Gå til innhold

sex etter fødsel? (mulig feil forum)

Anbefalte innlegg

Hei.. Prøver meg her jeg, selv om det sikkert blir feil forum så har jo i hvert fall dere små barn og sikkert hatt sex etter fødselen! :)

Jeg fødte for tre uker siden på lørdag. Hadde ikke sex de siste mnd. av svangerskapet bortsett fra par ganger, så er litt utsulta. Sydde bare to små innvendige sting etter fødsel og føler meg "normal" nedentil. Hadde lyst på sex samme kvelden jeg kom hjem fra sykehuset, men var da litt øm + hadde bløding. Nå har jeg bare litt farget utflod.

Når kan man egentlig ha sex etter fødsel uten å risikere å få infeksjon? Når er man "normal" innvendig? Anbefales det å vente til etter seksukers-kontrollen? Jeg tør jo ikke ha sex uten prevensjon nå (tåler ikke kondom), og får jo ikke resept på minipiller før i slutten av september.

Jordmor på sykehuset sa jeg kunne ha sex når jeg følte for det, og det er flere dager siden vi følte for det.. så som jeg klarer å holde rundt samboern min igjen uten at magen er i veien. ;)

Hva sier dere? Er sex annerledes etter fødsel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194796-sex-etter-f%C3%B8dsel-mulig-feil-forum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som har hatt sex rett etter fødsel uten å ta skade av det, så vil du så er det vel bare å prøve.

Jeg hadde grensen på seks-ukerskontrollen. Fordi jeg ville få bekreftelse på at alt var i sin skjønneste orden.

Ha sex under renselsen var uansett uaktuellt, usj, skitten følte jeg meg :)

Det er vel greit å bruke kondom hvis det blir sex litt tidlig, slik at man kan unngå bakterier opp der det fremdeles er sårt og åpent.

Husk, en kan blir gravid så godt som med en gang ;)

Det kan være litt vondt og sårt den første tiden, vi får jo en liten omgang juling så og si.

Musklene er det nok ikke riktig så god futt i ennå, trene, trene, trene...

Det bør ikke gå lange tiden før alt føles som normalt, noen er nok noe videre der nede med hva det kan medføre for enkelte.

Selv om alt føles normalt så tar det faktisk to år før kroppen er helt seg selv igjen etter en fødsel, tro det eller ei :)

Sett igang! Kan være litt sårt så tidlig etter fødslene, men forsøk dere frem. Kondom kan være lurt, hvis dere ikke tar sjansen på ny graviditet sånn med en gang + at det minsker infeksjonsfaren til et minimum.

(jeg fikk igjen mens 5 uker etter fødsel begge ganger, tross fullamming).

Annonse

Gjest latexallergi

Hva i kondomen er det du ikke tåler? Det er vel enten latex eller glidemiddelet du reagerer på, du får kjøpt latexfrie kondomer på apoteket, og glidemiddelfrie kondomer de fleste steder.

Bruk kondom frem til du har begynt på annen prevensjon, både som beskyttelse mot nytt svangerskap, men også mot infeksjon.

Sørg for at dere begge er nydusjede, slik at dere minimerer risiko for infeksjon.

Jeg hadde sex 14 dager etter fødsel. Kjente klart at jeg måtte være litt forsiktig da. (Sydde bare et pyntesting som jordmora sa)

Brukte kondom da man er veldig åpen (visstnok). Og det er lett å bli gravid også (visstnok)

Men valget er deres:-)

Gjest trenger ikke vente lenge.

Må si du er heldig, jeg fikk ikke igjen lysten på sex før nærmere et år etter fødsel! Hadde ikke særlig smerter, sydde ikke noe særlig (to ørsmå sting), men hormonene føltes "borte".

Men hadde sex fra en måneds tid etter fødsel, hadde jo en viss glede av det, selv om jeg ikke følte "suget" på forhånd.

Første tiden brukte vi kondom, som de andre sier, finnes kondomer som kan brukes av alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...