Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begge jentene mine på 1 og 4 år trenger nye dresser til vinteren, og skal gå i barnehage så jeg regner med at de må ha 2 dresser hver. Tenkte derfor jeg kanskje skulle prøve å få tak i brukte Reimatec dresser. Lurte derfor på om noen som har erfaring med slike dresser kan si meg om de er så holdbare at de kan brukes til flere barn, og hvor mye det er vanlig å gi for en brukt dress?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195466-kj%C3%B8pe-brukte-reimatec-kl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en aktiv dress-sliter, og hun har slitt ut en reimatecdress på to sesonger etter at hun ble fire-fem år. Men til en ettåring burde en brukt dress være ypperlig.

Men - trenger du to dresser? Vi har klart oss med en - reimatecdressene er lette og tørker fort. I tillegg har vi hatt en vanlig boblejakke til bybruk, til og fra barnehage osv.

Gjest Elextra

Mine barn har stort sett klart seg med én dress, men har etterhvert kjøpt en rimeligere ekstradress til reserve. Det synes jeg er en grei løsning. Ekstradressen har dessuten avtagbart fôr, og fungerer derfor fint som høst- og vårdress.

Til ett- og toåringer varer gjerne dresser av god kvalitet i årevis, de sliter ikke så mye på klærne, i hvertfall ikke om de ikke vaskes hver dag. Blant større barn varierer det veldig, aktive barn sliter veldig på dressen, andre ikke i samme grad.

Om en ReimaTec-dress så tilnærmet ny ut, kunne jeg godt betalt halv pris for den, men ikke mer.

Jeg har to barnehagebarn (gutter) og jeg har aldri hatt behov for to dresser til hver!

Har ikke tørketrommel, og rekker ikke å tørke dressen fra dag til dag alltid. Dessuten er dressen ofte våt etter barnehagen, og hvis ungene vil være mer ute å leke på ettermiddagen er det kjekt med en ekstra dress. var derfor jeg vurderte å kjøpe noen brukte dresser, for å kunne ha 1 i "reserve"!

Annonse

Gjest En dress til hver holder da i massevis

Har ikke tørketrommel, og rekker ikke å tørke dressen fra dag til dag alltid. Dessuten er dressen ofte våt etter barnehagen, og hvis ungene vil være mer ute å leke på ettermiddagen er det kjekt med en ekstra dress. var derfor jeg vurderte å kjøpe noen brukte dresser, for å kunne ha 1 i "reserve"!

Skjønner. Jeg har tørketrommel, men har aldri brukt den til dressene. Vi henger den på badet i dusjstanga, da tørker den fort (vi har varmekabler i gulvet).

Vi leker sjelden ute på ettermiddagene etter middag / før legging. Da pleier vi å være inne.

I helger hvis vi skal leke ute tar vi dressene med hjem.

Reima Tec tørker fra ettermiddag til morgen uansett. I barnehagen sier de at dressen bare kan henge på knaggen når den er våt, og at den tørker der. Det stemmer, for neste morgen er den like tørr. De tørker kjempefort!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...