Gå til innhold

Hvor lenge hjelper dere til med kroppsvask?

Anbefalte innlegg

Ja, wok er ok.

Jeg må bare nevne at ettersom årene går, er middagsbiten noe av det verste...

Alle idéer er brukt opp for lengst. Og jeg har begynt å mislike middagslaging i middagstiden.

Det er kjempekjedelig, selvom jeg elsker å lage mat. Men den middagen og at man må ta litt hensyn til at alle får noe av det de liker er ganske mye pes. Stort sett er barna fornøyde med pasta eller ris, men de kan jo ikke leve på det hele tiden heller.

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Knotten

21

• jubalong70

5

• Mandolaika

5

• Velouria

3

Mest aktive i denne tråden

Ja, men håret til Nenne hjelper jeg til med.

Utrolig hvor mye shampo ho kan klare å putte oppi der :-)

Har dere så mye shampo i huset, da? Pleier ikke junior å dekorere gulvet med det dere har av flytende hygieneprodukter?

10 åringen vår begynte med det da hun var 5.

Da var lillesøster baby, så vi tok kveldsstellet på henne mens 5 åringen blei veiledet i dusjen :o). Hun lærte seg fort hvor mye schampo hun skulle bruke. Etter dette har hun klart seg selv i dusjen.

Nå begynner lillesøster på 5, også å ville dusje alene, det går bra det :o).

Har dere så mye shampo i huset, da? Pleier ikke junior å dekorere gulvet med det dere har av flytende hygieneprodukter?

Det er derfor vi veldig ofte har nye fulle flasker. Det går gjerne ei halv flaske bare til Nenne hvis ho skulle fått ordnet for masse selv :-)

Har fått i barna et eple. Var ikke så veldig sultne sa de :-)

Annonse

Storesøster blir 6 i desember. Jeg synes det er selvfølgelig å hjelpe henne med å vaske seg, både i dusjen/badet og ellers også.

Så lenge hun ikke protesterer ser jeg ingen grunn til å slutte enda.

Lurer egentlig på når det er normalt å slutte med det...

Gjør ikke alle seksåringer det da? Mine har dusjet hver kveld siden de var små. Eneste er at jeg gjemmer såpa slik at de ikke bruker det på hele kroppen.

Jeg vet ikke om alle seks-åringer gjør det, derfor spurte jeg :)

Jeg har tenkt at jeg kanskje var sein med å slippe taket helt, eller kanskje uansvarlig som ofte overlater dette til gutten.

Nå ser jeg at jeg faller helt inn under normalen, og det er jo bra :)

6 åringen vår vasker seg selv i ansiktet rompå og på tissen hver morgen. Når han dusjer eller bader, hjelper jeg med hårvask.

4 åringen og ettåringen får hjelp til alt, bortsett fra håndvask på fireåringen da.

4-åringen her får også hjelp til det meste, men noen ganger synes han det er stas å få prøve litt selv :)

Storesøster blir 6 i desember. Jeg synes det er selvfølgelig å hjelpe henne med å vaske seg, både i dusjen/badet og ellers også.

Ja, det var liksom det jeg lurte på også ;)

Annonse

Femåringen kan dusje selv, men han får oftest hjelp med hårvask da. Noen ganger gjør han det selv, men da går det fort med noen never shampo ;o)

Ja, det går fort litt (mye) ekstra om de skal handtere flaska selv :) Jeg løser det ved at jeg heller såpe i hånda hans, og så ordner han resten selv.

10 åringen vår begynte med det da hun var 5.

Da var lillesøster baby, så vi tok kveldsstellet på henne mens 5 åringen blei veiledet i dusjen :o). Hun lærte seg fort hvor mye schampo hun skulle bruke. Etter dette har hun klart seg selv i dusjen.

Nå begynner lillesøster på 5, også å ville dusje alene, det går bra det :o).

Jeg passer også på når Lillebror bader, så det har gitt en fin anledning til å lære opp i grundig rengjøring :) Frem til i vår badet Storebror sammen med Lillebror, men nå er han gått lei og vil heller dusje.

Tipper vi får en overraskelse når vannforbruket avregnes over nyttår...Med Lillebror i badekar og Storebror i en laaangvarig dusj....

Jeg passer også på når Lillebror bader, så det har gitt en fin anledning til å lære opp i grundig rengjøring :) Frem til i vår badet Storebror sammen med Lillebror, men nå er han gått lei og vil heller dusje.

Tipper vi får en overraskelse når vannforbruket avregnes over nyttår...Med Lillebror i badekar og Storebror i en laaangvarig dusj....

*Hehe* Jeg har ei jente på 5 og en gutt på snart 7 og de bader stort sett en gang i uka hos meg (+ at jeg regner med de dusjer hos pappan, han har ikke badekar). Vil jeg ha litt fred så tapper jeg i badekaret, har i badeskum, gir ungne noen sugerør og putter dem i karet. Rekorden tror jeg er 1 1/2 time... :o)

Åtteåringen får fortsatt hjelp til å vaske håret i dusjen. De gangene hun har gjort det selv, har hun ikke klart å skylle shampooen godt nok ut, så håret har blitt flokete og ekkelt... Ellers vasker både femåringen og åtteåringen seg selv.

Det samme kom også jeg til å tenke på akkurat nå... Min eldste er åtte år og har ikke protestert foreløpig.. Mulig hun ikke vet at det går an å dusje selv uten hjelp ;-)

Nå har hun begynt med dusjing etter gym på skolen og det funker bra. Verre når hun skal vaske og shamponere, og ikke minst skylle det lange håret sitt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...