Gå til innhold

6 åringen er syk, skal jeg si fra til skolen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har nå aldri gjort annet her iallefall :)

Når barnet drar på skolen igjen så har hun med meldingsboka hvor du har skrevet at hun har vært hjemme x ant. dager pga. x sykdom.

Skulle være bra nok det :)

Men vær obs på at hvis det drar i langdrag så trenger du en form for "attest" fra lege på forholdet.

:)

Det var det jeg trodde, det var jo sånn da jeg gikk på skolen også, men som "førstegangs skolemor" er det et par ting jeg ikke har peil på. Og foreldremøtet som var før skolestart fikk ikke vi info om at var engang.. der opplyste de sannsynligvis om sånt.

Annonse

Har nå aldri gjort annet her iallefall :)

Når barnet drar på skolen igjen så har hun med meldingsboka hvor du har skrevet at hun har vært hjemme x ant. dager pga. x sykdom.

Skulle være bra nok det :)

Men vær obs på at hvis det drar i langdrag så trenger du en form for "attest" fra lege på forholdet.

:)

Hun har feber, er tett i halsen og nesa, så det går nok over i løpet av helgen.

Men hva er langdrag i denne sammenhengen? Mer enn tre skoledager, sånn som det er når man jobber?

Gjest telemarkingen

Vi skriver i meldingsboken når barnet er tilbake på skolen.

Nå har ikke snuppa vår vært borte i mange dager i strekk, skulle dagene bli mange er det vel normalt at en ringer å informerer. Noen lærere er også flinke til å ta kontakt med hjemmet når det blir langvarig.

Annonse

Hos oss er det sånn at skolen ringer oss opp om barnet er 15 min. forsinket. Så derfor måtte vi har ringt og gitt beskjed. Dette syntes jeg er betryggende så da_vet_ jeg at han har kommet seg trygt til skolen også. Det holder å gi beskjed til SFO eller skolen på morgenen.

Hun har feber, er tett i halsen og nesa, så det går nok over i løpet av helgen.

Men hva er langdrag i denne sammenhengen? Mer enn tre skoledager, sånn som det er når man jobber?

Mener det, men det er vel litt fra skole til skole hvor "strenge" de er.

God bedring til den lille da :)

Vi har fått beskjed om å ringe og si at barnet er sykt, slik at de ikke tror det har forsvunnet på skoleveien. Synes det er trygt og greit, jeg!

Helt klart! Vi fikk nemlig eksplisitt beskjed om å IKKE ringe, slik vi var vant med fra barnehagen, men sende melding i etterkant.

Det liker jeg dårlig, du...Jeg ville synes det var trygt å vite at han ikke somlet seg bort underveis :)

Hos oss er det slik:

Skolen vil bare ha beskjed i meldingsboka i etterkant. SFO vil ha beskjed hvis ikke barnet skal dit etter skolen, fordi de har ansvaret for at barnet kommer fra skolen til SFO og må vite om de skal begynne å lete.

Hmm, da ringer jeg SFO jeg, sånn for å være sikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...