mariaflyfly Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 *gapskratter* Ikke rart jentungen liker deg godt! En sjelsfrende! Jentungen er bra dame. 0 Siter
annegunn Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Sikkert ikke! ;-) Men til og fra skolen og ute i friminuttene burde det vel gå greit. Da løser jeg bare halve problemet. Gummistøvler er teit i skogen også. I vår løste vi det med litt lang sesong for et par ecco goretex vinterstøvler, men i august er det litt voldsomt... 0 Siter
annegunn Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Jentungen er bra dame. Det har jeg visst lenge 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Da løser jeg bare halve problemet. Gummistøvler er teit i skogen også. I vår løste vi det med litt lang sesong for et par ecco goretex vinterstøvler, men i august er det litt voldsomt... Fjortiser (dvs. fra ca. 12) nekter jo gjerne å gå med regntøy også, de vil bare gå med paraply. Kjempepraktisk på tur i skogen :-) 0 Siter
annegunn Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Fjortiser (dvs. fra ca. 12) nekter jo gjerne å gå med regntøy også, de vil bare gå med paraply. Kjempepraktisk på tur i skogen :-) Husker laban hadde et innlegg for et par år siden, hvor hun hadde prøvd å overbevise datteren om allværsjakkens fortreffelighet. Uten hell. Men min går med regnjakke, som sagt. Ikke gummijakke, da, det er teit.... 0 Siter
morsan Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Fjortiser (dvs. fra ca. 12) nekter jo gjerne å gå med regntøy også, de vil bare gå med paraply. Kjempepraktisk på tur i skogen :-) Og for noen tar det kanskje aldri slutt! ;-) Husker en av deltagerne i shopaholic da de fikk i oppgave å shoppe for en båttur i åpen båt på Oslo-fjorden: Hun kom med paraply i veska!!! *ler* 0 Siter
laban Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Husker laban hadde et innlegg for et par år siden, hvor hun hadde prøvd å overbevise datteren om allværsjakkens fortreffelighet. Uten hell. Men min går med regnjakke, som sagt. Ikke gummijakke, da, det er teit.... Hmm, det har jeg fortrengt. Men det stemmer sikkert - man ser nemlig tjukk ut i praktiske jakker. Forrige vinters hovedtema oss imellom var hvorvidt Converse-sko egentlig egner seg på allslags føre, inkludert slaps eller høy snø :-| Nå er minsten skolegutt, og jeg krysser fingrene for at han likevel fortsetter å være enkel i klesveien... 0 Siter
Gjest pragle Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg liker ikke gummistøvler selv, så jeg har prioritert å kjøpe uforete gore-tex sko til barna mine. Jeg liker at de er litt halvhøye, slik at regnbuksa kan trekkes over. De brukes alle våte dager, unntatt de dagene hvor det pøsregner(som på vestlandet i går). Fungerer kjempebra! Vi kjøpte sist vår på Intersport, tror jeg, et par av merket Garmont. Litt stive, men billige, ca 400, og vanntette. Ellers har vi hatt ecco, men de finner jeg ikke lengre uforede i butikken:(. På Obs så jeg noen lave joggesko med sympatex, eller noe sånt, nå nettopp. Så det har de sikkert ennå. 0 Siter
annegunn Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Hmm, det har jeg fortrengt. Men det stemmer sikkert - man ser nemlig tjukk ut i praktiske jakker. Forrige vinters hovedtema oss imellom var hvorvidt Converse-sko egentlig egner seg på allslags føre, inkludert slaps eller høy snø :-| Nå er minsten skolegutt, og jeg krysser fingrene for at han likevel fortsetter å være enkel i klesveien... Det var en kommentar fra en Danmarkstur... Men jentungen min er ikke helt konsekvent. Jeg spurte henne i dag om hun ville ha todelt eller hel vinterdress i år - hun går altså i fjerde klasse. 'Hel dress.' 'Hvorfor det?' "For da går det mye fortere å kle på seg, siden det bare er ett plagg'... Så bare det er praktisk nok er det ikke teit, tydeligvis. 0 Siter
laban Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Det var en kommentar fra en Danmarkstur... Men jentungen min er ikke helt konsekvent. Jeg spurte henne i dag om hun ville ha todelt eller hel vinterdress i år - hun går altså i fjerde klasse. 'Hel dress.' 'Hvorfor det?' "For da går det mye fortere å kle på seg, siden det bare er ett plagg'... Så bare det er praktisk nok er det ikke teit, tydeligvis. Åja, nå husker jeg det - hele familien fikk nye, kjempebillige jakker i Danmark, men hun forklarte meg at hun 9. klassinge ikke kunne bruke sånne praktiske jakker som holdt vær og vind ute. Cordjakke og paraply derimot, er visst veldig greit uansett skrått regn. Dem om det... 0 Siter
laban Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Åja, nå husker jeg det - hele familien fikk nye, kjempebillige jakker i Danmark, men hun forklarte meg at hun 9. klassinge ikke kunne bruke sånne praktiske jakker som holdt vær og vind ute. Cordjakke og paraply derimot, er visst veldig greit uansett skrått regn. Dem om det... Det skal selvsagt stå enten "hun" eller "9.- klassinger". 0 Siter
annegunn Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Jeg liker ikke gummistøvler selv, så jeg har prioritert å kjøpe uforete gore-tex sko til barna mine. Jeg liker at de er litt halvhøye, slik at regnbuksa kan trekkes over. De brukes alle våte dager, unntatt de dagene hvor det pøsregner(som på vestlandet i går). Fungerer kjempebra! Vi kjøpte sist vår på Intersport, tror jeg, et par av merket Garmont. Litt stive, men billige, ca 400, og vanntette. Ellers har vi hatt ecco, men de finner jeg ikke lengre uforede i butikken:(. På Obs så jeg noen lave joggesko med sympatex, eller noe sånt, nå nettopp. Så det har de sikkert ennå. Halvhøye, ufora goretex, nettopp! Det tror jeg ville vært perfekt. Selv har jeg ecco goretex til drittdager, det er jo helt ypperlig. 0 Siter
labine Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Halvhøye, ufora goretex, nettopp! Det tror jeg ville vært perfekt. Selv har jeg ecco goretex til drittdager, det er jo helt ypperlig. men hvor har de det hen? mamma var og så etter i går for meg men fant ikke.... 0 Siter
annegunn Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 men hvor har de det hen? mamma var og så etter i går for meg men fant ikke.... Ja, det var lissom det jeg lurte på også da... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.