Gå til innhold

SFO - billigste og dyreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnlaget for å fjerne småbarnstillegget var å finansiere barnehagereformen. Derfor ble småbarnstillegget beholdt av foreldre som ikke brukte barnehage - dvs mottok kontantstøtte.

Ok, skjønner litt mer bakgrunnen nå ja, men det er fortsatt j... urettferdig og forskjellsbehandling, synes

Skrevet

Tja. Foreløpig er det vi som har litt for "gamle" unger til at vi fikk glede av maksprisen - dvs. vi som har betalt 3000-4000 pr. mnd. for barnehagen i alle år - som også betaler de høye SFO-prisene.

Ja, vi er de "heldige"

Skrevet

Det med at småbarnstillegget (som alle som mottok barnetrygd fikk med barn mellom 1-3 år) ble lagt til kontantstøtten, er blodig urettferdig! Jeg kan rett og slett ikke begripe den forskjellsbehandlingen av barnefamilier.

Trenger liksom de som har råd til å gå hjemme med kontantstøtte småbarnstillegget noe mer enn de som faktisk er nødt til å jobbe?

Jeg kommer visst aldri over den endringen der, jeg!

Legger du sammen statlig og kommunal støtte får en som har barnet i barnehag mye mer til subsidiert barnepass enn en som mottar kontantstøtte.

Men det var et klassisk tilfelle av gi med den ene hånden og ta med den andre.

mvh

Skrevet

Legger du sammen statlig og kommunal støtte får en som har barnet i barnehag mye mer til subsidiert barnepass enn en som mottar kontantstøtte.

mvh

Ja, det er stort sett det det er over hele fjøla synes jeg; gi med den ene og ta med den andre.

Skrevet

mvh

"Legger du sammen statlig og kommunal støtte får en som har barnet i barnehag mye mer til subsidiert barnepass enn en som mottar kontantstøtte."

Skjønner ikke hva du vil frem til med denne kommentaren? En som bruker dagmamma har da som regel lavere netto-kostnad for barnepass enn en som bruker barnehage....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...