Gå til innhold

august er en forferdelig tid!!

Anbefalte innlegg

Gjest hererjeg

Mistet en fullbåren gutt i fødsel for 5 år siden 8 august. Jeg hater denne mnd vært år.

Tiden går så fort, men minnene om denne forferdelige opplevelsen vil være der hvert år når august nærmer seg.

Håper det blir bedre etterhvert og at jeg ikke forbinder august bare med sorg, smerte og bitterhet.......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195129-august-er-en-forferdelig-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg tror at dette blir bedre, men tviler sterkt på at det vil bli helt borte. Men følelsene vil blekne, men de vil nok komme igjen år for år.

Jeg kjente ei gammel flott dame som døde 94 år gammel. Hun mistet ei datter som var 11 år av blindtarmbetennelse. Dette må jo ha vært rundt 1950, men likevel husker hun dette svært godt 50 år senere. Når været og dagene og alt det andre er likt den tiden dette skjedde, så kommer tankene. Men som hun sa, det ble lettere å lettere å leve med, selv om det er tungt.

Man skal jo ikke glemme det heller, men det er viktig å lære seg å leve med det, selv om det også er vanskelig den første tiden.

Gjest hererjeg

Huff, jeg tror at dette blir bedre, men tviler sterkt på at det vil bli helt borte. Men følelsene vil blekne, men de vil nok komme igjen år for år.

Jeg kjente ei gammel flott dame som døde 94 år gammel. Hun mistet ei datter som var 11 år av blindtarmbetennelse. Dette må jo ha vært rundt 1950, men likevel husker hun dette svært godt 50 år senere. Når været og dagene og alt det andre er likt den tiden dette skjedde, så kommer tankene. Men som hun sa, det ble lettere å lettere å leve med, selv om det er tungt.

Man skal jo ikke glemme det heller, men det er viktig å lære seg å leve med det, selv om det også er vanskelig den første tiden.

En drar det med seg ja uansett antall år.. Men det blir sikkert lettere å akseptere med årene.. Fint å høre andres historier. Takk for svar!

Jeg mistet min sønn i mars og det er 30 år siden, ja 30 år. Tenker på de datoene enda jeg så det der må vi vel bare lære oss å leve med.

Har tre datoer å tenke på også, han døde, men fikk igang blodtilførselen til hjernen igjen og dagen etter stoppa den igjen så derfor tenker jeg mye begge disse datoene. Også begravelsesdatoen uka etter.

Annonse

Jeg mistet min sønn i mars og det er 30 år siden, ja 30 år. Tenker på de datoene enda jeg så det der må vi vel bare lære oss å leve med.

Har tre datoer å tenke på også, han døde, men fikk igang blodtilførselen til hjernen igjen og dagen etter stoppa den igjen så derfor tenker jeg mye begge disse datoene. Også begravelsesdatoen uka etter.

Rettelse: Fikk igang hjertet, men ikke blodtilførselen til hjernen.

Gjest hererjeg

Dessuten er jo bursdagen også en dato vi husker, likeså alle høytidsdager, synes du ikke?

Jo det er sant. Er jo litt "sårt" på høytidsdager syns jeg. Særlig jula. Men en lærer seg å leve med det. En må jo det ellers "klikker" det helt for en.

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...