Gå til innhold

Søknad om fødselspenger

Anbefalte innlegg

Hei

Ifm at jeg skal ut i permisjon ca 15 mai 2001 må søke både arbeidsgiver og trygdekontoret. Arbeidsgivers søknad er grei, men det jeg lurer på er hvor lang tid i forveien man må søke til trygdekontoret? Jeg tenker da på skjemaet som heter "Krav om fødselspenger, adopsjonspenger, engangsstønad" (blankett 3A.01) som jeg lastet ned fra internett. Er det noen andre skjemaer Folketrygden krever at vi fyller ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19498-s%C3%B8knad-om-f%C3%B8dselspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg vil få dekket 80% av min fastlønn fra arbeidsgiver (over 6G). Vil jeg få utbetalt det overskytende fra arbeidsgiver og opp til 6G av Folketrygden, eller vil min lønn bli utbetalt på normal måte, og min arbeidsgiver får refundert fødselspenger fra Folketrygden? Skal det gis noen spesiell beskjed om dette til Folketrygden, eller vil dette bli ordnet opp mellom Folketrygden og min arbeidsgiver?

Irene Grøneng

Hei

Jeg vil få dekket 80% av min fastlønn fra arbeidsgiver (over 6G). Vil jeg få utbetalt det overskytende fra arbeidsgiver og opp til 6G av Folketrygden, eller vil min lønn bli utbetalt på normal måte, og min arbeidsgiver får refundert fødselspenger fra Folketrygden? Skal det gis noen spesiell beskjed om dette til Folketrygden, eller vil dette bli ordnet opp mellom Folketrygden og min arbeidsgiver?

Dette bør du spørre arbeidsgiver om, men jeg regner med du får din vanlige lønn (80% hvis du skal ha permisjon i et år) slik at arb.giver får refundert det du skulle hatt fra trygdekontoret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...