Gå til innhold

Fjernadopsjon og bursdag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår fjernadopterte gutt har snart bursdag,han blir 6 år.

Hva kan jeg sende nedover til ham?

Har fått høre at det ikke er så bra å sende for mye da det lett blir sjalusi og krangel mellom barna.

Må vel ha et bursdagskort og kanskje et bilde av oss?

+ en liten ting?

Tenker også å sette inn noen kroner på hans private konto,men den kontoen får han ikke bruke før han flytter ut av barnebyen så jeg vil gi ham en liten ting.

Hva er vanlig?

Hva med julegaver?

Skrevet

Vi har også et fjernadoptert barn og har fundert på det samme. En gang sendte jeg ham en liten ubetydelig pakke med et bursdagskort - det kom aldri fram! Send heller penger på kontoen hans - og skriv et brev til ham! Send gjerne med bilde av familien, men ikke ta med ting på bildet som kan indikere hvor "rike" dere er. Det kan være vondt for en gutt å se hvor mange ting (hus og bil, f.eks) dere har - og som er uoppnåelig for ham.

Skriv til ham som om du kjente ham litt - og si at du tenker på ham. Om han er fra et religiøst land kan du jo skrive at du ber for ham? Det viktigste er jo at han føler seg "sett".

Fint å se andre med samme ønske som oss! Men postgangen er rå...

Skrevet

Jeg sender alltid bare penger. Jeg har forstått det som om de kan bruke av disse pengene dersom det er noe barnet trenger akkurat da?

Tror ellers de anbefaler enkle ting som kan brukes av flere barn, f.eks. fargestifter.

Skrevet

Jeg er fadder til en gutt fra Nicaragua på 9 år. Da han var mindre sendte jeg ting som tegnestifter og tegneblokk, men har også sendt fotball (m/pumpte) og det var veldig populært og kan jo brukes av mange barn :)

Jeg er fadder gjennom PLAN og fotball er en av de tingene det er lov til å sende selv om det går utover den godkjente vekt-grensa på post.

Ellers er det selvfølgelig koselig med brev og bilde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...