Gå til innhold

er det noen som gir grøt til 2 åringer

Anbefalte innlegg

Gjest søvnmangel....

har en på 2 år som har sovet veldig dårlig noen netter.han er våken 3-4 ganger om natta.nå begynner jeg og lure på om han kanskje er sulten.har litt vanskligheter med og få i han mat om kvelden.

er det noen som har erfaring med og gi de grøt i den alderen.

nå begynner jeg og bli rimelig sliten av og ikke få nok søvn.

Fortsetter under...

Gjest sansara

Hei, jeg har også en på nøyaktig din alder, og sliter med akkurat det samme.

Min derimot tror jeg ikke sliter med sult, men drømmer, og jeg har hørt at det er veldig vanlig i den alderen.

og få lite søvn er pyton.

Jeg skriver under på den!

Poden her spiste de grovere nestlegrøtene hver kveld til han var 3 år, da gikk vi over til vanlig havregrøt kokt på vann (han tålte ikke melk). Han har alltid vært en stor grøtmons. :o)

Nå blir han snart 7 år og spiser fremdeles en stooor porsjon havregrøt om kvelden.

Vanskelig og gi svar når det gjelder søvn-vansker..

Kan være såå mye..

*Mulig det er en blanding av sult og drømmer da...

*Er man sulten drømmer man jo også ofte mye...

*Og det er også tungt å få sove hvis man har for mye mat i magen..

*Det kan være tenner osv..

Men til spørsmålet ditt om grøt/kveldsmat...

Mine barn har alltid fått både havregrøt, smørgrøt, risgrøt, pasta med ost og kornblaninger til kveldsmat...

Min datter får også ofte kalde fiskekaker og mais, hun elsker det..

De er nå 9 og 13

Hvis du lurer på nestle gøtene, kan du fint gi av dem.

Min venninne spiser det til kveldsmat enda, hun er nå 32 år.

:o)

Ja, vesla er 4 og får enda. Har valgt å ha vanlig barnegrøtpulver på boks til henne, hun får barnegrøt fremdeles fordi jeg er bekymret for jern-innholdet i maten hun pirker i. Eller dvs, ikke det i maten, men hvor mye av den som faktisk inntaes :)

Eller enda da .. hun var overhodet ikke interessert eller tålte det eller noe som helst før hun passerte 2,5.

Annonse

Jeg gir noen ganger kveldsgrøt til sønnen min (20mnd), men ikke babygrøt. Jeg lager havregrøt, og han elsker det. Det fins flere varianter havregrøt, også ferdigmix med f.eks. kanel og rosiner eller eple, tilsett kun kokende vann + evt. melk. Det er godt med melk og kanskje en smørklatt i grøten (så er han mett lenger). (Jeg lager grøten på vann og tilsetter melk etterpå for å få riktig temperatur.)

Frokostblanding er også populært.

Men det er jo ikke sikkert det er sult som vekker ham, mange begynner bl.a. å drømme i den alderen...

Alle mine tre (17 mnd, 4 år og 6 år) er veldig glad i havregrøt, og det har de spist ofte om kvelden fra de var ca ett år.

Jeg heller melk (et par dl) i en tallerken sammen med litt havregryn (kanskje en desiliter eller halvannen). Setter den i mikrobølgeovenen i ca et halvt minutt på full styrke. Da har den venligvis såvidt kokt opp, men er veldig tykk.

Lar den stå et minutt eller to og heller så på kald melk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...