Gjest Linn fra Stavanger Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Hei, jeg har lyst til å komme med en oppfordring til dere som benyttere dette som et fora: -Har du et nick, bruk det! -Ikke driv å skift nick bare fordi at det du svarer på er litt "touchy" innlegg. - Bruk av nick gjør det lettere å skille vekk useriøse/tulle innlegg/svar. Skjønner godt at man har behov for å være anonym enkelte ganger. Det kan være at man tar opp ting som er leit å snakke om, men som man trenger å diskutere med andre.....men la denne terskelen bli litt høyere enn den er i dag...! Vennlig hilsen 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Enig med deg. Fint at du tar det opp! Men det må kunne være lov å være helt anonym en sjelden gang - men er enig i at terskelen kanskje kan heves i noen tilfeller ihvertfal.:-) M.v.h. 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Enig med deg. Fint at du tar det opp! Men det må kunne være lov å være helt anonym en sjelden gang - men er enig i at terskelen kanskje kan heves i noen tilfeller ihvertfal.:-) M.v.h. senkes, mener jeg, sef 0 Siter
Gjest bramaputra Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Det må vel få bli opp til den enkelte om en vil bruke et fast nick eller ikke! Det er ikke noe krav om fast nick her - men kun oppfordring om ikke å skifte nick flere ganger i samme tråd! 0 Siter
Gjest og ingen andre ! Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Du, det har du ingenting med. Hva jeg gjør når jeg lager en tråd eller svarer på en tråd, det blir opp til meg, 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Du, det har du ingenting med. Hva jeg gjør når jeg lager en tråd eller svarer på en tråd, det blir opp til meg, Ikke for å tråkke noen (fler) på tærne, men jeg er faktisk litt enig med Linn fra Stavanger jeg altså, for det er så mange "rare" nick for tida, og med rare nick mener jeg de som går igjen tre-fire ganger for så aldri å brukes igjen... og jeg og fler mistanker enkelte for å skrive under nettopp disse provosoriske nickene for å skape kvalme, provokasjon og irritasjon. Derfor er det "å foretrekke" at "vanlige" brukere holder seg til sine vanlige nick. Hverken jeg eller andre kan kreve det, men det må være like lov for oss å øsnke det, for å føle at vi er trygge på dem vi "omgås" her inne, som det er lov for deg og andre å si at vi ikke har noe med hvilke nick dere bruker :-) Når det er sagt, er jeg, som jeg sa under her, heller ikke imot at man kanskje ønsker å være "ekstra anonym" tiltider, for mange av oss vet jo hvem andre "er" på ordentelig. Dette er min mening! M.v.h. 0 Siter
Gjest mange kjenner meg ihvertfall... Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Jeg er sterkt uenig med deg. Her inne er det flere som kjenner til hverandre, dermed er det ekstra ofte at man ikke benytter sitt vanlige nick fordi det ikke er så gøy å vite at andre man kjenner vet "alt" om meg og min familie. Dessuten er det ofte at personer fra de tre foreningene også leser her inne.Og det er ikke så greit når man gjerne vil klage litt av og til at disse ansatte kjenner igjen samme person gang etter gang pga. samme nick. Nei, la oss ha det mest mulig anonymt hvis vi ønsker det. Og så kan dere andre med nick bestandig fortsette med det hvis dere ønsker det. 0 Siter
gammel røy Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Dette smaker det kontrollfrik av... At en og samme person kun benytter ett nick i èn tråd, er greit nok, men utover det må det da være opp til hver enkelt å velge fast eller tilfeldig nick. Det mener nå ei 0 Siter
Gjest Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Jeg synes også at så lenge man holder seg til ett nick per tråd, er det ikke noe i veien for å bytte nick hvis man en gang i blant ønsker å være anonym. 0 Siter
ahg Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Det er kjekt å kunne kjenne igjen hvem som har skrevet hva, og noen ganger kan det nesten virke litt "feigt" hvis folk ikke bruker sitt faste nick, men det må de få velge akkurat som de vil. Jeg har også ergret meg litt enkelte ganger, men vi kan ikke kreve å skulle ha "kontroll" på hvem som er hvem til enhver tid. Men å holde seg til samme nick innenfor samme tråd, det synes jeg er et rimelig krav for å kunne følge hver enkelt bruker i tråden. Noen ganger tar brukere opp temaer som tiltrekker seg svar fra brukere som vanligvis ikke er aktive på adopsjonsforumet. I slike sammenhenger kan det plutselig dukke opp en del nick som virker ukjente, selv om de er faste nick - altså bare mest aktive på andre fora enn adopsjon. Det kan se ut som tråden om samer og adopsjon er et eksempel på dette. 0 Siter
