Gå til innhold

6 åringen er syk, skal jeg si fra til skolen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt klart! Vi fikk nemlig eksplisitt beskjed om å IKKE ringe, slik vi var vant med fra barnehagen, men sende melding i etterkant.

Det liker jeg dårlig, du...Jeg ville synes det var trygt å vite at han ikke somlet seg bort underveis :)

Rart så ulike skolefolk er!! Kan da ikke være så vanskelig å ta imot en beskjed, vel!

Rart så ulike skolefolk er!! Kan da ikke være så vanskelig å ta imot en beskjed, vel!

Nei, men hun har oppgitt mobilnummeret sitt, så det kunne vel tenkes at vi kan gjøre en avtale etterhvert.

Foreløpig følger jeg til skolen, det er når han går selv at det blir et "problem" for meg ;)

Ved sykdom ringer vi skolen og skriver i meldeboka i etterkant.

Det har vært noen tilfeller at barn har somlet enooormt på skoleveien. Da har læreren tatt beina fatt og gått dem i møte. På skoleveien er det en tidvis ganske stri og stor bekk, som er veldig spennende...

Derfor er det viktig å ringe hvis barnet er sykt!

Annonse

Men man kan jo avtale med SFO at man ikke kommer til å benytte morgentilbudet.

Merkelig hvor stivbeinte de SFOtidene kan være.

mvh

Jo, man kan selvsagt avtale at barnet ikke kommer om morgenen, men man må likefullt betale for det, og da bør man jo ikke være redd for å ringe og si at barnet er sykt den dagen. .-)

Jo, man kan selvsagt avtale at barnet ikke kommer om morgenen, men man må likefullt betale for det, og da bør man jo ikke være redd for å ringe og si at barnet er sykt den dagen. .-)

Det er ikke snakk om å være redd for å ringe til SFO å gi en beskje.

Det dreier seg om at om man aldri benytter morgentilbudet på SFO, hjelper det lite å bringe inn SFO når det gjelder å forvisse seg om at barnet har kommet trygt fram til skolen.

Jeg mener den tryggeste ordningen er at alt fravær skal meldes minimum til det stedet barnet oppholder seg først. Om fravær ikke er meldt skal barnet "etterlyses".

mvh

Det er ikke snakk om å være redd for å ringe til SFO å gi en beskje.

Det dreier seg om at om man aldri benytter morgentilbudet på SFO, hjelper det lite å bringe inn SFO når det gjelder å forvisse seg om at barnet har kommet trygt fram til skolen.

Jeg mener den tryggeste ordningen er at alt fravær skal meldes minimum til det stedet barnet oppholder seg først. Om fravær ikke er meldt skal barnet "etterlyses".

mvh

Mulig at vi snakker om to forskjellige ting. Jeg kommenterte Velourias spørsmål om det var SFO man skulle ringe til og meddele at barnet er sykt, OGSÅ dersom barnet ikke normalt kommer på SFO om morgenen.

Og hvor man ringer avhenger jo av rutinene på det stedet man er, men hos oss ville jeg ikke nølt med å ringe sfo og meldt fra om sykdom, SELV OM barnet normalt ikke sulle være på sfo om morgenen.

Hos oss virker det som om dette er en lettere og mer praktisk "beskjed-rute" enn å ringe skolens administrasjon el lign.

Mulig at vi snakker om to forskjellige ting. Jeg kommenterte Velourias spørsmål om det var SFO man skulle ringe til og meddele at barnet er sykt, OGSÅ dersom barnet ikke normalt kommer på SFO om morgenen.

Og hvor man ringer avhenger jo av rutinene på det stedet man er, men hos oss ville jeg ikke nølt med å ringe sfo og meldt fra om sykdom, SELV OM barnet normalt ikke sulle være på sfo om morgenen.

Hos oss virker det som om dette er en lettere og mer praktisk "beskjed-rute" enn å ringe skolens administrasjon el lign.

Om jeg ringer til SFO og gir beskje om at barnet ikke kommer, vil ikke klasseforstander få beskje. SFO foretrekker å få direkte beskje om et barn ikke kommer ikke via skolen. Slik unngås forglemmelser og missforståelser.

En tekstmelding begge steder funker fint.

Om jeg ringer til SFO og gir beskje om at barnet ikke kommer, vil ikke klasseforstander få beskje. SFO foretrekker å få direkte beskje om et barn ikke kommer ikke via skolen. Slik unngås forglemmelser og missforståelser.

En tekstmelding begge steder funker fint.

Ja, det er jo kjempefint å kunne sende sms! det tilbudet har ikke vi, dessverre.

Men det funker fint likevel! :-) SFO og skole er i samme lokaler, og det er sfo-folka som får barna til å sette seg på plassene sin og teller opp/krysser av på lista og er der til læreren kommer, så da kan de veldig lett levere en beskjed der og da om at et barn blir borte den dagen.

Ja, det er jo kjempefint å kunne sende sms! det tilbudet har ikke vi, dessverre.

Men det funker fint likevel! :-) SFO og skole er i samme lokaler, og det er sfo-folka som får barna til å sette seg på plassene sin og teller opp/krysser av på lista og er der til læreren kommer, så da kan de veldig lett levere en beskjed der og da om at et barn blir borte den dagen.

Helt annen ordning enn hos oss.

;-)

Her ville det ikke vært nok personale til å følge barna inne i de forskjellige klassene.

mvh

Annonse

Det er vel i seneste laget det her. Men her er det sånn at barna ikke etterlyses hvis de ikke har kommet som normalt om morgenen. Vil man forvisse seg om at de er kommet trygt fram, må man ringe opp og spørre.

Av den grunn ringer jeg heller aldri og sier ifra når barnet er sykt, det vanlige er at vi sender med melding i etterkant. Sikkert ulikt fra skole til skole det der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...