sjøfrid Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Jeg har fått inntrykk av at mange får yngre barn fra Colombia enn det de forventer på forhånd. Min mann er 40, jeg er 37, - og vi er godkjent for 0-3 år hos Bufetat. Såvidt jeg forstår vil Colombia godkjenne oss for barn 3-4 år, men er det da mulig at vi får tildelt ett yngre barn allikevel? Lurer også på om det er noen form for prioritering ved saksgang/tildeling for de som ikke har og de som har barn fra før?? Er det noen der ute som vet noe om dette tro...? 0 Siter
Gjest tidligereadoptant Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Heisan. Vedr. alder på barn fra Colombia, så har ICBF sine retningslinjer. Likevel viser det seg ofte at dette ikke stemmer nøyaktig. Jeg tror de først og fremst prøver å finne det barnet som passer BEST inn i familien, og da er det ikke bare alder de ser på. Vi var 41 og 39 da vi fikk vårt andre barn fra Colombia. Vi var godkjent for 4-5 år, men fikk en på 2,5 år. Hvis ICBF tildeler et barn som er MYE eldre enn det Bufetat har godkjent for, så kan Bufetat avslå saken uten at dere engang får vite det. Som regel finner da ICBF et nytt barn i passende alder. Når det gjelder forfordeling for de som ikke har barn fra før, så tror jeg ikke det gjøres. 0 Siter
tussa Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Vi var godkjente i Colombia for 3-4 år, vi fikk tildelt en liten gutt på 10 mnd. vi var da 33 og 38 år. 0 Siter
colobris Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Slenger meg på her jeg, for detta lurer jeg på også! Vi er godkjent fra 3-5 hos BUFETAT, har ei egenfødt på 8 og vi er 35 og 37 år. Veldig, veldig spennende. Og så må vi bare vente og se da... Men, får vi vite aldersgruppe ved godkjenning i ICBF/DVA - eller kommer alder ifm tildeling? 0 Siter
fruundrene Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Vi var godkjent for alderen 0-2 hos BUFA, og ble godkjent for et barn ml 1-2 år hos ICBF( og 2 år er man jo helt til den dagen man blir tre selvfølgelig;)) Vi fikk samtidig beskjed om at vi måtte forberede oss på et barn innenfor begge godkjenningene. Jeg tror nok også at det å finne barnet som passer best hos dere er det viktigste, ikke alder. Vi var begge 31 ved tildeling, fikk verdens beste 2 åring;) Lykke til til dere begge. 0 Siter
snø Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Slenger meg på her jeg, for detta lurer jeg på også! Vi er godkjent fra 3-5 hos BUFETAT, har ei egenfødt på 8 og vi er 35 og 37 år. Veldig, veldig spennende. Og så må vi bare vente og se da... Men, får vi vite aldersgruppe ved godkjenning i ICBF/DVA - eller kommer alder ifm tildeling? Hei, måtte bare spørre om dere selv ba om å få den aldersgodkjenningen av BUFA? Beste hilsen fra 0 Siter
snø Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Slenger meg på her jeg, for detta lurer jeg på også! Vi er godkjent fra 3-5 hos BUFETAT, har ei egenfødt på 8 og vi er 35 og 37 år. Veldig, veldig spennende. Og så må vi bare vente og se da... Men, får vi vite aldersgruppe ved godkjenning i ICBF/DVA - eller kommer alder ifm tildeling? Glemte rent å svare på spørsmålet ditt :-) Dere får aldersgodkjenning ved godkjenning i Colombia. Men alderen på det barnet dere får trenger ikke å samsvare med godkjenningen. Vi er godkjent for et barn som er minst 2 år yngre enn datteren vår, som nå er 5 år. Av ICBF er vi godkjent for et barn på 1 år (12-24 mnd). så gjenstår det å se hva vi får til syvende og sist. Vi er jo godkjent for alt mellom 0 og fylte 3 år :-) Beste hilsen fra 0 Siter
Gjest alegre Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Vi var godkjente for 0-2 i Norge, 1 år i Colombia, fikk verdens beste 2-åring :-) Var da 29 og 30 år. 0 Siter
Melissa Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Vi var 25 og 31 år når vi sendte papirene til Colombia. Var godkjente for ett barn opptil fylte to år i BUFA og 0-1 år i Colombia. Gutten vår var 14 mnd når vi fikk tildeling :-) 0 Siter
janita Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Vi var 39 (mamman) og 34 da vi fikk vårt første barn. Vi var godkjent for 0-4 år både i Norge og i Colombia, og i forhold til min alder og vanlige kriterier skulle det blitt 3-4 år. Det ble 16 mnd. Har man barn fra tidligere er det det yngste barnets alder som bestemmer - minst 2 år yngere enn... 0 Siter
gøy Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Hei! Vi var 35 og 41 år. Fikk en datter på 10 måneder. Var godkjent for 0-3 i Norge og 3 år i Colombia. Lykke til!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.