Gå til innhold

Så dere nyhetene??!!! 3000 kr i bot!????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Maggi

20

• PieLill

12

• IngenLurerDenneGutten

3

• kakki1365380609

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sommerfugler

Ja, helt forferdelig grusomt. Finnes ikke ord for slikt.

Jeg ble helt gråtkvalt da jeg så nyhetene. Utrolig at moren klarte å snakke i det hele tatt under intervjuet, selv om jeg så at hun holdt på å bryte ut i gråt da hun snakket om siste gang hun så han.

Gjest sommerfugler

Så ikke nyhetene, få storyen please...

faren og sønnen på 6 gikk inn på et rom på bensinstasjonen, der de drev med smøring eller et eller annet. Klarte ikke å få med meg alt for jeg synes det var så forferdelig.

En person satte på tenningen på en bil slik at bilen føk rett fram i veggen/skap der ungen stod. Ungen døde:(

Gjest sommerfugler

faren og sønnen på 6 gikk inn på et rom på bensinstasjonen, der de drev med smøring eller et eller annet. Klarte ikke å få med meg alt for jeg synes det var så forferdelig.

En person satte på tenningen på en bil slik at bilen føk rett fram i veggen/skap der ungen stod. Ungen døde:(

det var på TV2 nyhetene nettopp. Det ble gitt en bot på 3000 kr for hendelsen

Annonse

kakki1365380609

Jeg ble helt gråtkvalt da jeg så nyhetene. Utrolig at moren klarte å snakke i det hele tatt under intervjuet, selv om jeg så at hun holdt på å bryte ut i gråt da hun snakket om siste gang hun så han.

Slike saker gjør at jeg ligge om kvelden og lager "tenk om"-tanker, som mannen min kaller det. Samme som den to-åringen i England som ble tatt av to elveåringer og ble drept, den saken hjemsøker meg enda.

Gjest sommerfugler

Slike saker gjør at jeg ligge om kvelden og lager "tenk om"-tanker, som mannen min kaller det. Samme som den to-åringen i England som ble tatt av to elveåringer og ble drept, den saken hjemsøker meg enda.

Ja, jeg tenker også slik. "Tenk om". Det går jo ikke ann å tenke slik, men når du hører stadig om nye ulykkestilfeller i mediene og av kjente, så får du angst for ditt eget barn.

En kollega av min mor mistet et barn, ved at han kvelte seg under lek.

Der jeg bor er det en smal, uoversiktlig vei, der det er lite biler og mange barn. Øverst i denne blindveien er det en idiot av en ungdom som kjører ALTFOR fort. Heldigvis skal vi flytte før ungen begynner å leke ute aleine.

Gjest sommerfugler

Forferdelig hendelse, men det _var_ en ulykke.

Forsto jeg dette rett var det mekaniker som satte på tenning under feilsøk på bilen?

spiller ingen rolle om det var en ulykke. En blir jo verre straffet for langt mindre alvorlige hendelser.

Hadde din unge mistet livet, hadde du da godtatt at det kun ble gitt 3000 i bot, og så ferdig med den saken?

Jeg er mer plaget med den saken som skjedde her i Trondheim for rundt 10 år siden. Med den lille jenta på 4 år som ble delvis avkledd og etterlatt i snøen av to-tre guttunger i 6-årsalderen. Hun døde og jeg har mange ganger lurt på hvordan det gikk med guttene i ettertid.

Gjest Persille

Uff da...

Så det i avisen....

Men var det ikke et uhell? Mener ikke at det er noen unnskyldning, men det er vel antagelig mange der ute som har vridd om tenningen mens bilen har stått i gir...

IngenLurerDenneGutten

spiller ingen rolle om det var en ulykke. En blir jo verre straffet for langt mindre alvorlige hendelser.

Hadde din unge mistet livet, hadde du da godtatt at det kun ble gitt 3000 i bot, og så ferdig med den saken?

Jeg ser det andeledes. Ulykken blir vel ikke mindre grusom dersom man ruinerer mekanikeren?

Han har det sikkert helt jævlig nok fra før.

Annonse

Jeg ser det andeledes. Ulykken blir vel ikke mindre grusom dersom man ruinerer mekanikeren?

Han har det sikkert helt jævlig nok fra før.

Helt enig med deg!

og hva hjelper det foreldrene til gutten om han hadde fått megastraff eller kjempebot?

Det var jo en ulykke, og han som forårsaket den, er vel merket for livet etter en slik tragedie!

Det hele er kjempetragisk, og det hjelper ingen, tror jeg, om han hadde fått større straff eller bot.

Jeg er mer plaget med den saken som skjedde her i Trondheim for rundt 10 år siden. Med den lille jenta på 4 år som ble delvis avkledd og etterlatt i snøen av to-tre guttunger i 6-årsalderen. Hun døde og jeg har mange ganger lurt på hvordan det gikk med guttene i ettertid.

Huff ja, den historien tenkte jeg på også, så sent som for etpar dager siden.

Gått a` banen. Den saken er jeg glad jeg ikke fikk med meg. Gutten min er 4 år nå, og jeg klarer ikke å tenke tanken. Nei, huff og huff, for en grusom og farlig verden vi fødes inn i.

Jammen bra det som regel går bra, men grusomt med slike historier!

Det er vel samme faen med pengene??

Gutten kommer jo ikke tilbake for det!

Jeg skjønner at det er helt jævlig for foreldrene, men tenk også hvor jævlig det er for mekanikeren.

Jeg har hatt en sånn ulykke nær på kroppen selv, hvor min far var den som overlevde en forferdelig ulykke. Han hadde det ikke godt etterpå, det var noe som preget livet hans til den dagen han døde. Gudskjelov ble ikke han ilagt noen bot, men arbeidsgiveren hans ble. Det er jammen godt for da hadde ikke vi overlevd økonomisk som familie.

Det virker som en dårlig påtaleavgjørelse. Enten så gir man en bot, og da bør den være relativt stor, eller så finner man uaktsomheten så lite grov eller har så mange formildende omstendigheter at man ikke gir en bot. 3000 virker nok som en underprising av barnet, men i realiteten er nok den uaktsomheten som er utvist av en mer vanlig karakter,og som sjelden har følger overhodet. Denne gangen gikk det veldig galt. Skal det tilfeldige at han sto der være forskjellen på alt..? Det er vel dilemmaet, vil jeg tro.

Det er vel samme faen med pengene??

Gutten kommer jo ikke tilbake for det!

Jeg skjønner at det er helt jævlig for foreldrene, men tenk også hvor jævlig det er for mekanikeren.

Jeg har hatt en sånn ulykke nær på kroppen selv, hvor min far var den som overlevde en forferdelig ulykke. Han hadde det ikke godt etterpå, det var noe som preget livet hans til den dagen han døde. Gudskjelov ble ikke han ilagt noen bot, men arbeidsgiveren hans ble. Det er jammen godt for da hadde ikke vi overlevd økonomisk som familie.

Jeg er enig i at det er det samme med pengene. Spørsmålet er vel hvor straffverdig handlingen er, hvor grov uaktsomheten er (eller om det er forsettelig) og hvor preventivt det virker om man straffeforfølger vedkommende. Blir det flere eller færre 6-åringer klemt i hjel ved at han får 3000 i bot, for eksempel...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...