Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

3åringen min skal være ute 3-4 dager i uken, 4-5 timer hver gang.

Nå må høst/vintergarderoben fornyes og jeg trenger tips angående dress, sko, regntøy, votter, lue osv som vil holde poden varm og god.

Særlig votter og vintersko. Hva slags cherroxer er best, eller er alle typer like?

Vi bor på Vestlandet så høsten og vinteren her er stort sett preget av regn, kuling og MYE iskald vind. (et par dager med snø også da :)

Hva gjør dere andre når barnehagebarn skal være ute hele dager?

Skrevet

reima tec sine dresser er bra, de er vanntette og snare og tørke, men skal ikke tørkes i tørkeskap.

ullvangsokker eller tilsvarende på føttene for å holde de varme selv om de blir våte.

Et par gode goretex sko, sherrox er ikke bra for føttene i lengden.

Reimatec sine votter er også gode, er lange og holder seg godt på plass.

Ellers er det viktig å holde skiftekurven i barnehagen oppdatert og fylle opp etterhvert.

Skrevet

Jeg har hatt to barn i naturbhg, og de har elsket det!

Viktigst er ullundertøy innerst, og ullsokker!!

Selv liker jeg ikke gummistøvler/cherrox noe særlig, men det trengs i øspøs regn. Jeg sender med gore-tex sko(foret og uforet), så langt det går. Merkene har forskjellig passform, så det viktigste er å finne det som sitter bra på ditt barn. Ecco liker jeg best.

Kapphal vant sist regntøytest, men jeg har aldri prøvd det altså. Vi har prøvd h&m, refleks og HH, og alt har fungert ok. Sydvest kan være greit å ha, se etter de uten hakestropp.(obs og leketøy bl.a.) Noen barn liker regnvotter, mine gjør_ikke _det.

Hjelmlue er bra, eller lue og hals. Det er lurt å ha votter og luer i forskjellige tykkelser, for forskjellige tempraturer. Pass på at barnet klarer å gripe med vottene, at de er tynne nok.

Av dresser liker jeg best de av "funksjonsmateriale", for de er lette, varme og vanntette. Vi har hatt HH-tec, troll og reima-tec. HH-tec har vært mest slitesterk.

Det kan også være kjekt med en tynn parkdress før det blir kaldt nok til vinterdressen. Denne dressen kan jo også være ekstra dress til vinteren, da med ulltøy under.

I sekken er det lurt å ha med skiftetøy, ullsokker, ullgenser og varm drikke til kalde dager.

Skrevet

Vi har brukt Skofus sine cherroxer siden barna var bittesmå, og jeg har ikke noe å utsette på dem i det hele tatt. Husker Viking sine som stinket noe utrolig fra den tiden jeg jobbet i barnehage, men vi har ikke merket noe slikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...