Gå til innhold

Har du brødbakemaskin? Utenfor tema, kanskje...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt brødbakemaskin, Den var ny for 6 år siden, og i fjor virket den ikke lenger. De som lages nå er nok mye bedre...

Jeg lagde alle slags brød med den, men fikk best resultat med de lyse brødene.

Det er viktig med riktig mengde væske og meltype for et godt resultat... og dette må gjerne utprøves noen ganger før det blir vellykket.

Favoritten min var en melblanding med havregryn, rug, hvetemel og solsikkefrø. Saftig, luftig og godt.

Positive ting:

du setter på timeren om kvelden og har varmt brød til frokost.

våkner til nybakt brødlukt i huset! namm namm.

Brødene smaker veldig godt!

ulemper:

tar plass på benken,

brødskivene blir veldig store...

glemmer å bruke den i perioder.

Heisann!!

Jeg har hatt brødbakemaskin i et halvt år nå, og bruker den hver dag. Setter den på om kveldene.. og vips!! nybakt brød om morgenen. Du kan bake alle slags brød. Anbefaler deg å kjøpe Wilfa sin største modell. Den har to eltekroker, og du kan lage kjempestore brød. Den koster 1000,- på smart club. Enkel i bruk og måleskje/beger/oppskriftshefte følger med.

Ungene liker disse brødene kjempegodt.. og så er de mye sunnere og holder seg lengre enn de du kjøper på butikken..

Du kan også bake loff..

Gjest gladiol

Det er en maskin som blir brukt i perioder hos meg...

Men, hvis du kjøper så har jeg et lite tips.

Jeg liker å blande mye forskjellig mel og det blir mye å dra frem hver gang bare for ett brød.

Begynte å blande sammen alle tørrvarer i poser, gjerne 8-10 stk. Da var det bare helle i væsken og tømme oppi en pose.

Jeg har hatt brødbakemaskin i 11 år, og bruker den ca annenhver dag. Har aldri kjøpt brød jeg, og er vokst opp på hjemmebakt brød. Har allerede "slitt ut" en maskin, som nå står på hytta, slik at jeg får ferskt brød der også. Jeg lager bare grovt brød, samt glutenfritt brød til barna mine som begge har cøliaki. Fort og greit, lite oppvask. Du klarer det glatt i løpet av en reklamepause på TV3 :-) Kanskje jeg skulle kjøpe maskinen til Thuva og ha på hytta siden vår snart er utslitt?

Annonse

Jeg har hatt det i 2 1/2 år nå. Brukte den mer i starten enn nå. (Da bakte jeg alt brød selv.) Nå bruker jeg den ca. 1 gang pr. uke.

Skikkelig grovbrød får jeg ikke til i den. Men det blir nok grovere enn de fleste man kjøper i butikken. Bruker 5 dl. hvetemel og 3 dl. div. grovt mel. (Hever for dårlig om jeg bruker mer grovt mel)

I tillegg bruker jeg den til å lage pizzadeig og bolledeig. Geit å slenge alt i bollen og vente til den er ferdig hevet. Synes også det blir mindre oppvask av det.

Alt i alt kjempefornøyd.

Husker ikke helt, men tror den heter Wilfa.

Det er en maskin som blir brukt i perioder hos meg...

Men, hvis du kjøper så har jeg et lite tips.

Jeg liker å blande mye forskjellig mel og det blir mye å dra frem hver gang bare for ett brød.

Begynte å blande sammen alle tørrvarer i poser, gjerne 8-10 stk. Da var det bare helle i væsken og tømme oppi en pose.

Jeg blander også alt det tørre/grove melet først i mange porsjoner. Eller blir det mye mas å bake brød.

Jeg har hatt brødbakemaskin i 11 år, og bruker den ca annenhver dag. Har aldri kjøpt brød jeg, og er vokst opp på hjemmebakt brød. Har allerede "slitt ut" en maskin, som nå står på hytta, slik at jeg får ferskt brød der også. Jeg lager bare grovt brød, samt glutenfritt brød til barna mine som begge har cøliaki. Fort og greit, lite oppvask. Du klarer det glatt i løpet av en reklamepause på TV3 :-) Kanskje jeg skulle kjøpe maskinen til Thuva og ha på hytta siden vår snart er utslitt?

Baker du glutenfrie og vanlige brød i samme maskin?

Baker du glutenfrie og vanlige brød i samme maskin?

Jepp - jeg baker i samme maskin, men jeg har kjøpt en ekstra form + rørepinne til det glutenfrie, så slipper jeg tenke på evt melrester/vasking når jeg lager brød til barna. Har du også cøliaki i familien? I såfall leter jeg fremdeles etter en oppskrift som smaker som "vanlig brød" som 5-åringen sier det - om det er mulig da...

Jepp - jeg baker i samme maskin, men jeg har kjøpt en ekstra form + rørepinne til det glutenfrie, så slipper jeg tenke på evt melrester/vasking når jeg lager brød til barna. Har du også cøliaki i familien? I såfall leter jeg fremdeles etter en oppskrift som smaker som "vanlig brød" som 5-åringen sier det - om det er mulig da...

Jeg har en gutt med glutenintoleranse, men jeg er redd mine brød heller ikke smaker som "vanlige" brød. Men de blir bedre i brødbakemaskinen, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...