Gå til innhold

Forbudt med vannflaske i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det synes jeg er helt borti natta, og det får da jammen være måte på til tullprat og dilldall fra barnehagens side.

Kontrollfriker, er det de er, og var jeg deg så ville jeg ha gitt beskjed.

I barnehagen vår SKAL de ha med drikkeflaske av den typen. De brukes på turer.

Det er utrolig deilig å se av svarene nedover her at jeg ikke er helt på jordet.

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

22

• frosken

5

• PieLill

5

• Sofies mamma

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes dette er et tullete forbud, og at du uansett kan kreve "fritak" som følge av hennes problemer med urinveiene.

I tillegg mener jeg at man må vekk fra tanken om at "alt skal være likt for alle" for at det skal være "rettferdig", lettvint eller hva vet jeg... Unger trenger å lære at vi har ulike behov og at rettferdighet ikke handler om at alle får det samme.

Det er jeg hjertens enig med deg i!

Skrevet

Det er utrolig deilig å se av svarene nedover her at jeg ikke er helt på jordet.

Ja, det kan du iallefall være sikker på :)

Skrevet

Det var befriende å kunne le litt av sukkerhysteriet for en kort stund...*s*

*Men innser at sukker er blitt en kompliserende faktor i barn og foreldres liv*

Jeg er vel ganske så gammeldags pietist hva angår mine barns hverdagsdrikker. Strengere enn mine foreldre var...

Men dette her er helt ufattelig for meg sett i sukkerperspektiv.

Sett i kontrollbehovsperspektivet du nevner er det intelektuelt fullt forståelig, men fremdeles like tåpelig.

mvh

Gjest papirtiger
Skrevet

Vi har gått til innkjøp av en flaske som tåler oppvaskmaskin, jeg gidder ikke å vaske fire flasker for hånd hver dag. Den tid er forbi.

Kjøp heller nye flasker når den gamle er skitten?

Men merkelig forbud. De fleste drikker for lite vann.

Skrevet

Det må da gå an å forby saften, ikke emballasjen. Man forbyr ikke matbokser fordi noen kan ha kaker i stedet for brødskiver i den.

Det er vel bare de aller mørkeste plastflaskene man kan ha saft i uten at fargen røper det?

Men du kan sende med ren vodka, det vil se ut som vann...

Annonse

Skrevet

Vi har heller ikke lov til å ha med vannflaske. Så den flaska poden fikk til jul, måtte pent være hjemme. Uvisst av hvilken grunn, for noe sukkerforbud er det alldeles ikke i barnehagen. Sjokopålegg, yoghurter og annet "snacks" er lov til mat.

Bare fortell grunnen til at jenta SKAL ha flaska si med.

Jeg vet at poden her ikke får i seg nok drikke i bhg. Så stram lukt på urinen når han kommer hjem,kjenner jeg ikke når han er hjemme(ikke engang når han står opp om morgenen)

Stå på ditt :)

Skrevet

Det må da gå an å forby saften, ikke emballasjen. Man forbyr ikke matbokser fordi noen kan ha kaker i stedet for brødskiver i den.

Det er vel bare de aller mørkeste plastflaskene man kan ha saft i uten at fargen røper det?

Men du kan sende med ren vodka, det vil se ut som vann...

Hehehe, vodka blir sendt med imorgen.

Gjest vann er sundt
Skrevet

Når snella gikk i barnehage ble vi nesten pålagt å ta med vannflaske vi....Viktig da særlig om sommeren når det var varmt og viktig for ungene å få i seg nok væske.

Detvar jo barnehagen som fylte på vann så hva er problemet ?????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...