Gå til innhold

Billige barneseter til bil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får grøsninger når jeg hører folk sparer på penger når det gjelder sikkerhet i bil.

Har ikke bil selv, men har ungene med i bil noen ganger i mnd og har selvfølgelig ordentlige bilseter til dem. HTS 1-2-3 har vi, kosta ca. 1300,- pr. stk for halvannet år siden.

Jeg får grøsninger når jeg hører folk sparer på penger når det gjelder sikkerhet i bil.

Har ikke bil selv, men har ungene med i bil noen ganger i mnd og har selvfølgelig ordentlige bilseter til dem. HTS 1-2-3 har vi, kosta ca. 1300,- pr. stk for halvannet år siden.

Alle barneseter som selges i Norge tilfredsstiller vel dagens krav til sikkerhet, billig eller dyrt?

Annonse

Alle barneseter som selges i Norge tilfredsstiller vel dagens krav til sikkerhet, billig eller dyrt?

En Opel Micra er en bil. En Mercedez er en bil. Hvilken tror du er sikrest?

At begge setene er sikkerhetsgodkjente betyr ikke at begge er like gode.

Enig, det provoserer meg at man liksom skal måtte kjøpe dyyyyrt for at folk skal tro det er mest sikkert.

Når det gjelder bilseter for barn så holder jeg meg unna de aller billigste setene ja. Noe må de jo ha spart på for å få dem så billige...

Dessuten synes jeg ikke 13-1400 for et bilsete er så dyrt jeg da. Når ungene er blitt såpass store kan man jo kjøpe seter de kan han så lenge de har bruk for sete/pute.

Godkjente seter er godkjente seter for min del. De har skikkelige seter i hovedbilen vår som de blir kjørt til barnehagen med hver dag. Nå skal de hentes med den andre bilen en gang i uka og kjøres hjem. Jeg kommer ikke til å kjøpe dyre bilseter til det.

Vi har prøvd både dyre og rimelige seter før og forskjellen ligger stort sett i finessene, justeringen, hodestøtten osv. Ellers er jo konstruksjonen på setene relativt lik.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg forsvarer meg, men ble faktisk litt provosert av at kun to personer av ca ti svar svarte på det jeg spurte om mens resten var kritikk. Er det slik at alle som ikke gjør samme valg som dere er dårligere foreldre?

Finn.no har jeg allerede prøvd men vil helst ikke ha brukte seter som kan ha vært i kolisjoner. Skal sjekke hva Mekk kan ha.

Hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...