Gå til innhold

Bilsikring i barnehagen

Anbefalte innlegg

Gjest er det "lov"?
Skrevet

Er i grunnen ikke så opptatt av om det er lov eller ikke, men av sikkerheten til barnet mitt:

2-åringene sitter kun på pute i bil når bhg skal på tur. Hva synes dere om dette, er det vanlig praksis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nektet det. Hvis 2-åringen din veier mindre enn 15 kg som vel er grensa for pute, er det ikke lov heller.

Barn under 4 år skal sitte i eget sikkerhetsgodkjent sete står det i loven.

Gjest er det "lov"?
Skrevet

Jeg hadde nektet det. Hvis 2-åringen din veier mindre enn 15 kg som vel er grensa for pute, er det ikke lov heller.

Barn under 4 år skal sitte i eget sikkerhetsgodkjent sete står det i loven.

Takk, er også av samme oppfatning, og har allerede sagt i fra!

Skrevet

Da hadde jeg slått meg helt vrang. Det hadde jeg absolutt ikke gått med på.

Skrevet

Totalt ansvarsløst og fryktelig forbudt... Godt du sier fra til dem!

I prinsessens barnehage presterte de å si en gang de skulle på tur at "hun trenger vel ikke pute" da hun var 5... Da var det ei som resolutt nappet egen bilstol ut og nærmest kastet den i armene på tanten...

Gjest Persille
Skrevet

Nei, det er ikke lov. Barnehager er som alle andre pålagt å følge veitrafikkloven, og som Lillemus sier skal barn under fire år sikres forsvarlig.

Men; de kan kreve at dere stiller med sete - og det er jo greit, da vet dere hva dere får :)

Skrevet

Da barna var små, og skulle på biltur med barnehagen, fikk vi foreldre beskjed om å sette igjen bilsetene, slik at de brukte dem.

Barnehagen gjør sikkert dette for at det skal være lettvint for dere foreldre, men lov er det nok ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...