Gå til innhold

Hva gjør dere med all sanda?

Anbefalte innlegg

Knøttet har med seg så utrolig mye sand hjem etter en dag i barnehagen.

Å be han ta av skoene på trappa og tømme dem er greit. Men det er jo sand absolutt over alt.

I dag tok jeg han med på badet og kledde av han i badekaret. Bare i trusa var det et lite lass, og selvsagt i alle lommer og over alt ellers.

Hva gjør dere? Er jo litt tungvint å kle av alt for så å dusje hele ungen (sand på de merkligste steder) før vi kan spise middag...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195232-hva-gj%C3%B8r-dere-med-all-sanda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Akkuratsammeher

Akkurat det måtte vi gjøre med to stk. gutter hver dag, inn i dusjen og dusje før middag, eller så er hele leiligheten full av sand overalt.

Ikke noe annet å gjøre det.

Nå har eldstemann begynt på skolen, og sandmengden er litt mindre fra den kanten foreløpig.

Akkurat det måtte vi gjøre med to stk. gutter hver dag, inn i dusjen og dusje før middag, eller så er hele leiligheten full av sand overalt.

Ikke noe annet å gjøre det.

Nå har eldstemann begynt på skolen, og sandmengden er litt mindre fra den kanten foreløpig.

og jeg som hadde håpet på en enklere løsning ;)

Får bare forberede meg på noen år med dette da!

Det blir litt mindre når de begynner å ha på utedresser hver dag.

I sommerhalvåret kan det være like greit å gjøre som du beskriver, ellers blir sanden fordelt rundt i huset innen kvelden kommer.

Hvis de er innendørs når du henter i barnehagen, kan du også forsøke å "riste litt løs" under påkledningen der, slik at noe havner på et gulv som vaskes hver dag av noen som blir betalt for det :-|

Gjest Akkuratsammeher

og jeg som hadde håpet på en enklere løsning ;)

Får bare forberede meg på noen år med dette da!

Ja, slik er det nok bare. Men vær glad for at du har et aktivt barn! Jeg hadde vært mer bekymret om h*n kom hjem uten et eneste sandkorn hver eneste dag.

Annonse

Gjest Persille

Fint om du kan samle det opp og levere tilbake til barnehagen, jeg er så lei av å bære sandsekker ned for å fylle på sandkassen!

Nei, jeg tror nok dette bare er noe vi må holde ut med, eller nekte ungene å leke - og det sier seg selv at det er umulig...

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...