Gjest det får være grenser Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Beklager, men det er faktisk ikke din sak hvorvidt vi bruker andre nick enn de faste iblant. Det kan være mange grunner til det: et ubehagelig tema, eller et tema som gjør det altfor lett å identifisere familien i virkeligheten. Vi har alle krav på den grad av anonymitet vi ønsker å legge opp til her. Om du har vært her inne en stund, vet du dessuten at enkelte brukere har blir regelrett forfulgte etter å ha diskutert med en viss provokatør. Han har t.o.m. sporet opp noen og sendt private eposter. Da kan du vel kanskje forstå behovet for å beskytte seg selv litt? Så lenge man bruker samme nick gjennom en hel tråd, synes jeg man har krav på å bli møtt på samme måte enten man er et kjent nick eller et ukjent. For vi vil vel ikke ha et forum hvor bare de faste brukerne får svar på sine spørsmål og kommentarer? Da blir det leit å komme inn som ny. 0 Siter
Gjest Inspektør Snusen Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Jeg vil bl a ikke at noen søker opp mine tidligere innlegg. De som er nysgjerrige og vil ha kontroll på alt og alle kan jeg ikke ta hensyn til. 0 Siter
Gjest Linn fra Stavanger Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Bakrunnen for dette innlegget var at det var en provokatør/flere provokatører som var særdeles aktive her inne da innlegget ble skrevet, og som skrev ganske ekle innlegg. Ser at sjefen har fjernet innlegg, og det var i grunnen greit. Om man ønsker å benytte faste nick eller skifte nick må vel være opp til den enkelte. Det kan ingen her bestemme, hverken dere eller jeg. Jeg har ikke bedt noen om å oppgi sin anonymitet. Det jeg kom med var en oppfordring til å benytte nickene litt oftere (les siste linje i første innlegg en gang til hvis du ikke husker det). Det vil gjøre at det blir lettere å kjenne igjen de som kun er ute etter å provosere. Leit at noen blir fly forbannet over oppfordringen, og kaller det for å være kontrollfreak/nyskjerrig etc. Men siden nettet er for alle, så kan i alle fall jeg forsøke å svare på en ok måte, slik at nettstedet blir et ok sted å lese/svare/legge inn innlegg. Vennlig hilsen 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Bakrunnen for dette innlegget var at det var en provokatør/flere provokatører som var særdeles aktive her inne da innlegget ble skrevet, og som skrev ganske ekle innlegg. Ser at sjefen har fjernet innlegg, og det var i grunnen greit. Om man ønsker å benytte faste nick eller skifte nick må vel være opp til den enkelte. Det kan ingen her bestemme, hverken dere eller jeg. Jeg har ikke bedt noen om å oppgi sin anonymitet. Det jeg kom med var en oppfordring til å benytte nickene litt oftere (les siste linje i første innlegg en gang til hvis du ikke husker det). Det vil gjøre at det blir lettere å kjenne igjen de som kun er ute etter å provosere. Leit at noen blir fly forbannet over oppfordringen, og kaller det for å være kontrollfreak/nyskjerrig etc. Men siden nettet er for alle, så kan i alle fall jeg forsøke å svare på en ok måte, slik at nettstedet blir et ok sted å lese/svare/legge inn innlegg. Vennlig hilsen Hei! Ja, jeg var visst den eneste som var noenlunde enig med deg, og den som kanskje skjønte hvorfor du skrev det og hva du ville med det ;-) Kanskje ser du det samme som meg på de svarene du har fått nedenfor her: jeg mistenker minst tre av de ulike svarene å være skrevet av samme bruker!... Og da har du vel fått fram poenget ditt med det samme :-) M.v.h. 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Hei! Ja, jeg var visst den eneste som var noenlunde enig med deg, og den som kanskje skjønte hvorfor du skrev det og hva du ville med det ;-) Kanskje ser du det samme som meg på de svarene du har fått nedenfor her: jeg mistenker minst tre av de ulike svarene å være skrevet av samme bruker!... Og da har du vel fått fram poenget ditt med det samme :-) M.v.h. Hei, vil bare legge til noe... jeg mener ikke å provosere noen med å si det her... det med at jeg mistenker noen for å svare med flere nick her under... ingen andre enn vedkommende som har svart i hvertfal ;-) Så jeg ser ingen grunn til at noen skulle bli fornærma av at jeg sa det... - men man veit jo aldri om noen kanskje blir det likevel. På forhånd omforlatelse til de som ikke liker at jeg sa det, og som mener det får være grenser for freidighet. M.v.h. 0 Siter
Gjest Linn fra Stavanger Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Hei! Ja, jeg var visst den eneste som var noenlunde enig med deg, og den som kanskje skjønte hvorfor du skrev det og hva du ville med det ;-) Kanskje ser du det samme som meg på de svarene du har fått nedenfor her: jeg mistenker minst tre av de ulike svarene å være skrevet av samme bruker!... Og da har du vel fått fram poenget ditt med det samme :-) M.v.h. Hei girasol, Takk for støtten. Tror vi var inne på nettet omtrent samtidig, og så som skjedde. Det var bra du ropte på webmaster :-)! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.