Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå som knøttet har begynt i barnehage er nok kles-behovet litt annerledes.

Han fyller 3år iløpet av vinteren. Han har foret vinterdress og diverse ulltøy til å bruke under den.

Men han trenger selvsagt en vanlig vinterjakke. Så nå lurer jeg på om jeg kanskje skal kjøpe boble-bukse også. I fjor da vi var hjemme brukte han dressen på lekeplassen. Jakke og bukse brukte han f.eks til butikken så jeg kunne kle av han litt inne.

Faller dette behovet bort nå når han er eldre eller er det fremdeles kjekt å ha?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195490-utekl%C3%A6r-til-vinterbruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bare hatt hel vinterdress til våre barn, pluss jakke. Altså ikke noen boblebukse i tillegg. Jeg for min del syns det er litt unødvendig å ha eget yttertøy til "butikk-turer". :-) Er det skikkelig kaldt så tar vi på dress selv om vi bare skal i butikken, og er det ikke så veldig kaldt så greier litt større barn (2 år og opp) seg godt med bare jakke, lue, hals og votter. Det er jo bare mellom hjem og bil og butikk og ikke så mye ute.

Riktignok vurderer jeg å kjøpe boblebukser til dem i år. Men dette er for å ha ekstra utetøy hjemme, slik at dressene kan henge i barnehagen på ukedagene. Og siden vi uansett har jakke i tillegg, så...

Det blir jo egentlig en smaks-sak, om man foretrekker slik eller sånn, og hvor mye klær man har lyst til å kjøpe. Jeg har vel en mistanke om at boblebukse vil bli lite brukt hos oss i hvertfall. Ungene selv foretrekker også dress, og bruker det ofte selv om de kan få bruke bare jakke, som f.eks. i butikken, på besøk, osv.

Vi har bare hatt hel vinterdress til våre barn, pluss jakke. Altså ikke noen boblebukse i tillegg. Jeg for min del syns det er litt unødvendig å ha eget yttertøy til "butikk-turer". :-) Er det skikkelig kaldt så tar vi på dress selv om vi bare skal i butikken, og er det ikke så veldig kaldt så greier litt større barn (2 år og opp) seg godt med bare jakke, lue, hals og votter. Det er jo bare mellom hjem og bil og butikk og ikke så mye ute.

Riktignok vurderer jeg å kjøpe boblebukser til dem i år. Men dette er for å ha ekstra utetøy hjemme, slik at dressene kan henge i barnehagen på ukedagene. Og siden vi uansett har jakke i tillegg, så...

Det blir jo egentlig en smaks-sak, om man foretrekker slik eller sånn, og hvor mye klær man har lyst til å kjøpe. Jeg har vel en mistanke om at boblebukse vil bli lite brukt hos oss i hvertfall. Ungene selv foretrekker også dress, og bruker det ofte selv om de kan få bruke bare jakke, som f.eks. i butikken, på besøk, osv.

Kansjke ikke så lett å forstå hva jeg mener med butikktur :)

Vi har ikke bil så det blir å gå til butikken. Da synes jeg det var greit i vinter å kunne kle av han litt der inne så han ikke ble så svett før vi skulle ut igjen. Turen tar ca 15min hvis han er i vogna.

Dressen ser jeg for meg at kommer til å henge mest i bhg i uka - så spørsmålet mitt blir kanskje mer om han denne vinteren klarer seg med bare jakke på en slik tur.

Beklager at det gikk litt fort i svingene - ikke greit å skulle svare når jeg ikke klarer å forklare meg bedre ;)

Vi har ikke bil så det blir å gå til butikken. Da synes jeg det var greit i vinter å kunne kle av han litt der inne så han ikke ble så svett før vi skulle ut igjen. Turen tar ca 15min hvis han er i vogna.

Dressen ser jeg for meg at kommer til å henge mest i bhg i uka - så spørsmålet mitt blir kanskje mer om han denne vinteren klarer seg med bare jakke på en slik tur.

Beklager at det gikk litt fort i svingene - ikke greit å skulle svare når jeg ikke klarer å forklare meg bedre ;)

He, he, tanken slo meg rett etter at jeg hadde sendt innlegget, at kanskje "butikktur" var litt mer enn inn og ut av bilen! :-) Slik du beskriver det så ville jeg helt klart kjøpt bukse og jakke, ja. :-) Beklager at jeg var litt kjapp!

Gjest sommerfugler

Jeg ville hatt bukse i tillegg. Greit å kunne la dressen henge i barnehagen. Tenk når det blåser, er kaldt og surt og snøen nærmest står til knærene. Da er det greit med en boblebukse, og ikke bare jakke.

Annonse

De siste to årene har jeg hatt boblebukser til guttene mine, og jeg har faktisk brukt dem en del.

Ofte er vi ute på ettermiddagene, og da er gjerne dressen fra barnehagen bløt. I stedet for å ha tro dresser, har vi hatt en dress og ei jakke med bukse.

Buksa er fin å bruke på tider da det er kaldt i bakken, men fleece-vær i lufta. Det blir litt ledigere å bevege seg med bukse og fleece-jakke eller ullgenser.

Skal vi bort til noen, kanskje skal det være litt "fint", så er det penere med jakke og bukse (men det er selvfølgelig en smakssak ;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...