Gå til innhold

Baby med feber (ønsker raske svar!)

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vet det her?

Babyen vår på 5 mnd har feber i kveld - 38,5 grader, og er forkjøla. Har lest et sted at når så små barn har feber, skal man kontakte lege. Stemmer det? Hva ville dere andre gjort? Babyen spiser ikke så veldig mye, sover en del, sutrer noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196059-baby-med-feber-%C3%B8nsker-raske-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Små barn får veldig fort høy feber, og det er som regel ikke farlig! 38 grader er ikke mye på en liten baby, de har ofte litt dårlig utvikla temperatrmåer :)

Kle av barnet, slik at du unngår overoppheting og feberkramper. La barnet sove i bare bleia og med helseteppe over, ingen tung og varm dyne.

Gi febernedsettende stikkpille (paracet o.l) dersom feberen overskrider 39 grader

Pass på at barnet får i seg rikelig med drikke. Dersom du ammer, er dette kjempebra. :)

God bedring til dere. :)

Jeg er i stor grad enig med mariaflyfly. Jeg ville kanskje gitt febernedsettende også med den feberen babyen har, dersom hun er plaget og urolig. Dette både for å gi henne rolig søvn og for å bekrefte at feberen går ned med febernedsettende (et godt tegn). Men 38,5 kan nesten være ren overoppheting også, så jeg ville først kledd av og sett det an.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...