Gå til innhold

Til hjemmeværende husmødre

Anbefalte innlegg

Gjest homemaker

Huff, dette hørtes

fastlåst ut.

Oppsøker du bedrifter eller "bare" søker du utlyste stillinger?

Hva med å søke om praksisplass? Aetat tilbyr bedrifter betaling for å ta inn folk på praksisplass.

Kan du ikke få en jobb innen IT? Hva med assistent i barnehage?

Hva med omskolering? Vil aetat hjelpe deg med det?

Du må nok fortelle i klare ordelag hva du forventer av aetat, de har faktisk en serviceerklæring som de må følge.

Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til!

Har prøvd alt, og aetat sier de ikke kan tilby noe som helst i min situasjon.

Får ikke service-erklæring av dem fordi de "ikke har tid å skrive den".

Gikk mye rundt til bedrifter før, men har i det siste opplevd å bli kjeftet ned med beskjed om at de ikke har tid å ta seg av alle disse "maserne" i arbeidstiden og man får se til å sende en søknad som andre folk. Søknad om jobb der det ikke er noe utlyst ønskes ikke.

Men er jo bare noen få sur-magede sjefer da.

Like før eneste løsning er å flytte fra sambo og barn slik at det iallefall ikke trengs å ta opp enda mer studielån som må nedbetales i åresvis. Da får jeg dekket tannlegen også.

Men hvem i all verden vil flytte fra familien sin ..

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• jubalong70

6

• Mandolaika

3

• Gemini

2

Mest aktive i denne tråden

Gikk mye rundt til bedrifter før, men har i det siste opplevd å bli kjeftet ned med beskjed om at de ikke har tid å ta seg av alle disse "maserne" i arbeidstiden og man får se til å sende en søknad som andre folk. Søknad om jobb der det ikke er noe utlyst ønskes ikke.

Like før eneste løsning er å flytte fra sambo og barn slik at det iallefall ikke trengs å ta opp enda mer studielån som må nedbetales i åresvis. Da får jeg dekket tannlegen også.

Jeg synes det er rart hvis du ikke kan få en jobb innen IT.

Hvis du tar vikariater gjennom vikarbyrå vil jo det føre til at du opparbeider deg mer praksis og en del vikariater gjennom vikarbyråer fører også til faste ansettelser.

Når du har gått ledig så lenge, får du i det hele tatt noen økonomiske ytelser fra aetat? Dagpenger innvilges jo bare for 104 uker, altså 2 år.

Flytte fra mann og barn kan du jo ikke gjøre, slik jeg ser det.

Den aetaten der høres forresten ikke god ut :-(

Har du prøvd å oppsøke helseinstitusjoner o.l. av forskjellig slag, som sykehjem, hjem/avlastningshjem/dagsenter o.l. for psykisk utviklingshemmede osv? Slike steder får man i alle fall ofte jobbing ifbm. sykefravær osv. (tilkallingsvikar), eller andre vikariater.

Eller personlig assistent (utlyses gjennom Uloba eller kommunen, se uloba.no eller aetat.no). Eller skole-assistent for funksjonshemmede elever.

Ellers må det vel være en mulig løsning å flytte? Altså ikke bare du, men med familien. Ikke så ålreit, men andre har jo måttet gjøre det samme tidligere, pga situasjonen i arbeidsmarkedet.

Ønsker deg i alle fall all mulig lykke til.

Gjest homemaker

Har du prøvd å oppsøke helseinstitusjoner o.l. av forskjellig slag, som sykehjem, hjem/avlastningshjem/dagsenter o.l. for psykisk utviklingshemmede osv? Slike steder får man i alle fall ofte jobbing ifbm. sykefravær osv. (tilkallingsvikar), eller andre vikariater.

Eller personlig assistent (utlyses gjennom Uloba eller kommunen, se uloba.no eller aetat.no). Eller skole-assistent for funksjonshemmede elever.

Ellers må det vel være en mulig løsning å flytte? Altså ikke bare du, men med familien. Ikke så ålreit, men andre har jo måttet gjøre det samme tidligere, pga situasjonen i arbeidsmarkedet.

Ønsker deg i alle fall all mulig lykke til.

Vi flyttet allerede for at sambo skulle få seg noe å gjøre.

Har bodd på nytt sted i to år. Resultatet om vi flytter igjen blir at sambo blir uten jobb i stedet.

Vi flyttet allerede for at sambo skulle få seg noe å gjøre.

Har bodd på nytt sted i to år. Resultatet om vi flytter igjen blir at sambo blir uten jobb i stedet.

Huff, det skal ikke være enkelt da.

Kanskje det er noe du kan gjøre hjemmefra?

Hva med de andre tingene jeg foreslo forresten?

Gjest homemaker

Har faktisk ikke skrevet personlig om å settes opp andre steder enn skole og barnehage.

Tilbakemeldingen fra aetat var at det var så masse arbeidsledig utdannet helsepersonell at det ikke var noen vits.

Alle annonnser selv om vikarer/reserve stiller krav om utdannelse som hjelpepleier eller omsorgsarbeider. På grunn av betalingen og de få timene kan jeg bare søke på personlig-assistentjobber i denne byen, hvis ikke vil jeg gå i minus bare med å dekke tog/reise. I tillegg har jeg alvorlig dyreallergi med astma slik at jeg ikke kan ta personlig assistent-stillinger hos folk som har dyr, eller har hatt dyr det siste halve året. Av andre fysiske problemer har jeg forfrosset hendene mine kraftig, godkjent som yrkesskade for noen år siden. Jeg kan derfor ikke utsette hendene for frost igjen, men har ikke vært så mange mulige jobber jeg har måttet droppe å søke på på grunn av dette.

Desverre er ikke dette nok "yrkeshemming" for å få hjelp (attføring). Og det skjønner jeg jo, er jo ikke direkte ufør på noen måte.

Selvfølgelig må det løse seg en eller annen gang .. Jeg bare ønsker meg litt mer oppbacking fra etatene etter å ha prøvd selv så lenge.

Samtidig møter man overskriftene om at alt for få er i arbeid, for mange lever på trygd, vi bør importere polakker for å jobbe her ... og at velferdssystemet alltid tar i mot deg dersom det er noe.

I år er sosialklienter på dagsordenen hos aetat. Og jeg har ikke krav på hjelp derfra engang.

Bitter situasjon.

Annonse

Gjest homemaker

Takk og lov for vikartimene sier jeg bare. Vikartimer og 2-4 mnd strøjobbing 3 ganger har absolutt vært redningen.

Samt at jeg jobber som frivillig på studentsamskipnaden og får gjennom dette en halveis meningsfylt hverdag og følelsen av at jeg iallefall er bittelitt tiltrengt i verden (er ikke student men forsøker å ta noen fag som privatist mens jeg går her og tråkker - koster flesk, men sambo betaler med studielånet).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...