Gjest Tør ikke være meg selv i dag Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hvor skal jeg begynne... Lurer på om jeg er gravid. Ønsker meg veldig et barn til. Har to fra før. Samboeren ønsker bestemt IKKE flere barn! Den yngste vår er veldig aktiv. Jeg tåler ikke hormoner, så jeg bruker ikke p-pller. Vi bruker kondom, men den sprakk. Det er 1,5 uker siden. Skal ikke ha mens på over en uke ennå, men er VELDIG uggen... Hvis jeg skulle være gravid står jeg overfor et dillema jeg absolutt ikke ønsker! Sambo vil ta abort og jeg vil ikke. Nå kan dette være falsk alarm, men jeg måtte bare dele det med noen... Huff, dette ble rotete... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195187-frustrert-bekymra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sansara Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hei! Uff, jeg føler med deg, absolutt. Når det er sagt så kan jeg nesten ikke være like snill i resten av svaret mitt. Jeg har en venninde i akkurat samme situasjon. Der ønsker mannen overhodet ikke flere barn. Tåler du ikke hormoner og samboeren din ikke ønsker flere barn, så foreslår jeg at han steriliserer seg eller at du gjør det. Har du ellers snakket med legen om andre løsninger? Det handler om at ethvert individ må få bestemme selv. Din kjære ønsker ikke flere barn, skal du da bestemme at det skal han ha? og til hvilken pris? Jeg er ikke for abort, forstå meg rett. Vil man overhodet ikke ha barn må man selv eller i felleskap ta et valg og ansvar. I dette tilfellet synes jeg ikke at samboeren din har vært ansvarlig nok til å velge bort barnet. Men det er min mening. Lykke til med det som måtte bli valget deres. og klarer dere to, klarer dere sikkert tre også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195187-frustrert-bekymra/#findComment-1362786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tør ikke være meg selv i dag Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hei! Uff, jeg føler med deg, absolutt. Når det er sagt så kan jeg nesten ikke være like snill i resten av svaret mitt. Jeg har en venninde i akkurat samme situasjon. Der ønsker mannen overhodet ikke flere barn. Tåler du ikke hormoner og samboeren din ikke ønsker flere barn, så foreslår jeg at han steriliserer seg eller at du gjør det. Har du ellers snakket med legen om andre løsninger? Det handler om at ethvert individ må få bestemme selv. Din kjære ønsker ikke flere barn, skal du da bestemme at det skal han ha? og til hvilken pris? Jeg er ikke for abort, forstå meg rett. Vil man overhodet ikke ha barn må man selv eller i felleskap ta et valg og ansvar. I dette tilfellet synes jeg ikke at samboeren din har vært ansvarlig nok til å velge bort barnet. Men det er min mening. Lykke til med det som måtte bli valget deres. og klarer dere to, klarer dere sikkert tre også! Hei og takk for kjapt svar! Da jeg kom hjem fra sykehuset med yngstegutten sa samboeren at nå er det stopp. Da sa jeg at han måtte sterilisere seg, for jeg tåler ikke p-piller o.l. Men han vil ikke det. Han er redd for smerten. Han er en fantastisk mann, men noen ganger blir jeg litt oppgitt. Vi slet i mange år for å få de to første... Jeg tenker som deg at klarer vi to, så klare vi 3! Håper dette er falsk alarm....... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195187-frustrert-bekymra/#findComment-1362840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tør ikke være meg selv i dag Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hei og takk for kjapt svar! Da jeg kom hjem fra sykehuset med yngstegutten sa samboeren at nå er det stopp. Da sa jeg at han måtte sterilisere seg, for jeg tåler ikke p-piller o.l. Men han vil ikke det. Han er redd for smerten. Han er en fantastisk mann, men noen ganger blir jeg litt oppgitt. Vi slet i mange år for å få de to første... Jeg tenker som deg at klarer vi to, så klare vi 3! Håper dette er falsk alarm....... Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme at han skal det. Men vi må være 2 om beskyttelsen også. Jeg har aldri- og ville alrdi tvunget et barn på han. Det er derfor dette er så vondt. Skal jeg ta livet av denne spiren - hvis jeg er gravid - fordi han sier det? Huff, nei jeg tror jeg må hjem og ha en alvorlig samtale med han. dette tar all konstntrasjon. Får ikke gjort noe fornuftig her på jobb... