Gå til innhold

flekker på ulltøy

Anbefalte innlegg

Gjest Ulljenta

Jeg kjøpte en gang et nydelig lyst rosa babyullpledd i 100% babyull... nå er det ikke fullt så nydelig lenger. Har fått masse flekker på det og det går ikke bort. Har vasket på ullprogram med Milo på 40 grader.

Er det noe man kan bruke for å få bort flekker på lyst ulltøy?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196107-flekker-p%C3%A5-ullt%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lyst ulltøy er enormt upraktisk i og med at det alltid vil få flekker som ikke går av. Og gjentatte vasker vil vel fiksere flekken i tøyet etterhvert?

Hjelper neppe å prøve å farge det heller, da flekkene nok vil bli synlige alikevel, men dersom du mener teppet uansett er ødelagt så kan du jo prøve?

Jeg har hatt mange slike problemer med lyst ulltøy selv.

Jeg synes ikke Milo er særlig bra når det gjelder å få fjernet flekker.

Jeg har bedre erfaring med Sunlight sepe som du får kjøpt i pakker på 3 såpestykker på vanlig matbutikk.

Den kan du vaske både ull- og silkeplagg med. Hvis du gnir såpestykket på flekkene, så har jeg hatt bedre resultat, men jeg kan ikke love noe.

En annen ting som er bra med Sunlight sepe er at du slipper å skylle så mange ganger som du må med Milo, Sunlight sepen slipper liksom lettere fra plagget enn Milo gjør når du skyller.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...