makjac Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Hei jeg lurer på om dere som har vært å hentet barn i Colombia synes det var tøft å besøke barnehjemmene der? Med det mener jeg følelsesmessig tøft? Gruer meg litt til det.Har sikkert lyst til å ta med meg alle barna hjem.Hva Kan være lurt å ta med seg til barnehjemmene av ting,leker ol.både til voksne og barn?Bare noen tanker fra meg... 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg antar det er omtrent som å besøke barnehjem i andre land? Da vi var i Kina og hentet barn, besøkte vi også barnehjemmet. Ja, det var tøft, jeg var på gråten inni meg, over å se hvor lite stimulering barna fikk, hvor få personale de var i forhold til antall barn, o.s.v. Selv om de var flinke og helt sikkert gjorde sitt beste. Det var tøft å vite at slik hadde min datter bodd i sitt første leveår, og også de andre barna. Samtidig var jeg usigelig lettet over at hun nå endelig skulle få et hjem og en familie. Heldigvis fikk vi vite at alle barna der ville komme til å få adoptivforeldre. Unntatt hvis de hadde et handicap. Det var ekstra sårt å se de 2-3 barna der (noen var flere år gamle allerede) som vi visste aldri ville få et hjem. 0 Siter
Colombiamamma Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 De fleste barna fra Colombia ICBF har vært i fosterhjem. Det blir ikke formidlet så mange barn fra de private barnehjemmene nå. Men det hender likevel at det kommer noen som har bodd på barnehjem også fra ICBF, men det er ikke så mange slik jeg har forstått det. 0 Siter
Melissa Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg var på barnehjemmet der gutten vår hadde bodd første delen av sitt liv. Barnehjemmene i Colombia er generelt sett meget bra og på det private barnehjemmet han kom fra manglet dem ikke noe virket det som. De hadde mange og tett oppfølging av personalet, mer leker enn her hjemme, masse stimuli og god mat. Bare ett eksempel på at de ihvertfall ikke var understimulerte var at gutten vår drakk av glass selv, spiste med skje og gikk når han var 12 mnd! På "vårt" barnehjem gikk de tur i skogen hver dag, hadde stor lekeplass til de forskjellige aldrene og i 1-3 års bygget gutten vår bodde på hadde de stor perong ute hvor barna hadde hver sin "billeke". Ang. å ville ta med seg barna hjem så følte jeg ikke at dette var noe problem i det hele tatt. De fleste barnehjemmene har både barn som skal adopteres bort - og barn som bor der plassert av barnevernet, for så å komme tilbake til bio familie. Jeg kunne derfor ikke engang vite hvem som var aktuelle for adopsjon. I tillegg så jeg at barna hadde det kjempeflott der og at personalet var oppriktig glad i dem :-) 0 Siter
Melissa Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg var på barnehjemmet der gutten vår hadde bodd første delen av sitt liv. Barnehjemmene i Colombia er generelt sett meget bra og på det private barnehjemmet han kom fra manglet dem ikke noe virket det som. De hadde mange og tett oppfølging av personalet, mer leker enn her hjemme, masse stimuli og god mat. Bare ett eksempel på at de ihvertfall ikke var understimulerte var at gutten vår drakk av glass selv, spiste med skje og gikk når han var 12 mnd! På "vårt" barnehjem gikk de tur i skogen hver dag, hadde stor lekeplass til de forskjellige aldrene og i 1-3 års bygget gutten vår bodde på hadde de stor perong ute hvor barna hadde hver sin "billeke". Ang. å ville ta med seg barna hjem så følte jeg ikke at dette var noe problem i det hele tatt. De fleste barnehjemmene har både barn som skal adopteres bort - og barn som bor der plassert av barnevernet, for så å komme tilbake til bio familie. Jeg kunne derfor ikke engang vite hvem som var aktuelle for adopsjon. I tillegg så jeg at barna hadde det kjempeflott der og at personalet var oppriktig glad i dem :-) ang. leker, klær + + så ønsker de faktisk på de private barnehjemmene å motta nye ting. Kvaliteten på det de har er såpass høy at og i tillegg har de såpass mye at behovet er heller ikke så veldig stort. Derimot settes donasjoner veldig stor pris på - selv om dette ikke er så vanlig fra Norge som enkelte andre land. For vår del hadde vi med oss nye klær til bytte for de gutten vår hadde på + en stor bag med farger, 4 fotballer og dukker, alt nytt. Hvordan det er på de offentlige barnehjemmene er jeg ikke sikker på, men vi gav det brukte tøyet vi hadde med til guiden vår Jorge Rico som senere skulle ha det med til ett offentlig sykehus å dele ut til nybakte foreldre. 0 Siter
califam Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 http://home.no.net/califam/tekster/chiquitines.htm Dette er linken til en reportasje fra et barnehjem i Cali (har tidligere stått i bladet til Adopsjonsforum). 0 Siter
makjac Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Jeg antar det er omtrent som å besøke barnehjem i andre land? Da vi var i Kina og hentet barn, besøkte vi også barnehjemmet. Ja, det var tøft, jeg var på gråten inni meg, over å se hvor lite stimulering barna fikk, hvor få personale de var i forhold til antall barn, o.s.v. Selv om de var flinke og helt sikkert gjorde sitt beste. Det var tøft å vite at slik hadde min datter bodd i sitt første leveår, og også de andre barna. Samtidig var jeg usigelig lettet over at hun nå endelig skulle få et hjem og en familie. Heldigvis fikk vi vite at alle barna der ville komme til å få adoptivforeldre. Unntatt hvis de hadde et handicap. Det var ekstra sårt å se de 2-3 barna der (noen var flere år gamle allerede) som vi visste aldri ville få et hjem. Takk for alle svar. Lykke til videre alle sammen. Vi venter, som mange andre, på distrikt.Måtte det gå fort! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.