = vi fulgte inn i graderoben/klasserommet, men sa så hadet og dro

3. klasse = fikk ikke lov til å sette mine ben på skolen!! *ha ha*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...