Gå til innhold

Utregning av lønna,hva er rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i helsesektoren i redusert stilling. Trygdekontoret sier at de tar utgangspunkt i min faste månedslønn når lønna skal regnes ut.D.v.s at det jeg jobber ekstra en mnd nødvendigvis ikke blir regnet med,eller om jeg jobber høytid/røde dager. Dette vil bli en vurderingssak fra trygdekontoret sin side om de betaler ut det som går utover fast mnd-lønn. Altså,arb.giver betaler fast lønn. trygdekontoret"vurderer"om de skal betale det som jeg har jobbet ekstra de inneværende mnd,eller snittet av de siste mnd. Stemmer dette? Sist fikk jeg nemlig uten problemer snittet av hele lønna gjennomarb.giver.

Skrevet

Hei der!

Hos meg har arb.giver regnet ut snittet av det jeg har jobbet ekstra siste måneder før jeg gikk ut i permisjon, også betaler trygdekontoret ut dette i tillegg til ordinær lønn som arb giver betaler (det blir vel og refundert).Er ikke sikker på om rød dager er regnet med..

Lykke til videre...!

Skrevet

De måler gjennomsnittet av hva du har tjent over en viss tid...

Jeg jobber innen helse og jobber mye mer enn det en har lov til, og tjener det dobbele av min årlige inntekt.

(Beordret pga krise)

Ble sykemeldt en periode.

Da regnet de gjennomsnittet av alt jeg hadde tjent i løpet av de siste 6mnd.

De har en max utbetaling, har du tjent mer enn den, får du ikke mer enn den.

:o)

Skrevet

Ja, her er det mange variable svar! Min respondent på trygdekontoret svarte helt i tåka - men jeg fikk inntrykk av at her skulle de kjøre det som var billigst for dem - har selv yrke i helsesektoren med variabel lønn akkurat som mange av dere. Til slytt fikk jeg vite hvilke paragrafer man skal bruke. Det viser seg at man skal regne ut permisjonspengene på samme måte som sykepenger - og dette kan man lese om på lovdata.no Søk på trygdeloven og les paragraf 8-28. Der står de fem utregningsmåtene. velg den som er best for deg og stå på!

Gjest girasol
Skrevet

Hei! Ja, ser det er forskjellige svar her, og tror dette kan være ganske individuelt... I mitt tilfelle tjente jeg en viss sum da jeg gikk ut i permisjon, og arbeidsgiveren min har fortsatt å betale hele den summen (da er overtid også medberegnet) gjennom hele permisjonsperioden. Så har dem søkt Trygdekontoret om refusjon i etterkant. Som trekkfugl også sier ,har Trygdekontoret en maks sum de betaler ut, så hvis du tjener over det, må arbeidsgiver enten ikke beatele deg hele den summen du hadde før du gikk ut i perm.eller arb.giver må SJØL betale den ekstra summen. Jeg var veldig usikker på dette, for i.o.m.at Trygdekontoret var hypertreige med å gi tilbakemelding på søknaden min om permisjonspenger, så hadde allerede arb.giveren min betalt meg lønn i flere måneder, og var på etterskudd med refusjonskravet. Da de endelig fikk begynt å refusere viste det seg at jeg tjente mer enn Trygdekontoret vil ut med... hva gjør jeg så, tenkte jeg? Kan arb.giver be meg tilbakebetale lønna mi? Nei, heldigvis har jeg en god fagforening og en god arb.giver, så jeg slapp det :-) Men sjekk opp med arb.giveren din om dem har tenkt å refusere lønna di eller om du får perm.pengene direkte fra Trygdekontoret.

M.v.h.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...