Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nødvendig å ha parkdress og hva bør de da ha unner? Skal dette være et mellomting mellom regntøy og vinterdress? Har aldrig egentlig sett vitsen med parkdress. Men jeg merker jo at veldig mange av ungene har det i barnehagen.

Fortsetter under...

Skrevet

Det er vel mest til sånne mellomdager da det er tørt og for kaldt til å leke i genser og bukse, men for varmt til foret vinterdress.

Brukes ikke så fryktelig masse og er lett/uten for så vi kjøper en billig en til et par hundrelapper og bruke den et par sesonger.

Gjest Barnehagebarn
Skrevet

Vi har ikke slik og jeg har heller ikke sett det helt store behovet hos oss. Barnet mitt leker ute i bukse, genser og jakke nå på høsten når det er tørt. Når snøen og mer kulde kommer, blir det vinterdressen med fôr. Vi har avtagbart fôr, så det er mulig jeg snart sender avgårde dressen uten fôr. Skal høre med barnehagen først. Det vil ikke bli kjøpt inn en egen dress til bruk nå nei.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har ikke slik og jeg har heller ikke sett det helt store behovet hos oss. Barnet mitt leker ute i bukse, genser og jakke nå på høsten når det er tørt. Når snøen og mer kulde kommer, blir det vinterdressen med fôr. Vi har avtagbart fôr, så det er mulig jeg snart sender avgårde dressen uten fôr. Skal høre med barnehagen først. Det vil ikke bli kjøpt inn en egen dress til bruk nå nei.

Har man dress med avtagbart fôr gjør jo den samme nytten :)

Skrevet

når barna går i barnehage kan det være greit å ha et annet alt. enn kun regnbukse og vinterdress.

Dette trenger ikke å være parkdress, men ei overtrekksbukse og jakke eller evt en tynn dress.

Skrevet

Vi bruker såkalt parkdress mye. Dressen beskytter litt mot fuktighet, f.eks. hvis det er fuktig på bakken etter regn om natta, eller ved skikkelig sølevær uten at det regner. Dermed slipper barna å bruke regntøy som fort blir veldig klamt. Dressen beskytter også de øvrige klærne mot sand og skitt, og mot slitasje.

Vi bruker dressen fra det er kjølig nok, dvs fra ca 12-13 grader, da bare med joggebukse eller strømpebukse og vanlig innegenser under. Og helt ned til rundt 0 grader, da med ullklær under. Vi bruker heller ullbukse og ullgenser og tynn dress enn vinterdress med bare strømpebukse og innegenser. Jeg vil vel si at vi bruker parkdressene mer enn vi bruker vinterdressen sett i løpet av et år.

Annonse

Skrevet

Vi bruker såkalt parkdress mye. Dressen beskytter litt mot fuktighet, f.eks. hvis det er fuktig på bakken etter regn om natta, eller ved skikkelig sølevær uten at det regner. Dermed slipper barna å bruke regntøy som fort blir veldig klamt. Dressen beskytter også de øvrige klærne mot sand og skitt, og mot slitasje.

Vi bruker dressen fra det er kjølig nok, dvs fra ca 12-13 grader, da bare med joggebukse eller strømpebukse og vanlig innegenser under. Og helt ned til rundt 0 grader, da med ullklær under. Vi bruker heller ullbukse og ullgenser og tynn dress enn vinterdress med bare strømpebukse og innegenser. Jeg vil vel si at vi bruker parkdressene mer enn vi bruker vinterdressen sett i løpet av et år.

Gjest Barnehagebarn
Skrevet

Har man dress med avtagbart fôr gjør jo den samme nytten :)

Ja, det gjør den jo, selv om den da kanskje blir fortere slitt :)

Skrevet

Jeg synes det er veldig praktisk med vinterdress med avtagbart fòr, slik har du jo klær til allslags temperaturer :)

Skrevet

Er det bare jeg som kaller alle dressene for parkdress? Inkludert vinterdressen. Snuppa har regntøy og en Reima Tec. Det er det hun trenger. Reima-dressen er uforet og funker fint med ulltøy under vinterstid og med bare vanlige klær vår og høst.

Hun har en arvet HH-dress uten for i tillegg som reservedress; det er kanskje det dere kaller parkdress?

Skrevet

Akkurat sånn gjør vi det her også! I fjor tror jeg ikke vi tok i bruk vinterdressene før tett oppunder jul

Skrevet

Mine har brukt parkdress for å holde seg varme fra det er ca 10-12 grader ute om høsten. Parkdressen gjør også at bukser og gensere ikke blir fullt så slitt. Parkdressen hindrer at f.eks ullgenseren og buksebretten blir alt for fulle av sand og søle. Den holder også fuktighet og kulde ute når det er litt vått og rått på bakken, men ikke regner. Regntøy er mye tettere og klammere enn en parkdress.

Mine bruker parkdress med ulltøy under helt til det blir så kaldt at de må ha fôret vinterdress, dvs ved -4-5 grader.

Jeg regner parkdressen for ungenes "arbeidstøy" ute i barenhagen!

Derfor :-)

Skrevet

Er det bare jeg som kaller alle dressene for parkdress? Inkludert vinterdressen. Snuppa har regntøy og en Reima Tec. Det er det hun trenger. Reima-dressen er uforet og funker fint med ulltøy under vinterstid og med bare vanlige klær vår og høst.

Hun har en arvet HH-dress uten for i tillegg som reservedress; det er kanskje det dere kaller parkdress?

Jeg kaller også alle dressene for parkdress. ;o)

Annonse

Skrevet

Jeg synes det er veldig praktisk med vinterdress med avtagbart fòr, slik har du jo klær til allslags temperaturer :)

Jeg syntes også det tidligere. Men ikke nå lenger. For om vinteren må dressen være forholdsvis stor for å ha plass til både ullklær og for, men på vår / høst skal det ikke være verken for eller så mye klær. Ergo blir dressen egentlig for stor vår og høst, hvis den passer om vinteren. Så vi har gått over til å ha to dresser, en med og en uten for. Det løser dessuten høst-problemet: Med eller uten for i dag? Da kan bare begge dressene henge i barnehagen, og de tar den som passer best etter temperaturen når de skal ut. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...