påfugl Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Ser at det er stor forskjell i pris når det gjelder reisevaksinasjon. Vi har nok betslt i overkant(gikk privat) Vi vurderer å ta Dukoral drikkevaksine(mot turistdiare) Noen som har erfaring på om det blir billigere å få den via fastlegen,eller er det mulig å gå via helsestasjonen? Vi er to voksne og ett barn. Man trenger jo ikke gå der det er dyrest.. 0 Siter
Gjest byboer LID 2302 Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Selve vaksinen koster det samme på apoteket. Om du får den via fastlegen koster vel den respeten bare konsultasjonen der, om du ikke får den pr tlf. da. Og får satt den hos fastlegen. Ja, vaksiner er kjempedyrt. Om man vet hva man skal ha så er det billigere å få satt dem hos fastlegen. Vi fikk satt våre hos helsesøster ved 2. adopsjon. 0 Siter
Blue Jean Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Når vi var i Kina tok vi ikke drikkevaksine. Det var flere som ikke tok Dukoral. Vi hadde ingen mageproblemer. Jeg tror nok den er like dyr unasett hvor du går. 0 Siter
schiramo Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Sikkert forskjellig hva man trenger av vaksine i de forskjellige land, men vi skal til Colombia og skal vaksineres for polio, gulfeber og hepatitt A. Dette betaler vi 1200,- for tilsammen hos legen, og jeg synes ikke det var så ille...? 0 Siter
påfugl Skrevet 18. august 2005 Forfatter Skrevet 18. august 2005 Sikkert forskjellig hva man trenger av vaksine i de forskjellige land, men vi skal til Colombia og skal vaksineres for polio, gulfeber og hepatitt A. Dette betaler vi 1200,- for tilsammen hos legen, og jeg synes ikke det var så ille...? Vi skal til India og betalte over 1600 kr for Hepatitt A til to voksne og ett barn. 0 Siter
schiramo Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Vi skal til India og betalte over 1600 kr for Hepatitt A til to voksne og ett barn. Å kjære, det var dyrt nok, ja! Store forskjeller, skjønner jeg. Det er en av kommunelegene som har ansvaret for alle vaksiner der vi bor, så vi fikk det der. Gulfebervaksine er det visst bare noen få leger som kan sette, men jeg skjønner at vi kom billig fra det. God tur til India! Schiramo 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.