Gå til innhold

hvordan hadde du reagert hvis noen sa at ungen din var stygg.?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Du må skille mellom pen og vakker.

Pen er den offesielt godkjente og anerkjente, stylede standardutseende. Det som reklamen vil ha oss til å tro er det eneste som gjelder.

Vakker krever mye mer. Det er når hvert eneste trekk betyr noe svært positivt og godt.

Kan ikke huske å ha sett en vakker fotomodell noen gang, samme hvor pene de er.

Så når foreldre synes sine barn er vakre og nydelige er det ikke fordi de tror at de ville fått automatisk førsteplass i den neste Natusanreklamen. Men fordi akkurat dette utseende representerer det mest dyrebare de noen gang har hatt.

De vakreste menneskene jeg kjenner er stort sett veldig små eller veldig gamle.

Hvordan det går an å se forbi det vakre ved en baby og kalle den for stygg, i tankene eller med munnen, er helt uforståelig for meg. Om man så bare forholder seg til det standariserte penhetsbegrepet klarer jeg ikke se hvordan en baby kan være stygg.

mvh

Helt enig!

Jeg har aldri noengang sett en stygg baby!

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• fuji1365380447

7

• laguna1365380434

5

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Drittkjærring! Klart du blir lei deg. Jeg hadde blitt det, selv om jeg hadde synes det var dumt å bli lei seg over kommentarer om utseende til en baby. Her en dag kommenterte en tante at babyen vår var så fin og slank! HÆÆÆ? Det er jo så dumt å kommentere babyers fasonger og utseende, det er jo høyst midlertidig begge deler.

Helt utrolig at folk kan få seg til å si sånt/kommentere barns utseende... :o(

Min søsrer sa til meg en gang .... "Og jeg som synes .....(.....=navnet til min datter) er såå stygg "

Klarte ikke å si et ord jeg da...

Min datter er faktisk nydelig, og ligner på min søster... :o)

I dag 8 år etter, er min datter full av elefanthud, en hudsykdom.

Og det finnes ikke en søtere og skjønnere jente i mine øyne.

Kommer det nå noen flere kommentarer fra min søster, skal jeg love deg at hun ikke tør å åpne munnen sin igjen i mitt nærvær!!!

Gjest KariKruskakli

Helt utrolig at folk kan få seg til å si sånt/kommentere barns utseende... :o(

Min søsrer sa til meg en gang .... "Og jeg som synes .....(.....=navnet til min datter) er såå stygg "

Klarte ikke å si et ord jeg da...

Min datter er faktisk nydelig, og ligner på min søster... :o)

I dag 8 år etter, er min datter full av elefanthud, en hudsykdom.

Og det finnes ikke en søtere og skjønnere jente i mine øyne.

Kommer det nå noen flere kommentarer fra min søster, skal jeg love deg at hun ikke tør å åpne munnen sin igjen i mitt nærvær!!!

I all verden!

Hva slags søster er det du har?

Gjest KariKruskakli

Uff, det var da en litt kjedelig ting å høre. Mange nordmenn har en tendens til å tro at det bare er å snakke i vei på norsk når man er i utlandet - men jeg kjenner mange som har brent seg på det, gitt!

Når det gjelder kommentaren, så ville jeg ikke tenkt mer på det. Det er nå engang slik at mange babyer ikke er så veldig billedsjønne de første årene av sitt liv, men de er jo søte fordet da.

Jeg har jo selv tatt meg i å le av foreldre som uttaler at " er h*n ikke fantastisk vakker?"

Nå de faktisk har en helt ueffen gjenomsnittsbaby med kviser, lite hår, manglende øyebryn, rar hodefason, merkelig oppstoppernese eller noe slikt. Det er jo bare tegn på at de elsker den lille over alt på jord.

Men det behøver jo ikke å begy at barnet er spesielt billedvakkert.

Ikke ta deg nær av det, hverken din eller babyens egenverdi gjenspeiles i barnets utseende - det er helt irrelevant!

"Nå de faktisk har en helt ueffen gjenomsnittsbaby med kviser, lite hår, manglende øyebryn, rar hodefason, merkelig oppstoppernese eller noe slikt. Det er jo bare tegn på at de elsker den lille over alt på jord"

Tenker fire år tilbake i tid, da jeg fikk min premature jente på 1020 gram.

Jeg la ut her inne på dol om hvor utrolig vakker hun var. Ja, jeg greide til og med påstå at hun var glatt i huden he he.

Men jeg mente det faktisk den gangen. Men eh, jeg ser jo nå i ettertid at hun var en "liten skrukkete fugleunge"

Men nå har hun vokst seg vakker altså;)

Alle unger er ikke vakre..Er mor mindre pen og far samme er det stor sjans for at ungen..heller ikke blir så pen.

Selvom babyer ofte har utseendemessige formildene trekk i form av at de er nettopp babyer.

Men ærlig talt, det finnes stygge unger altså. Men jeg hadde selvsagt ikke sagt det til opphavet!

Mine er ikke stygge, ikke prøv deg ;o)

Annonse

Gjest KariKruskakli

Alle unger er ikke vakre..Er mor mindre pen og far samme er det stor sjans for at ungen..heller ikke blir så pen.

Selvom babyer ofte har utseendemessige formildene trekk i form av at de er nettopp babyer.

Men ærlig talt, det finnes stygge unger altså. Men jeg hadde selvsagt ikke sagt det til opphavet!

