Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lille Frø fyllte 5 år for en ukes tid siden og hun har i det siste klaget over at det var vondt å pusse tennene. Jeg fant frem lommelykta og kikket inn i munnen hennes og sannelig holder ikke alle fire 6-årsjekslene på å tyte frem! Den ene er nesten ute, litt av tannkjøttet henger over den bare, ser skikkelig ekkelt ut. De andre 3 er stooore kuler i tannkjøttet med tildels hvite spisser som har kommet gjennom.

Men er ikke dette veldig tidlig!? Hun fikk riktignok de første melketennene da hun var 3 1/2 gammel, men resten av tennene har i grunnen kommet etter skjema.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195402-5-%C3%A5r-og-6-%C3%A5rsjeksler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er ganske så tidlig ja :-) Min 2.klassing, som snart er 7 1/2 år har akkurat fått den første..., og jeg ser foreløbig bare en til på vei.

Han var da også ganske så sen med å få tenner, første tann først 11 mnd gammel.

Lurer på om dette er arvelig jeg ?? selv fikk jeg nemlig den siste 12-årsjekselen da jeg var 24...,

Hvor gammel var hun da hun fikk de første tennene sa du?

Kjapt søk på internett: "+/- ett år er helt normalt."

3 1/2 mnd. :o) Puppene mine kjente det ja. Broren var 6 mnd da de første kom, det er vel det som er det vanlige tror jeg.

Annonse

Guttungen på 6 har ikke antydning til hverken løse tenner eller 6-årsjeksler. men han var treig til å få tenner som baby også.

De er vel tidlig ute mht. tenner dine unger da!?

Har hun mista noen også?

Nei, jeg har ikke kjent etter, men jeg tror alle melketennene sitter godt fremdeles. Poden derimot hadde vel knapt fyllt 5 da de første to tennene ramlet ut.

Nei, jeg har ikke kjent etter, men jeg tror alle melketennene sitter godt fremdeles. Poden derimot hadde vel knapt fyllt 5 da de første to tennene ramlet ut.

Ja, jeg mente å huske at han kom tidlig i tannfellinga!

(duverden hva vi VET om hverandres unger etter noen år her!)

Tror min fikk de jekslene ganske tidlig. Plutselig var de der, husker ikke når jeg oppdaget dem. Nå oppdager jeg bare tennene som detter ut :o)

Frøkna mangler tre tenner i overkjeven og to i underkjeven for tida, ikke lett å spise rundstykker med hard skorpe da nei...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...