Gå til innhold

Passe barn når man er høygravid?

Anbefalte innlegg

Min svigerinne ringte nettopp for å høre om vi kunne tenke oss å passe 3-åringen fra fredag til lørdag neste helg. Jenta er blid og grei og enkel å ha med å gjøre. MEN jeg har da kun to uker igjen til termin, og siden kvinnene i min familie har tradisjon for å føde før tiden er jeg litt redd for at noe skal skje akkurat da... Vet det nok er mest psykisk, men likevel :-)

Kan ellers nevne at jeg har bekkenløsning, men siden jenta er enkel å ha med å gjøre og min samboer er hjemme, regner jeg ikke med at det rent fysisk blir en belastning å passe henne.

Er veldig i tvil om jeg skal si ja her nå... HVIS noe skulle sette i gang vil jeg gjerne slippe å tenke på andre enn meg og mitt - det er førstemann jeg venter - samtidig som jeg er redd det er litt egoistisk å tenke sånn. Min svigerinne bor ikke her i byen, så om vi passer jenta blir det opp til oss å skaffe barnevakt om det skulle være nødvendig.

Hva ville dere gjort? Det er veldig sjelden de ber oss være barnevakt, så det er liksom litt dumt og si nei også.

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg hadde kommet på tanken på å spørre en høygravid om hun kunne passe ungen min en hel helg...

Du kan trygt si nei med god samvittighet!

"Jeg tror ikke jeg hadde kommet på tanken på å spørre en høygravid om hun kunne passe ungen min en hel helg..."

Helt enig!!!

Annonse

Gjest Elextra

Jeg tror ikke jeg hadde kommet på tanken på å spørre en høygravid om hun kunne passe ungen min en hel helg...

Du kan trygt si nei med god samvittighet!

Her var det ikke snakk om en hel helg, men en overnatting.

Likevel enig med deg, jeg ville ikke spurt noen i den situasjonen, og ville også høyst sannsynlig sagt nei selv.

Vel, synes det er rart at hun spurte deg, men OM jeg skulle sagt ja, så skulle det vært under forutsetning av at hun selv hadde funnet en "backup" hvor vi garantert kunne levert barnet hvis fødselen skulle starte.

Når det er sagt, så synes jeg du godt kan si nei. Jeg er bare 30+4, men å være barnevakt er ikke det som står høyest på lista for meg heller...

Jeg hadde enten sagt nei, eller sagt ja hvis hun hadde en back-up-løsning - at dere kunne levere ungen til noen andre på kort varsel hvis fødselen skulle sette igang. Hun skjønner jo helt sikkert hvorfor?

Jeg tenkte akkurat som deg GA, jeg ville også svart at da måtte hun ha back-up løsning.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...