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195187-frustrert-bekymra/#findComment-1362882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sommerfugler Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme at han skal det. Men vi må være 2 om beskyttelsen også. Jeg har aldri- og ville alrdi tvunget et barn på han. Det er derfor dette er så vondt. Skal jeg ta livet av denne spiren - hvis jeg er gravid - fordi han sier det? Huff, nei jeg tror jeg må hjem og ha en alvorlig samtale med han. dette tar all konstntrasjon. Får ikke gjort noe fornuftig her på jobb... "Men vi må være 2 om beskyttelsen også." Jeg tenkte det samme. Jeg er for fri abort, men det skulle sinnsykt mye til før jeg hadde gjennomført det. Det at vi bare ikke har lyst, hadde ikke vært et alternativ for meg. Du kan da ikke ta abort når du har lyst på barnet. For meg er det helt absurd, og jeg tror at du kunne slitt med det i ettertid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195187-frustrert-bekymra/#findComment-1362894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme at han skal det. Men vi må være 2 om beskyttelsen også. Jeg har aldri- og ville alrdi tvunget et barn på han. Det er derfor dette er så vondt. Skal jeg ta livet av denne spiren - hvis jeg er gravid - fordi han sier det? Huff, nei jeg tror jeg må hjem og ha en alvorlig samtale med han. dette tar all konstntrasjon. Får ikke gjort noe fornuftig her på jobb... Jeg kjenner jeg blir mektig irritert når han synes det er greit at du går gjennom aborter med den fysiske og psykiske smerten det medfører, mens han ikke orker å gå gjennom et lite inngrep som løser problemet en gang for alle. Fyttikatta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195187-frustrert-bekymra/#findComment-1363161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hei! Uff, jeg føler med deg, absolutt. Når det er sagt så kan jeg nesten ikke være like snill i resten av svaret mitt. Jeg har en venninde i akkurat samme situasjon. Der ønsker mannen overhodet ikke flere barn. Tåler du ikke hormoner og samboeren din ikke ønsker flere barn, så foreslår jeg at han steriliserer seg eller at du gjør det. Har du ellers snakket med legen om andre løsninger? Det handler om at ethvert individ må få bestemme selv. Din kjære ønsker ikke flere barn, skal du da bestemme at det skal han ha? og til hvilken pris? Jeg er ikke for abort, forstå meg rett. Vil man overhodet ikke ha barn må man selv eller i felleskap ta et valg og ansvar. I dette tilfellet synes jeg ikke at samboeren din har vært ansvarlig nok til å velge bort barnet. Men det er min mening. Lykke til med det som måtte bli valget deres. og klarer dere to, klarer dere sikkert tre også! Du sier at "ethvert individ må få bestemme selv". Her mener jeg bestemt at "Tør ikke være meg selv idag" er den som må bestemme dette her. Mannen hennes vet at hun ønsker flere barn og at hun ikke tåler hormonell prevensjon. Siden det er han som ikke vil ha et barn til, burde han sterilisere seg. Tar hun abort, vil hun trolig angre. Dette vil påvirke hennes forhold til mannen sin (han som fikk henne til å ta abort osv). Beholder de barnet, vil mannen trolig venne seg til tanken og selvsagt bli like glad i dette barnet som i de to andre han har. Min konklusjon blir at på sikt vil de begge være glade for at de beholdt barnet! Jeg bør vel legge til at jeg er for fri abort - men mener at det er kvinnen som må ha det siste ordet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195187-frustrert-bekymra/#findComment-1363168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sansara Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Du sier at "ethvert individ må få bestemme selv". Her mener jeg bestemt at "Tør ikke være meg selv idag" er den som må bestemme dette her. Mannen hennes vet at hun ønsker flere barn og at hun ikke tåler hormonell prevensjon. Siden det er han som ikke vil ha et barn til, burde han sterilisere seg. Tar hun abort, vil hun trolig angre. Dette vil påvirke hennes forhold til mannen sin (han som fikk henne til å ta abort osv). Beholder de barnet, vil mannen trolig venne seg til tanken og selvsagt bli like glad i dette barnet som i de to andre han har. Min konklusjon blir at på sikt vil de begge være glade for at de beholdt barnet! Jeg bør vel legge til at jeg er for fri abort - men mener at det er kvinnen som må ha det siste ordet. Jeg skriver at jeg ikke synes mannen hennes har vært ansvarlig nok til å ta abort. Jeg mener at de bør beholde og er enig med deg i at han