Gå til innhold

SFO - billigste og dyreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabokomunen her, satte opp prisen på SFO når de måtte senke barnehageprisene.

De mente at når de ble tvinget til å ta mindre betalt pr barnehageplass, måtte de få inn de pengene et annet sted, dermed dyrere SFO!

Psykt!

Skrevet

ja?

Jeg syntes 2500 var fryktelig ille. 3600 er helt sinnsykt.

Skrevet

Nabokomunen her, satte opp prisen på SFO når de måtte senke barnehageprisene.

De mente at når de ble tvinget til å ta mindre betalt pr barnehageplass, måtte de få inn de pengene et annet sted, dermed dyrere SFO!

Psykt!

Og de økte overføringene fra staten ....? Grunnlaget for at blant annet småbarnstillegget ble fjernet...?

Hvor havnet de?

Skrevet

Og de økte overføringene fra staten ....? Grunnlaget for at blant annet småbarnstillegget ble fjernet...?

Hvor havnet de?

Hakke peiling!

Men sånn er det i den kommunen!

Landets dyreste eiendomsskatt har de også!

Kommunen blir styrt av arbeiderpartiet...

Skrevet

Hvor havnet de?

De økte overføringene fra staten ifm makspris i barnehagen er øremerkede tilskudd, så de overføringene har nok havnet på rett plass.

Samtidig med innføring av maksprisen i barnehager ble øremeringen av statstilskuddet til SFO fjernet. Kommunen kan dermed bruke disse pengene på andre ting.

Som om ikke det var nok, ble det ved lovendring gitt kommunen anledning til å kreve alle kostnader til SFO dekket av foreldrene, mens det tidligere var en tre-deling av kostnadene.

Så der er forklaringen på den økte prisen og den forskjellige prissettingen. Kommer vel an på hva den enkelte kommune prioriterer..

Småbarnstillegget...ja, det ble lagt til kontantstøtten så vidt jeg vet

Skrevet

Vi betaler 1800 kr. måneden for full sfo-plass (Oslo).

Halv plass (12 timer pr. uke) koster 1200 ett eller annet.

Skrevet

De økte overføringene fra staten ifm makspris i barnehagen er øremerkede tilskudd, så de overføringene har nok havnet på rett plass.

Samtidig med innføring av maksprisen i barnehager ble øremeringen av statstilskuddet til SFO fjernet. Kommunen kan dermed bruke disse pengene på andre ting.

Som om ikke det var nok, ble det ved lovendring gitt kommunen anledning til å kreve alle kostnader til SFO dekket av foreldrene, mens det tidligere var en tre-deling av kostnadene.

Så der er forklaringen på den økte prisen og den forskjellige prissettingen. Kommer vel an på hva den enkelte kommune prioriterer..

Det med at småbarnstillegget (som alle som mottok barnetrygd fikk med barn mellom 1-3 år) ble lagt til kontantstøtten, er blodig urettferdig! Jeg kan rett og slett ikke begripe den forskjellsbehandlingen av barnefamilier.

Trenger liksom de som har råd til å gå hjemme med kontantstøtte småbarnstillegget noe mer enn de som faktisk er nødt til å jobbe?

Jeg kommer visst aldri over den endringen der, jeg!

Skrevet

Hvor havnet de?

Det med at småbarnstillegget (som alle som mottok barnetrygd fikk med barn mellom 1-3 år) ble lagt til kontantstøtten, er blodig urettferdig! Jeg kan rett og slett ikke begripe den forskjellsbehandlingen av barnefamilier.

Trenger liksom de som har råd til å gå hjemme med kontantstøtte småbarnstillegget noe mer enn de som faktisk er nødt til å jobbe?

Gjest da må det gå galt da
Skrevet

Hakke peiling!

Men sånn er det i den kommunen!

Landets dyreste eiendomsskatt har de også!

Kommunen blir styrt av arbeiderpartiet...

Ja, men det sier vel litt det da?

Styrt av ap

Skrevet

Ja, men det sier vel litt det da?

Styrt av ap

Har du noen bedre alternativer når det gjelder parti?

Gjest da må det gå galt da
Skrevet

Har du noen bedre alternativer når det gjelder parti?

ja, det har jeg

Skrevet

ja, det har jeg

Vil du dele det meg meg og begrunne det?

*meget rådvill før stemmeavgivningen*

Skrevet

Helt enig!

Skrevet

Fyttikatta.

Men det med kontantstøtten: Grunnlaget for å fjerne småbarnstillegget var å finansiere barnehagereformen. Derfor ble småbarnstillegget beholdt av foreldre som ikke brukte barnehage - dvs mottok kontantstøtte.

Skrevet

Grunnlaget for å fjerne småbarnstillegget var å finansiere barnehagereformen. Derfor ble småbarnstillegget beholdt av foreldre som ikke brukte barnehage - dvs mottok kontantstøtte.

Skrevet

Fyttikatta.

Men det med kontantstøtten: Grunnlaget for å fjerne småbarnstillegget var å finansiere barnehagereformen. Derfor ble småbarnstillegget beholdt av foreldre som ikke brukte barnehage - dvs mottok kontantstøtte.

Det er nok rett, ja.

Politikerne gir med den ene hånda og tar med den andre.

Skjønner ikke disse "glupingene" at det er de samme foreldrene som betaler lav pris for barnehage som senere skal betale den høye prisen for SFO????

Skrevet

Det er nok rett, ja.

Politikerne gir med den ene hånda og tar med den andre.

Skjønner ikke disse "glupingene" at det er de samme foreldrene som betaler lav pris for barnehage som senere skal betale den høye prisen for SFO????

Tja. Foreløpig er det vi som har litt for "gamle" unger til at vi fikk glede av maksprisen - dvs. vi som har betalt 3000-4000 pr. mnd. for barnehagen i alle år - som også betaler de høye SFO-prisene.

Skrevet

Tja. Foreløpig er det vi som har litt for "gamle" unger til at vi fikk glede av maksprisen - dvs. vi som har betalt 3000-4000 pr. mnd. for barnehagen i alle år - som også betaler de høye SFO-prisene.

I know, er også blant disse ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...