Gjest er det "lov"? Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Er i grunnen ikke så opptatt av om det er lov eller ikke, men av sikkerheten til barnet mitt: 2-åringene sitter kun på pute i bil når bhg skal på tur. Hva synes dere om dette, er det vanlig praksis? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg hadde nektet det. Hvis 2-åringen din veier mindre enn 15 kg som vel er grensa for pute, er det ikke lov heller. Barn under 4 år skal sitte i eget sikkerhetsgodkjent sete står det i loven. 0 Siter
Gjest er det "lov"? Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg hadde nektet det. Hvis 2-åringen din veier mindre enn 15 kg som vel er grensa for pute, er det ikke lov heller. Barn under 4 år skal sitte i eget sikkerhetsgodkjent sete står det i loven. Takk, er også av samme oppfatning, og har allerede sagt i fra! 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Da hadde jeg slått meg helt vrang. Det hadde jeg absolutt ikke gått med på. 0 Siter
Cumbria Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Totalt ansvarsløst og fryktelig forbudt... Godt du sier fra til dem! I prinsessens barnehage presterte de å si en gang de skulle på tur at "hun trenger vel ikke pute" da hun var 5... Da var det ei som resolutt nappet egen bilstol ut og nærmest kastet den i armene på tanten... 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Nei, det er ikke lov. Barnehager er som alle andre pålagt å følge veitrafikkloven, og som Lillemus sier skal barn under fire år sikres forsvarlig. Men; de kan kreve at dere stiller med sete - og det er jo greit, da vet dere hva dere får 0 Siter
tuss&troll Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Da barna var små, og skulle på biltur med barnehagen, fikk vi foreldre beskjed om å sette igjen bilsetene, slik at de brukte dem. Barnehagen gjør sikkert dette for at det skal være lettvint for dere foreldre, men lov er det nok ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.