vici Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Vi sliter med å få småen på 15 måneder til å spise. Vi ser tydelig sammenheng at de dagene han spiser veldig lite på dagtid så må vi opp og gi han flaske på natta. (vi har prøvd alt for å kutte nattmaten, det eneste som hjelper er at han får nok å spise på dagtid.) I barnehagen har de frokost kl 9 og lunsj ca kl 13-14tida alt etter når barna våkner. Siden de og ser han er veldig småspist så skal han få noe å spise før han legger seg i 11 tida. De mener da at yoghurt er best pga det går kjapt å spise og det er noe han liker godt. Men kan man enkelt blande inn noe i soyayoghurten slik at den blir mer mettende? Tips? Kan jo nevne at han er allergisk mot egg og melk. Andre gode tips for enkel tilleggsmat jeg kan sende med han i barnehagen. Feks til ettermiddagen? Skive, grøt og middag pirker han stort sett bare i nemlig. 0 Siter
Gemini Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Banan, annen fruktmos, bær (evt. også most om han ikke vil ha "klumper" i). Ellers finnes det jo næringstilskudd å få kjøpt på apoteket som kan blandes i melk eller sikkert også yoghurt. 0 Siter
nitni Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Tilsett litt banan og havregryn, eller annen sunn frokost-/frø-blanding. MIn lille på 16 mnd. elsker god morgen-youghurt og den müslien som er i ) Veldig mettende også. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Jeg pleier å blande litt havregryn i soyayoghurten. Sunt og mettende. Bruker den lettkokte typen, innbiller meg at den er litt mer lettfordøyelig. 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Det var da en merkelig måltidsrytme? Foreslå frokost kl. 8:30 og lunsj kl. 11:30-12 og et fruktmåltid i 14:30-tiden istedet. Barn trenger mat hyppig. 0 Siter
Gjest Hvorfor barn når du bare kan Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 VODKA? Alt kan blandes i yoghurten, bare å dytte det nedi. 0 Siter
tiliti Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 VODKA? Alt kan blandes i yoghurten, bare å dytte det nedi. Det høres unektelig litt ekkelt ut 0 Siter
Gjest Montass Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 lettkokte havregryn, havrekli, Axa firekorns-blanding...den siste er grov så den må kanskje malest litt.. 0 Siter
nanna Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Banan, ulike sorter gryn, bær, avocado... Det meste. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.