Gå til innhold

Har du 3 barn og jobb ?

Anbefalte innlegg

Har tre barn i alderen 1,3 og 7. Og jobber 112 timer i mnd. Tror det er rundt 80% stilling ?...

Er litt nysgjerrig på om dere andre trebarns mødre jobber og ev. hvor mye dere jobber i mnd :)

Og hvor gamle barna er ;)

Er hverdagen hektisk hos dere ? Føler du at du får nok tid med barna ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195231-har-du-3-barn-og-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KariKruskakli

Ja, jeg jobber hver dag.

Barna er 14, snart 12 og 4.

Hverdagen er ganske hektisk ja.

Glemte å svare på om jeg synes jeg får nok tid med barna.

Ja, minstemor har jeg masse tid med.

De to andre er så opptatt med egne venner, så det er vel de som ikke har tid til meg og pappaen;)

Jeg jobber 80 % - 08.00-14.30 hver dag. Har tre barn, 2 stk. på 5,5 år og en på 4.

Dagene er travle, men vi er heldigvis to om det. Om morgenen deler vi på levering, mens jeg henter på ettermiddagen og lager middag.

Fram til nå har alle tre gått i samme barnehage, og det har gått veldig greit. Nå har de to eldste begynt på skolen i dag, og i morgen er første dagen de skal leveres på skolen (gikk på SFO i forrige uke). Det blir spennende å se hvordan det går nå når de skal spise frokost hjemme.

Er bare litt nysgjerrig hvordan hverdagen er hos andre :)

Vurderer å trappe ned til 102 timer i mnd. fordi jeg føler at jeg jobber 200% stilling (jobb+hus+barn) :)

En venninde som har tre barn sier at det blir roligere når barna greier mer selv. Påkledning, sluttet med bleier (bare et bleiebarn igjen:)) og at det ikke er så gøy å være med mamma/pappa på kino/bowling osv. hehe, håper det :)

Gjest FineLine

Er bare litt nysgjerrig hvordan hverdagen er hos andre :)

Vurderer å trappe ned til 102 timer i mnd. fordi jeg føler at jeg jobber 200% stilling (jobb+hus+barn) :)

En venninde som har tre barn sier at det blir roligere når barna greier mer selv. Påkledning, sluttet med bleier (bare et bleiebarn igjen:)) og at det ikke er så gøy å være med mamma/pappa på kino/bowling osv. hehe, håper det :)

Det kommer andre ting istedenfor, og så kommer ungdomstiden med avtaler og våkenetter for å følge med. Det er forskjellige faser i livet, og bare husk å nyte den du er inni nå;)

Annonse

Har 3 barn (et stort og to små) og jobber hver dag (100%).Mannen min studerer og ukependler.

Dagene er travle og jeg er avhengig av rutiner for å få ting til å gå rundt.

De ca 4 timene jeg ser ungene mellom barnhagehenting og sengetid er altfor lite, men vi prøver å gjøre det beste ut av det.

Ja, jeg har 3 barn og jobb!

Ungene er 1, 3 og 6 år, så nesten som hos deg. Jeg jobber 74%, dvs fra 8- 15 4 dager i uka, og fri hver onsdag. Vel, fri og fri! Alle 3 ungene er hjemme, fra skole og barnehage, men jeg skal nyte denne dagen i fulle drag, ja!

Jeg har bare jobet 1 uke etter siste svangerskapspermisjon, og jeg er stuptrøtt!!! Både morgen og kveld! Synes jeg får altfor lite tid sammen med ungene, uten at jeg er sur og sint... Håper det retter seg etterhvert. Det tar jo gjerne litt tid å komme "i gjenge" igjen, også.

Men dagene er travle, ja!

for å lette litt på trykket, smører jeg niste til ungene og meg selv om kvelden, mens vi spiser kveldsmat. Samtidig smører jeg frokost, legger på et fat, putter på cellofan og setter det på kjølerommet. Da får vi en god start på dagen, uten å stresse oss ihjel!

Vaskemaskinen går jevnt og trutt, og eldstemann har selv funnet ut at han vil legge sammen klærne sine selv, og legge dem på plass i skuffer og skap! Han har også tatt på seg oppgaven å vaske trappa, og gjør det så fint! Litt ung til å ha oppgaver i hjemmet!? Kanskje det, men han har selv kommet på det!

