Gå til innhold

Hvordan betaler dere barnevakten?

Anbefalte innlegg

Gjest Halling

Såvidt jeg vet kan man tjene inntil 1000 kr fra hver av inntil 10 forskjellige arbeidsgivere i løpet av et år uten at det er nødvendig å føre det opp i selvangivelsen.

Det står ikke noe sted så vidt jeg ser, men det kan være at det passerer.

10 000 er mye, men er det f eks en begrenset hobby, uegnet til å være et foretak, så går det kanskje.

Jeg vet ikke riktig, men det er forskjell på om vedk passer barn i barnets hjem eller hjemme hos seg selv.

Fortsetter under...

Det står ikke noe sted så vidt jeg ser, men det kan være at det passerer.

10 000 er mye, men er det f eks en begrenset hobby, uegnet til å være et foretak, så går det kanskje.

Jeg vet ikke riktig, men det er forskjell på om vedk passer barn i barnets hjem eller hjemme hos seg selv.

http://www.skatteetaten.no/Templates/Rettledning.aspx?id=10451

"Mottatt lønn, skattepliktige naturalytelser og trekkpliktige utgiftsgodtgjørelser som ikke overstiger 1000 kr i 2004 fra samme arbeidsgiver, er skattefrie"

Så har du lært noe i dag og. ;)

Gjest Halling

http://www.skatteetaten.no/Templates/Rettledning.aspx?id=10451

"Mottatt lønn, skattepliktige naturalytelser og trekkpliktige utgiftsgodtgjørelser som ikke overstiger 1000 kr i 2004 fra samme arbeidsgiver, er skattefrie"

Så har du lært noe i dag og. ;)

Bra, men det står ikke hvor mange arbeidsgivere, du blir veldig fort næringsdrivende.

En som vasker biler prøvde seg på den. En hundefrisør, en plenklipper osv,

Det gikk ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...