Jeg synes stort sett alle spebarn er til å spise opp.

Men de blir større, og jeg skal ærlig innrømme at man må bruke litt mer tid på å finne sjarmen hos noen barn.

Men min erfaring er at det gjør man.

Kanskje ikke pen ved første øyekast, kanskje ikke etterhvert heller, men man finner alltid -noe- som gjør at man finner barnet sjarmerende.

Dine er da helt til å spise opp Dorthe..:-) Men alles er ikke det altså, sånn er det bare..;-)

Takk for det du :o)

Jeg har titta etter deg i dag. Det var den hyggelige musikken over fire og jeg har spist meg ihjel på thaimat på olaf ryes.

laguna1365380434

Takk for det du :o)

Jeg har titta etter deg i dag. Det var den hyggelige musikken over fire og jeg har spist meg ihjel på thaimat på olaf ryes.

Jeg var ikke der..Jeg var på nachspiel langt ute på den andre siden av byen..(wow..jeg krysset eventyrbrua..!;-) og fortsatte å være samme sted heeele dagen..selvom jeg hadde tenkt å gå å finne tivoli og thaimat..Jeg lot meg til og med kompromittere til litt mild øldrikking aaalt for tidlig på dagen..Men så dro jeg faktisk hjem, selvom det så ut til å utarte og bli samme greia som i går i dag også..;-)

Men i morgen skal jeg bort å sjekke ut hva som skjer..Skal du dit i morgen også?

:-)

Jeg var ikke der..Jeg var på nachspiel langt ute på den andre siden av byen..(wow..jeg krysset eventyrbrua..!;-) og fortsatte å være samme sted heeele dagen..selvom jeg hadde tenkt å gå å finne tivoli og thaimat..Jeg lot meg til og med kompromittere til litt mild øldrikking aaalt for tidlig på dagen..Men så dro jeg faktisk hjem, selvom det så ut til å utarte og bli samme greia som i går i dag også..;-)

Men i morgen skal jeg bort å sjekke ut hva som skjer..Skal du dit i morgen også?

Nei, nå har jeg brukt nok penger på mat og andre godsaker, best jeg holder meg hjemme i morra ;o)

Bevares, klarte du virkelig å komme over brua :o) Eneste gangen jeg gjør det er hvis minstemann trenger noe siden det ikke er en eneste barnebutikk på hele Løkka.

laguna1365380434

Nei, nå har jeg brukt nok penger på mat og andre godsaker, best jeg holder meg hjemme i morra ;o)

Bevares, klarte du virkelig å komme over brua :o) Eneste gangen jeg gjør det er hvis minstemann trenger noe siden det ikke er en eneste barnebutikk på hele Løkka.

Så dumt! Jeg hadde håpet jeg kanskje så deg der i morgen..Jupp, jeg krysset broa..Noen venner av meg har vært frekke nok tilå bosette seg på SKØYEN..Det er jo langt som svarte, men allikevel har de på mystisk vis klart å bli "party central"...:-o

Er det ikke barnebutikker på løkka? Virkelig? Jeg trodde det krydde av hippe mødre her jeg, og påfølgende masse hippe barnebutikker..Men jeg har ikke sjekket så veldig godt da, og når jeg tenker over det kommer jeg ikke på noen..Jo dvs en, men den er jo for bebbisser..

Så dumt! Jeg hadde håpet jeg kanskje så deg der i morgen..Jupp, jeg krysset broa..Noen venner av meg har vært frekke nok tilå bosette seg på SKØYEN..Det er jo langt som svarte, men allikevel har de på mystisk vis klart å bli "party central"...:-o

Er det ikke barnebutikker på løkka? Virkelig? Jeg trodde det krydde av hippe mødre her jeg, og påfølgende masse hippe barnebutikker..Men jeg har ikke sjekket så veldig godt da, og når jeg tenker over det kommer jeg ikke på noen..Jo dvs en, men den er jo for bebbisser..

På SKØYEN????

Venninna mi har flytta til Stovner, enda verre. Jeg lurer på om jeg noen gang orker å dra helt dit *knis* Tviler på om cafe latten smaker så godt der som på stamcafeen her :o)

Annonse

Gjest FineLine

Det viser bare hvor dumt det er å snakke alt en tenker i utlandet og tro at ingen forstår. Forstår at du reagerte, men synes ikke du skal bry deg stort.

Husker en historie om en jente som traff en landskvinne på et tog i utlandet som spurte hva hun drev med. Hun forklarte og forklarte og sa at hun hadde prøvd å søke jobb på et sted hjemme, men der var sjefen vistnok den dummeste idioten på to bein så hun var glad hun ikke hadde fått den jobben. Den hun snakket med var kona til sjefen, og han satt ved siden av henne;)

Jeg tror jeg hadde snudd meg og sagt "Du er ikke akkurat noe fruktfat, du heller!" (Eller som sønnen min pleier å si: "Det va rette ræva som feis!!" ;)

Har flere ganger opplevd at folk i utlandet har følt seg trygge på at "ingen" forsto hva de sa.

Datteren min (adoptert) og jeg delte heis med noen russere da vi bodde på hotell i Beijing. De diskuterte høylytt seg imellom hvorvidt jeg kunne være moren hennes eller ikke.

Jeg svarte at jovisst, hun er datteren min, selv om ikke familielikheten akkurat er slående.

De ble nokså flaue, men tok det pent ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...