selvsagt venner seg til tanken på nummer 3 og blir minst like glad i den som i de andre. Når det er sagt, så er det ikke til å legge under en stol at man i et ekteskap faktisk er to. Selv om han ikke ønsker å kutte strengen er hun også ansvarlig for at ulykker ikke skjer. Det finnes andre alternativer. Det er ikke bare p piller på markedet. Kvinner kan også sterilisere seg. Noen kvinner tar faktisk valg for mannen. Ikke at jeg mener det har skjedd her, men man hører jo om kvinner som ikke tar pillene sine når de skal på tross av at de vet at mannen ikke ønsker flere. Da burde nok mannen faktisk gått og sterilisert seg for å unngå det, og det er det han burde gjort her. Jeg synes de burde beholde, og at han burde gå og kutte strengen snarest mulig. På den måten unngår man ulykker. Og "tør ikke være meg selv idag; selvfølgelig skal du ikke gå rundt å være lei deg. Det er fantastisk at dere har klart å bli gravid en 3.gang etter å ha strevd med de to første. Da var det sånn det skulle være! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195187-frustrert-bekymra/#findComment-1363201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg skriver at jeg ikke synes mannen hennes har vært ansvarlig nok til å ta abort. Jeg mener at de bør beholde og er enig med deg i at han selvsagt venner seg til tanken på nummer 3 og blir minst like glad i den som i de andre. Når det er sagt, så er det ikke til å legge under en stol at man i et ekteskap faktisk er to. Selv om han ikke ønsker å kutte strengen er hun også ansvarlig for at ulykker ikke skjer. Det finnes andre alternativer. Det er ikke bare p piller på markedet. Kvinner kan også sterilisere seg. Noen kvinner tar faktisk valg for mannen. Ikke at jeg mener det har skjedd her, men man hører jo om kvinner som ikke tar pillene sine når de skal på tross av at de vet at mannen ikke ønsker flere. Da burde nok mannen faktisk gått og sterilisert seg for å unngå det, og det er det han burde gjort her. Jeg synes de burde beholde, og at han burde gå og kutte strengen snarest mulig. På den måten unngår man ulykker. Og "tør ikke være meg selv idag; selvfølgelig skal du ikke gå rundt å være lei deg. Det er fantastisk at dere har klart å bli gravid en 3.gang etter å ha strevd med de to første. Da var det sånn det skulle være! Lykke til! Da er vi egentlig ganske enige :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195187-frustrert-bekymra/#findComment-1363419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mojmoj Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ikke ta abort så lenge du ikke ønsker det, du kommer bare til å angre resten av livet. Men når det gjelder prevansjon så kan du faktisk ha kobberspiral. Jeg tåler heller ikke p-piller, p-sprøyte etc.. Har hatt kobberspiral i tre år nå og har ingen plager med det. De tre første månedene etter den ble satt inn hadde jeg _kraftige_ blødninger, men det stabiliserte seg. Håper dere finner ut av dette sammen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195187-frustrert-bekymra/#findComment-1363583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tør ikke være... Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 ... for alle svar! Jeg er fullt klar over at vi er 2 om "uhellet", og også om annen prevensjon, men vi slet i over 10 år med de to vi har, og var dumme nok til å tro at det holdt med kondom. Ja ja, livet er fullt av overraskelser og valg som må tas. Nå får jeg vente og se om mensen kommer, men har mine tvil... Finnes det forresten en sikker test man kan ta FØR forventet mens? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195187-frustrert-bekymra/#findComment-1363734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sansara Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 ... for alle svar! Jeg er fullt klar over at vi er 2 om "uhellet", og også om annen prevensjon, men vi slet i over 10 år med de to vi har, og var dumme nok til å tro at det holdt med kondom. Ja ja, livet er fullt av overraskelser og valg som må tas. Nå får jeg vente og se om mensen kommer, men har mine tvil... Finnes det forresten en sikker test man kan ta FØR forventet mens? Hei igjen. Det finnes ikke tester man kan ta før forventet mens mener jeg. Men du kan ta testen dagen etter forventet mens. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195187-frustrert-bekymra/#findComment-1366519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.