påfugl Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jobber i helsesektoren i redusert stilling. Trygdekontoret sier at de tar utgangspunkt i min faste månedslønn når lønna skal regnes ut.D.v.s at det jeg jobber ekstra en mnd nødvendigvis ikke blir regnet med,eller om jeg jobber høytid/røde dager. Dette vil bli en vurderingssak fra trygdekontoret sin side om de betaler ut det som går utover fast mnd-lønn. Altså,arb.giver betaler fast lønn. trygdekontoret"vurderer"om de skal betale det som jeg har jobbet ekstra de inneværende mnd,eller snittet av de siste mnd. Stemmer dette? Sist fikk jeg nemlig uten problemer snittet av hele lønna gjennomarb.giver. 0 Siter
Gjest Dette var ikke helt klart Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Snakker du om beregning av fødselspenger eller hva? 0 Siter
påfugl Skrevet 24. august 2005 Forfatter Skrevet 24. august 2005 Snakker du om beregning av fødselspenger eller hva? Jeg skal være hjemme 1 år med mitt barn:-) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg skal være hjemme 1 år med mitt barn:-) Da er det enten den faste vanlige mnds.lønnen din - eller et snitt av de siste ti mnd. tror jeg? Er litt usikker, men jeg mener du kan få et gjennomsnitt av et visst antall mndr dersom det er mer fordelaktig for deg enn den vanlige fastlønnen din. 0 Siter
tiliti Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Ordlyden er iallefall "Arbeidstakere: Fødselspengene beregnes som hoved-regel etter inntekten de siste fire ukene du var i arbeid. Dersom denne inntekten avviker mer enn 25 prosent fra den vanlige årsinntekten, kan f.eks. gjennomsnittet av de siste tre årenes pensjonspoeng legges til grunn." 0 Siter
tiliti Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Det skal regnes ut på samme måte som sykepenger, her er en del omtale om grunnlaget for sykepenger: 8-28 -> 8-30 http://rundskriv.trygdeetaten.no/rtv/lpext.dll/Infobase8/l19970228-19/l19970228-19~biv/l19970228-19~k8?f=templates&fn=document-frame.htm&2.0#L19970228-19~%A78-16 0 Siter
PieLill Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Hvis det dreier seg svangersskapspenger eller adopsjonspenger skal de ta utgangspunkt i det som er mest lønnsomt av din faste mnd.lønn eller snittet av det du har tjent de siste 6 eller 10 mndr. Husker ikke helt. Poenget er at permisjonspengene skal dekke opp til 6G av det lønnstapet du reelt har ved å gå ut i permisjon. Har du til vanlig en viss del av inntekten fra ekstraarbeid skal dette tas hensyn til i beregningen av permisjonspenger. Har du byttet til en bedre betalt jobb for 3 mndr siden skal de ta hensyn til den lønnen du har i nåv. jobb. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.