esi Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Tuppelura har begynt i 1.klasse nå, og vi tenkte det var en god idè med en bli-kjent-klassefest - Dvs. i første omgang for jentene.. Har noen av dere der ute noen gode tips og råd til en klassefest? Hva gjør man, evt. tema e.l. Alle gode tips og råd taes imot med takk:o) 0 Siter
Cumbria Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Har ingen tips, men hvorfor bare jentene? Jeg skjønner at det kan bli mange, men i den alderen leker de da en del sammen, gutter og jenter? Min jente lekte med og leker fortsatt med gutter hun... 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Her arrangerer foreldrekontaktene i klassen sammen med foreldrene spillkveld i klasserommet for alle med foreldre. Da tar man med seg et spill, litt kaffi/te eller noe å bite i. Da kan alle begynne å bli kjent med hverandre på en koselig måte :-) 0 Siter
nitni Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Hvorfor bare jentene? Jeg synes det er mye mer naturlig å be begge kjønn. Vi gjorde det sånn i fjor at vi delte inn foreldregruppa i små grupper, som hver fikk i oppgave å arrangere noe sosialt for ungene med familie. Noen av aktivitetene vihadde var: Spillekveld med kveldsmat. Alle tok med seg et spill og kveldsmat til sin familie. Kjempekoselig! Middag. Alle tok med middag for sin familie, så spiste vi sammen hele klassen med foreldre, søsken og event. besteforeldre. Også et kjempekoselig arr. Vi har arrangementene i SFO-delen som er 1.trinnets "klasserom", og der er det et flott og innholdsrikt kjøkken. Vi har også leid 4-H gården med kveldsstell av dyrene, grilling, kake og kaffe. Dette var et veldig vellykket arr. Jeg synes det er nesten like viktig at foreldrene blir kjent som ungene. Ungene blir jo kjent i skoletiden, men foreldrene møtes som oftest bare på foreldremøte 2 ganger i året. Jeg synes det er lettere å sende jenta mi på besøk til klasse venner når jeg vet av foreldrene. Det er også lettere å ringe for å spørre om ting, invitere barna på besøk o.l. når man vet hvem man snakker med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.