Vi prøver å senke krava litt i forhold til vasking av hjemmet. Jeg har egentlig støv på hjermen, men innser nå at det går an å overleve uten at badet blir skurt fra golv til tak 2 ganger i uka! Ja, så ille har jeg vært til nå, altså! Det er jo helt tullete i forhold til å ha tid til ungene. Med fornuften vet jeg jo det, men du verden hvor mye det koster å drite i det...

Jeg har heldigvis en flott samboer og far til våre barn, og han tar mer enn gjerne et tak, både i huset og med ungene.

Men en nr. 4 er nok dessverre ikke aktuelt, nei!;-(

Jobber som sjukevikar/assistent i ein barnehage. Av og til blir det mykje jobbing, av og til ingenting.

Har fire barn som bor heime, og to som er heime i helgane.

Synst eg har mykje tid til barna. No har eg pauser for meg sjølv, det var det ikkje så mykje av med småbarn.

Gjest Pluttipluttiplott

Har 3 barn (et stort og to små) og jobber hver dag (100%).Mannen min studerer og ukependler.

De ca 4 timene jeg ser ungene mellom barnhagehenting og sengetid er altfor lite, men vi prøver å gjøre det beste ut av det.

"De ca 4 timene jeg ser ungene mellom barnhagehenting og sengetid er altfor lite, men vi prøver å gjøre det beste ut av det."

Ikke ha dårlig samvittighet for dette, det er mange som har bare knappe 2 timer.

Hei

Har 3 barn 3,6 og 9 år.

Mannen min er ukependler så dagene er forholdsvis hektiske for meg.

Må opp kl 06 for å få alle avgårde og det er sjelden jeg er i seng før over midnatt.

Jeg jobber bare 50% og det holder i bøtter og spann :-)

Gode rutiner er med på å gjøre hverdagen oversiktelig. Ryker rutinene blir jeg i overkant stresset.

Jeg sover ikke godt om natten hvis ikke huset ser normalt bra ut så jeg legger i litt insats der når barna ser barnetv.

I det siste har jeg begynt å handle for hele uka på mandag og det av middag som kan lages ferdig og fryses ordner jeg med på mandag kveld.

Det er utrolig deilig å vite hva vi skal ha noen dager framover og å vite at jeg har det jeg trenger i skapene.

Føler at jeg ser ganske mye til barna. De to eldste kommer på jobben til meg etter skolen, ser minsten litt mindre.

I helgene koser vi oss på hytta så da får vi masse tid sammen alle sammen.

Har 7 barn og jobber til vanlig 100%. Nå har jeg akkurat blitt sykemeldt pga bekkenløsning og en gammel ryggskade da(venter nr.8 i begynnelsen av nov.), men ellers synes jeg det går helt greit å jobbe siden mannen min jobber "hjemme"(vi har gård). Så han er altså hjemme sammen med de tre minste mens de 4 største er på skolen.

Jeg har kort reisevei til jobb og ungene er hverken i barnehage eller sfo så jeg synes vi får bra med tid sammen med ungene både mannen min og jeg.

Annonse

Gjest Elextra

Synes det er imponerende at du ser dem fire timer, jeg. Barna mine legger seg kl. 19.30, men det er sjelden (les: aldri) vi får hentet dem så tidlig som 15.30.

Har 7 barn og jobber til vanlig 100%. Nå har jeg akkurat blitt sykemeldt pga bekkenløsning og en gammel ryggskade da(venter nr.8 i begynnelsen av nov.), men ellers synes jeg det går helt greit å jobbe siden mannen min jobber "hjemme"(vi har gård). Så han er altså hjemme sammen med de tre minste mens de 4 største er på skolen.

Jeg har kort reisevei til jobb og ungene er hverken i barnehage eller sfo så jeg synes vi får bra med tid sammen med ungene både mannen min og jeg.

Men da har du kanskje en mann som er vant til å ordne litt?

Mannen min husker ikke på å gi ungene mat en gang når han en sjelden gang har de hjemme alene...

Og spør han om å pakke sekker..da ser han ut som et levende spørsmålstegn :-)

Her i heimen har jeg 100% oversikt og ansvar over alt fra morgen til kveld, så det hender det går litt fort i svingene!

Hilsen

Men da har du kanskje en mann som er vant til å ordne litt?

Mannen min husker ikke på å gi ungene mat en gang når han en sjelden gang har de hjemme alene...

Og spør han om å pakke sekker..da ser han ut som et levende spørsmålstegn :-)

Her i heimen har jeg 100% oversikt og ansvar over alt fra morgen til kveld, så det hender det går litt fort i svingene!

Hilsen

Ojsann, hva vil skje med dine barn om du faller fra i morgen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...