Gå til innhold

servering til voksne i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Gjest fantasiløs

Noen som har noen tips på noe som er veldig enkelt, men godt å servere til 8 voksne. Skal ha kaker og sånt, men tenkte noe ordentlig mat først.

Det blir liksom lunsj.

Vil ha det enkelt da jeg nettopp har fått tvillinger og ikke alt for mye overskudd og tid :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195183-servering-til-voksne-i-barnebursdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pai kanskje?

Pai?

Det finnes ferdig paideig (bare tilsett vann), ellers består deigen av mel, smør, vann og evt krydder.

Forstek paibunnen litt, så putter du på det du liker (laks&broccoli, skinke&løk, reker eller noe annet du liker), og så heller du over en blanding av egg og lettrømme/fløte og ost. Med lettrømme blir den mye fortere ferdig enn med fløte, men det er en smakssak.

Det finnes mange oppskrifter på pai på nettet.

Eller du kan kjøpe et brytebrød og en god ost og et annet pålegg, og servere te?

Gjest sommerfugler

Her er noe enkelt og godt:

Kjøp "wrapin" (tortillasbrød). Stek kjøttdeig og bland inn et glass med tortillsaus (tacosaus). Pakk dette inn i brødet. Rull det sammen som pølser. Ligg sneier med ost oppå. Ha det i ovnen i 10 min. Server med salat og rømme.

Det er veldig raskt å lage og det er VELDIG godt. Jeg serverer det ofte, og folk liker det alltid. Min mor har tatt over ideen og serverte det til en venn som kom på besøk. Hun er kokk, og synes maten var genial.

Annonse

Barnebursdagen er dagen før. Dette er for tanter og besteforeldre!

OK.

Vi har ofte hatt slike selskaper rett etter jobb, og det er da grenser for hva man både orker og rekker å lage.

Vi har stekt opp hamburgere og grillpølser og hatt "mini grill-buffet" på kjøkkenet, med alskens lettvint tilbehør.

Vi har endog bestilt pizza et par ganger + laget en salat ved siden av.

Selv elsker jeg å komme på besøk til folk som viser at de er avslappet på denslags, for da kan jeg invitere tilbake uten å grue meg for hvor flink husmor jeg må være! ;-)

Gjest Masahiro

Kjøp noen gode ferdigstekte karbonader fra en god leverandør (jeg bruker ferskvaredisken på Meny e.l). Kjøp et godt brød, salatblader, rødløk, tomater, agurk og smør karb.smørbrød! Legg karbisene i ildfast form og la de bli gjennomvarme før de legges på de ferdig smurte og pyntede skivene. Topp med løkringer,tomat og ahgurtk! Deilig!! Og enkelt!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...