Gå til innhold

Barnevennlig cafe-trenger tips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sandy Bay

Vi har vært på Kypros, Sandy Bay i sommer. Her spiste barna gratis når vi voksne kjøpte oss middag.

Da hadde barna en barnebuffè hvor de gikk å forsynte seg av diverse mat barna er glad i bl.a. potetstappe, pølser, karbonader, hamburgerbrød, spagetti, kjøttdeig, kjøttboller. De hadde mange retter hver dag.

De hadde sånne smarte plastfat med flere "lommer" slik at barna kunne ta med seg det de måtte ønske når de forsynte seg.

Både barn og voksne uttalte at dette burde vi hatt hjemme også ...... både barnebuffeèn og at de spiste gratis.

Gjest Fenrisulven

Åh, dette spørsmålet har jeg ventet på!

Meny: Noe annet enn pølser og hamburgere og is.

Mulighet for å bestille fra den vanlige menyen, bare mindre porsjoner.

Salat og pastaretter, fruktsalater osv. Mat som man ville spist selv.

Leker: Lekerom/krok er jo fint. Bøker, lego, tegnesaker.Ikke bråkeleker, ikke film.

Synes ikke denne ballongen barna ofte får er nødvendig heller.

Kanskje en kurv med lit tegnesaker og litt papir som man kan ta med til bordet.

Renhold av lekerommet er viktig, ser ut som om det blir glemt mange steder.

Plass: Tja, hvis alle skal ha med seg vogner tl bordet så behøves det jo kjempe plass. Viktigere er det med stor nok plass mellom bordene at man kan være litt "privat"

Gode tips: Selv så havner vi ofte på Egon's eller Peppes. Mest fordi det er barnevennlig betjening der og barne pizzaen på Peppes er jo søt da.

Dele ut egen meny til de barna som er store nok til å lese, og ta opp bestillingen fra dem. Her synes jeg ofte barna blir oversett og min niese på 12 har allerede en lang liste over restauranter, hoteller og butikker hun aldri skal sette sine ben i mer.

Viktige kunder disse små.

Får håpe det er i Østlandsområdet du skal åpne min drømme cafe da:-)

Jeg ønsker meg et sted der barnemeny ikke er synonymt med pølser og pommes frites, eller fiskepinner og pommes frites. Det er jammen ikke rart at ungene tror det SKAL være sånn, når det er denne skittmaten de blir servert hver gang det liksom skal være litt stas.

Ellers: Store og rene stelle- og toalettfaciliteter, og nok plass i selve kafeen.

Og barnestoler. Burde være elementært, men er tydeligvis ikke det. :-)

MVH

Man trenger iallefall masser av plass. Gjerne med halvtak ute, avskjermet slik at sovende småtroll kan bli liggende i vogna utenfor. Utopisk i en by, da...

Inne må det være vognplass, selvsagt barnestoler, lekekrok. Menyen må være fleksibel, med det mener jeg at man skal kunne velge hovedrett og tilbehør hver for seg. Noen liker kanskje pasta til kjøttkakene :o)

Man bør også kunne smøre smørbrød og rundstykker etter ønske.

Annonse

Åh, dette spørsmålet har jeg ventet på!

Meny: Noe annet enn pølser og hamburgere og is.

Mulighet for å bestille fra den vanlige menyen, bare mindre porsjoner.

Salat og pastaretter, fruktsalater osv. Mat som man ville spist selv.

Leker: Lekerom/krok er jo fint. Bøker, lego, tegnesaker.Ikke bråkeleker, ikke film.

Synes ikke denne ballongen barna ofte får er nødvendig heller.

Kanskje en kurv med lit tegnesaker og litt papir som man kan ta med til bordet.

Renhold av lekerommet er viktig, ser ut som om det blir glemt mange steder.

Plass: Tja, hvis alle skal ha med seg vogner tl bordet så behøves det jo kjempe plass. Viktigere er det med stor nok plass mellom bordene at man kan være litt "privat"

Gode tips: Selv så havner vi ofte på Egon's eller Peppes. Mest fordi det er barnevennlig betjening der og barne pizzaen på Peppes er jo søt da.

Dele ut egen meny til de barna som er store nok til å lese, og ta opp bestillingen fra dem. Her synes jeg ofte barna blir oversett og min niese på 12 har allerede en lang liste over restauranter, hoteller og butikker hun aldri skal sette sine ben i mer.

Viktige kunder disse små.

Får håpe det er i Østlandsområdet du skal åpne min drømme cafe da:-)

Enig med alt du skriver!

I tillegg bør det være frukt og yougurt på menyen.. Kanskje noen spennende fruktdesserter.

God plass til vogner og store, rene stellerom er et must. :)

Åpner du i Oslo? ;) Da får du meg som kunde! Ble nemlig kastet ut her om dagen på cafe fordi det ikke var lov å h vogn der inne, selv om det var god plass og den ikke sto i veien for noen. Etter vi hadde venta tre kvarter på maten og maten kom, fikk vi beskjed av servitøren.. Heldigvis var det et ledig bor ute. Håpløst mange steder med vogn..

Gjest barnevennlig

Enig med alt du skriver!

I tillegg bør det være frukt og yougurt på menyen.. Kanskje noen spennende fruktdesserter.

God plass til vogner og store, rene stellerom er et must. :)

Åpner du i Oslo? ;) Da får du meg som kunde! Ble nemlig kastet ut her om dagen på cafe fordi det ikke var lov å h vogn der inne, selv om det var god plass og den ikke sto i veien for noen. Etter vi hadde venta tre kvarter på maten og maten kom, fikk vi beskjed av servitøren.. Heldigvis var det et ledig bor ute. Håpløst mange steder med vogn..

Dette er i Rogaland ;-)

Skam på dem som kaster ut folk med barnevogner!

Gjest noe slikt

Plass til barnevogner ute og inne.

Store stellerom.

Sunn meny, slik at mødre / fedre i permisjon som ofte er ute og triller, kan kjøpe feks en grovbrødskive med godt pålegg, og ikke bare kaker eller større retter.

Godt drikkeutvalg til barna, feks god hjemmelaget saft uten (mye) tilsatt sukker, glass med melk, kopp med kakao.

Mulighet for å få en skive med ost, en skive med leverpostei osv til barna, eller små posjoner med sunn og enkel middagsmat.

Koselig bakgrunnsmusikk, ofte er det enten høy musikk eller ingen musikk.

Godt lesestoff hvis barna sover i vognen (masse aviser, fine blader).

Maten er uhyre viktig, aller helst økologisk mat og noen gode vegetar retter samt at man kan få alt på menyen til barna også, bare mindre posjoner. Sunn og god mat laget på prima varer. Ordentlig espresso maskin (ikke sånn liten pulver maskin hvor kaffen ikke smaker) og kaffen blir selvsagt laget av noen som _kan_ lage kaffe, send folkene dine på kurs.

Rene toaletter som sjekkes ofte.

Blid og serviceinstilt betjening, som gjør opp for seg når de driter seg ut, dette er noe de selvsagt må lære av sjefen sin.

God plass, uteservering.

Og det må selvsagt være goooode kaker.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...