Gå til innhold

kinas syn på funksjonshemning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet bare at det finnes amerikanere med funksjonshemminger som har adoptert. Vet ikke konkret hvilken type fh disse hadde, men det tyder jo i alle fall på at om norske myndightere setter ned foten, så er det vel ikke Kina som har bedt dem om det.. Lykke til!

Jeg vet også at amerikanske funksjonshemmede får adoptere på lik linje med funksjonsfriske pga antidiskrimineringsloven.

Men kjenner også nordmenn som har som har adoptert men det er fra Columbia.

Jeg tror ikke norske myndigheter er så positive men det kan ha forandret seg de siste årene. Nå får også funksjonshemmede her lov til å ta prøverørsbehandling noe som var uhørt for noen år siden.

Jeg vet også at amerikanske funksjonshemmede får adoptere på lik linje med funksjonsfriske pga antidiskrimineringsloven.

Jeg tror ikke norske myndigheter er så positive men det kan ha forandret seg de siste årene. Nå får også funksjonshemmede her lov til å ta prøverørsbehandling noe som var uhørt for noen år siden.

Nå er det jo ikke amerikanske anti-diskrimineringslover som betyr noe i Kina..

Nå er det jo ikke amerikanske anti-diskrimineringslover som betyr noe i Kina..

Hvis funksjonshemmede amerikanere får adoptere fra Kina, mens norske funksjonshemmede har dårlig erfaring med det samme, så sier det vel noe om at det er nasjonal forhåndsgodkjenning og ikke giverlandets godkjenning som er begrensningen.

Annonse

Min opplysning var vel egentlig at de fleste land adopterer til funksjonshemmede.

Hvis det er problemer er det norske adopsjonsforeninger som setter seg i mot det.

Vet at det ikke lett å få adoptere i Norge, men la ikke dette stoppe dere for det er mulig. Stå på!

Gjest funksjonshemning, ikke alltid en hindring

Jeg vet faktisk om et par som har adoptert 2 barn fra Kina. Adoptivmor er sterkt angrepet av leddgikt, og jeg har også hørt at de har hatt hjelp hjemme for å få dagene til å gå med en "funksjonshemmet" mor.

Har også hørt om et par tilsvarende det du beskriver her, mulig det er de samme? De har adoptert to vakre jenter fra Kina, og mamman er hardt rammet av leddgikt.

Hørte at mydighetene satte som krav at de måtte anskaffe seg hushjelp, slik at mor kunne konsentrere seg mest om barnet. (dette var ved den første adopsjonen)

Moren satt i rullestol på den ene reisen til Kina.

Såvidt jeg vet har norske myndigheters holdning endret seg i løpet av de siste ti-femten årene. Jeg har hørt om flere med funksjonshemming som har fått adoptere, også et par der mor satt i rullestol. Så de som ønsker å adoptere, bør absolutt søke! Men regn med at dere blir spurt ganske grundig om hvordan funksjonshemninger virker i hverdagen. Det de er opptatt av, er at man skal kunne klare å ta seg av et barn.

Såvidt jeg vet har norske myndigheters holdning endret seg i løpet av de siste ti-femten årene. Jeg har hørt om flere med funksjonshemming som har fått adoptere, også et par der mor satt i rullestol. Så de som ønsker å adoptere, bør absolutt søke! Men regn med at dere blir spurt ganske grundig om hvordan funksjonshemninger virker i hverdagen. Det de er opptatt av, er at man skal kunne klare å ta seg av et barn.

Jeg skal ikke adoptere jeg. Har tre hjemmelagde og ønsker ikke fler :o)

Gjest ikke undertegnet i dag

Har også hørt om et par tilsvarende det du beskriver her, mulig det er de samme? De har adoptert to vakre jenter fra Kina, og mamman er hardt rammet av leddgikt.

Hørte at mydighetene satte som krav at de måtte anskaffe seg hushjelp, slik at mor kunne konsentrere seg mest om barnet. (dette var ved den første adopsjonen)

Moren satt i rullestol på den ene reisen til Kina.

Ja, det er jo mulig det er de samme. Ville ikke bruke nick i dag, i tilfelle noen vet hvem jeg mener.

Jeg kjenner ikke disse veldig godt, men har truffet moren noen ganger tilfeldig før de hentet nr. 2. Jeg vet ikke om hun satt i rullestol ved førstemann, men vet at de måtte ha hjelp i huset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...